شناسهٔ خبر: 26660349 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

انس با قرآنی راهکار مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان/عمل به قرآن در زندگی نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: انس با قرآن کریم و معارف اهل بیت و عصمت و طهارت(علیه السلام) یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در مراسم چهل و یکمین دوره از مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تقدیر از مربیان قرآنی در جهت تربیت فعالان قرآنی اظهار کرد: خوشبختانه رویش ها بسیار با کیفیت و کمیت دنبال می شود و امید می رود آثار و برکات آن در استان زنجان به گونه ای باشد که نظر مقام معظم رهبری در خصوص حافظان، قاریان، مربیان و مرتبیان را جلب کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: انس با قرآن و معارف اهل بیت و عصمت و طهارت(علیه السلام) یکی از موانع تهاجم فرهنگی دشمنان است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه وجود دارالقرآن کریم برکتی برای استان زنجان است، گفت: متولیان بسیاری در زمینه تربیت فعالان قرآنی فعالیت می کنند.

 

آیت الله خاتمی افزود: خانواده ها هم نقش موثری در تربیت دینی و قرآنی فرزندان خود دارند و با تشویق کودکان خود برای حضور در مجالس قرآنی موجب انس آنان با قرآن می شود.

 

وی با اشاره به استقبال خانواده ها برای تربیت قرآنی فرزندانشان خاطرنشان کرد: خانواده ها دوست دارند تربیت کودکشان قرآنی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان ضمن تاکید بر ضرورت انس و الفت با قرآن کریم افزود: به دلیل رقابت تنگاتنگ شرکت کنندگان در این مسابقات، انس با قرآن کریم بهترین جایزه شرکت کنندگان است.

 

در ادامه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در سخنانی اظهار کرد: امید می رود در کنار حفظ و تلاوت قران، عمل کردن به قرآن در برنامه زندگی ما نهادینه شود.

 

حجت الاسلام جعفر جنتی ادامه داد: یکی از رسالت های سازمان اوقاف و امور خیریه، ترویج فرهنگ قرآنی با استفاده از آزمون ها و مسابقات قرآنی است که هر ساله به صورت ویژه در مراحل شهرستانی، استانی، کشوری و بیمن  المللی اجرا می شود.

 

وی ادامه داد: دو سال متوالی پنج مسابقه بین اللملی قرآن کریم در ایام رجب برگزار شده است و امید می رود با حضور شرکت کنندگان، سهیمه بیشتری برای استان جهت مسابقات کشوری و رتبه های برتر اختصاص یابد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح ملی حفظ قرآن هر سال اسفند ماه اجرا می شود، افزود: امید می رود با حضور چشمیگر حافظان و قاریان قرآن در مسابقات قرآنی بتوانیم امانت دار خوبی برای قرآن باشیم.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان هم با اشاره به اینکه خداوند خود را در قرآن کریم رب العالمین معرفی می کند، اظهار کرد: قرآن کریم از زبان یک کریم بیان شده است.

 

عیسی زاده با اشاره به اینکه دو نوع نزول با عناوین نازل و تنزیل داریم، افزود:نازل مانند باران است و زمانی که نزول پیدا کرد گیاه با بهره گیری از آن رشد می کند و دیگری اگر استقفاده نکند، رشد نمی کند.

 

به گفته وی، تنزیل قطع نمی شود و مانند طنابی است که طرف آن در دست شخص و طرف دیگر در دست خداوند است و کسانی که با قرآن انس می گیرد تنزیلی است.

 

عیسی زاده ادامه داد: انسان هر لحظه که با قرآن مانوس است به صورت تنزیلی است، هم تقوا کسب می کند و هم به رحمت متصل است؛ وقتی با قرآن مانوس هستیم همان ارتباط با خداوند است.

 

نظر شما