شناسهٔ خبر: 26660317 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پاسخ عجیب شهرداری تهران به خاموش نشدن نورپردازی‌های سطح پایتخت در روزهای بحران برق

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه برای نورپردازی شهر با اداره برق هماهنگ هستیم، گفت: به جای این که لامپ‌ها را خاموش کنیم، باید به سوی تکنولوژی کم مصرف برویم.

صاحب‌خبر -

فرزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصمیم دولت مبنی بر زودتر آغاز شدن ساعات کاری جهت صرفه جویی در مصرف انرژی و برنامه های این سازمان برای کمک به کاهش مصرف انرژی اظهار کرد: لامپ هایی که در شهر جهت نورپردازی و زیبایی شهر استفاده می شود، از سیستم های کم مصرف استفاده می کنند.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه نورپردازی و طراحی هایی که با نور انجام می شود، یکی از زیبایی های شهر است، گفت: برای نورپردازی شهر معمولا با اداره برق هماهنگ هستیم، اما در مجموع باید به جای اینکه لامپ ها را خاموش کنیم، به سوی استفاده از لامپ های کم مصرف برویم تا زیبایی را از شهر نگیریم و اکنون در حال تفکر به این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه بخش های تاریک تهران کم نیست، تصریح کرد: روشنایی شهر وظیفه ما نیست، اما در اماکنی که نیازمند زیباسازی است، کارهای ویژه ای انجام داده ایم.

ضرغامی افزود: در حال حاضر از تکنولوژی هایی استفاده می کنیم که موجب صرفه جویی در مصرف برق شود.

رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه دغدغه ما این است که به نیازهای بصری شهر پاسخ دهیم، گفت: از سوی دیگر تلاش می کنیم تا بدانیم چگونه می توان ضمن تأمین نیازهای بصری در مصرف برق، صرفه جویی کرد.

وی افزود: در حال بررسی هستیم تا یک پیوندی بین نورپردازی شهر و صرفه جویی در مصرف برق برقرار کنیم تا هم در شهر شاهد نورپردازی باشیم و مصرف برق را کاهش دهیم.

ضرغامی با اشاره به اینکه در جاهایی مانند خیابان ولیعصر(عج) سعی کردیم بخش هایی از نورپردازی ها را خاموش کنیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر آماری از میزان کاهش مصرف انرژی در پی این تصمیم ندارم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما