شناسهٔ خبر: 26659221 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

داستان پشت پرده انتقال کریس به یووه

33 سالگی دقیقا همان سنی است که بازیکنان حرفه‌ای فوتبال به‌دنبال این هستند تا با تمدید قرارداد خود با باشگاه فعلی‌شان، آخرین سال‌های فوتبالی خود را به خوشی به اتمام برسانند. اما برای رونالدو این اتفاق نیفتاد و عصر روز سه‌شنبه با قراردادی چهار ساله به ارزش 100 میلیون یورو و دستمزد سالانه 30 میلیون یورویی عازم یوونتوس شد. حالا سوال اینجاست که چه عواملی دست به دست هم داد تا رونالدو به قول خودش چالشی جدید در ایتالیا را تجربه کند.

صاحب‌خبر -

بسیاری نسبت به این مساله آگاهی داشتند که رونالدو طی دو سال گذشته بازیکن محبوبی در برنابئو نبوده است. سوتهای ممتد اعتراضی و هو کردنها از سوی طرفداران رئال میتواند یکی از دلایل ترک این باشگاه باشد. اما برای بازیکن نابغهای همچون رونالدو باید به دنبال دلایل محکمتر دیگری بود و بر همین اساس بسیاری در این زمینه به راس هرم مدیریتی این باشگاه اشاره میکنند: فلورنتینو پرز. بسیاری بر این باورند که بی میلی باشگاه برای تمدید قرارداد او و این حقیقت که بالاترین ردههای مدیریتی رئال به دنبال طراحی برنامههایی بدون زیدان و رونالدو هستند، همگی جزو نقشههای پرز بوده است.

آغاز این نقشههای پرز را میتوان تابستان سال 2016 دانست. رونالدو در 19 بازی پایانی رئال در لیگ و اروپا موفق به زدن 21گل شد، با رئال یازدهمین قهرمانی در اروپا را جشن گرفت و با تیم ملی پرتغال به قهرمانی در جام ملتهای اروپا رسید. این موفقیت رونالدو در واقع حکم شمشیری دولبه برای باشگاه را داشت. پرز که همواره نگران حفظ چهره خود و باشگاه است، در آن زمان بخوبی میدانست که نمیتواند رونالدو را بفروشد زیرا با آن موفقیتهای چشمگیر هیچ باشگاهی توان پرداخت هزینه خرید او را نداشت. با علم به این مطلب که گذشت زمان بی شک بر عملکرد کریس تاثیر میگذارد، پرز در ششم نوامبر 2016 قرارداد این فوق ستاره را تا پایان سال 2021 تمدید کرد.

از زمان تمدید دوباره قرارداد، موفقیتهای رونالدو و رئال دوباره شتاب گرفت. دو قهرمانی دیگر در لیگ قهرمانان اروپا و کسب دو توپ طلا باز هم کریس را در قله فوتبال جهان قرار داد. اما حقیقت تلخ این بود که با گذشت هر فصل، سن رونالدو نیز بالاتر میرفت و پرز و همکارانش به هدف خود نزدیکتر میشدند. نتیجه این سیاست این شد که وقتی زمزمه رفتن رونالدو به یووه شکل واقعیت به خود گرفت، بسیاری گفتند که یک بازیکن 33 ساله برای ادامه موفقیتهای درخشان خود در یک باشگاه چالشهای مهمی پیش روی خود دارد.

این ماجرا یک سر دیگر هم دارد و آن مربوط به بانوی پیر ایتالیاییهاست. یووه که در چهار سال اخیر دوبار به فینال لیگ قهرمانان رسیده و شکست خورده، به دنبال این است که با رونالدو به حسرت 23 ساله اروپایی خود پایان دهد. اهداف اقتصادی مدیران یووه را نیز نمیتوان در این میان نادیده گرفت زیرا آنها به هیچ وجه راضی نیستند که در لیست باشگاههای فوتبال درآمدزا در رده دهم قرار گرفتهاند.

نظر شما