شناسهٔ خبر: 26658690 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ساوتگیت: انگلیس یک قدم رو به جلو برداشت؛ کسی نمی خواهد در رده بندی جام جهانی بازی کند

مهدی جوانی

سه شیرها با وجود نمایش های تحسین شده در یک قدمی قهرمانی جهان، آن را از دست رفته می بینند.

صاحب‌خبر -

طرفداری- ساعتی پیش انگلیس و کرواسی در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2018 روسیه در ورزشگاه لوژنیکی مسکو به مصاف هم رفتند که در نهایت کروات ها با کامبکی تماشایی، راهی فینال جام جهانی شدند.

گرت ساوت گیت بعد از مسابقه در نشست خبری حاضر شد و به شرح زیر به سوالات خبرنگاران پاسخ داد:

عدم گلزنی بیش از یک بار در نیمه اول

آره، در نیمه اول خیلی خوب بازی کردیم و موقعیت های بسیاری داشتیم. حق دارید. باید گل دوم را هم می زدیم. شاید چون جلو افتاده بودیم، ذهنیت درستی نداشتیم. اینجا باید از کرواسی هم تمجید کنم، چون بسیار خوب بودند. 

به نظرم بازیکنانم در وقت اضافه کنترل را دوباره در دست گرفتند و بسیار خوب بودیم، ولی وقتی به چنین مرحله ای در مسابقات می رسید، باید هر لحظه از حیث ذهنی آماده باشید. با این حال، آنها شخصیت بسیار خوبی نشان دادند و بازیکنان فوق العاده با تجربه ای داشتند.  امیدوارم در فینال موفق شوند.

آینده شما در انگلیس

باید چند روز بگذرد تا در مورد این مساله صحبت کنیم. باید بازی ها را تحلیل کنیم. الان همه لحظات تلخی داریم، ولی واقعا به گروه بازیکنانم افتخار می کنم. واکنش تماشاگران در مقایسه با یورو 2016 هم نشان از بهتر بودن مان نسبت به ورژن های قبلی تیم ملی انگلیس داشت. در هر حال، بازیکنانم هر چه می توانستند، نشان دادند.

بازی با بلژیک و معنای آن برای انگلیس بعد از باخت تلخ

صادقانه بگویم، مسابقه ای است که کسی نمی خواهد در آن حاضر باشد. فقط 2 روز برای آماده شدن فرصت داریم. با این حال می خواهیم برنده شویم. مسابقه راحتی نخواهد بود. مهم ترین کارمان، آماده سازی دوباره بازیکنان از حیث ذهنی است. طرفداران هم از ما حمایت کرده اند و می خواهیم این مساله ادامه پیدا کند.

تحلیل عملکرد هری کین در این مسابقه

الان باید به عنوان یک گروه، قوی تر باشیم. هری کین کاپیتان تیم است و بسیار خوب عمل کرده است. از این بهتر نمی توانستیم از او انتظار داشته باشیم. به او افتخار می کنم.

انگلیس و پیشرفت آن نسبت به تیم های گذشته

به نظرم واضح است. هر تیمی باید تجارت مختلفی کسب کند تا جلو برود و به تیمی برنده بدل شود. به نظرم طی هفته های گذشته، درس های زیادی گرفتیم. امروز فرصت بسیار خوبی داشتیم و تضمینی نیست که تکرار شود، ولی می خواهیم تیمی باشیم که در نیمه نهایی ها و فینال ها حاضر شود. الان به خودمان و کشورمان ثابت کرده ایم این ممکن است. همان طور که گفتم خیلی به تیمم افتخار می کنم. 

بهتر شدن انگلیس در گلزنی در جریان بازی

به نظرم باید نقاط قوت تیم را تقویت کنیم و توانایی های تیم را از بالقوه به بالفعل بدل کنیم. تیم هنوز خیلی جا برای پیشرفت دارد. باید به مسیر خوبی که طی کرده ایم، نگاه کنیم. بازیکنان جوانی داریم که تجارب بزرگی کسب کرده اند. فکر می کنم در جریان بازی هم موقعیت های بسیاری خلق کرده ایم و مشکل بزرگی نداریم.

غافلگیری در نیمه دوم مسابقه و فشار کرواسی از حیث فیزیکی

نه چندان. آنها تیم بسیار خوبی دارند و بازیکنان شان در مسابقات مهمی حاضر بوده اند. می دانستیم که تا لحظه آخر خواهند جنگید. با این حال، توانستیم به خودمان بیاییم و کنترل را در وقت اضافه در اختیار گرفتیم. از آنها هم باید تقدیر کرد که از سه وقت اضافه سربلند بیرون آمده اند.

پیام تان به بازیکنان

نمی توان چیزی به آنها گفت که حال شان را بهتر کند. زمان این کار را خواهد کرد. نیمه نهایی جام جهانی را باخته ایم در حالی که به پیروزی ایمان داشته ایم. تیمی از انگلیس بودیم که می توانستیم برای بار دوم در تاریخ انگلیس در فینال باشیم. همه تلخی باخت را درک می کنند. علاوه بر این، بازیکنان جوان بسیاری داریم که همچنان در حال رشد هستند در حالی که کرواسی ستاره های باتجربه بسیاری در ترکیب داشت. بازیکنان انگلیس باید در مسابقات بزرگی حاضر باشند تا در چنین تورنمنت هایی موفقیت بدست آوردند.

علت ضعف دفاع انگلیس در گل ها

هر گلی که زده می شود، آغاز و پایانی دارد. می توان صحنه ها را ارزیابی کرد و اشتباهات را پیدا کرد، ولی ما یک تیم هستیم و همه چیز به نام تیم نوشته می شود. الان هم به عنوان تیم از دور بازی ها کنار می رویم.

بهترین چند هفته زندگی تان؟

البته. با این حال، بازی بسیار بسیار بزرگی را باخته ایم و باید آن را هضم کنم. می خواستیم خاطرات جاودانی برای همه خلق کنیم که نشد. ورزش همین است. همه تلاش تان را می کنید. دوستان جدید پیدا می کنید. وجهه بین المللی نشان می دهید و کشورتان را نمایندگی می کنید. باید از این نمایش ها و پیش بردن انگلیس یک قدم جلوتر، احساس غرور کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما