شناسهٔ خبر: 26657820 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

مسی_رونالدو؛ پایان 9 سال رقابت!

phonics pourya

صاحب‌خبر -

افسانه ای ماندنی در تاریخ فوتبال؛مسی- رونالدو؛ پایان 9 سال رقابت (عکس)

به نظر می رسد با جدایی کریستیانو رونالدو از رئال مادرید یکی از هیجان انگیرترین رقابت های تاریخ ورزش حداقل تا حد زیادی به پایان رسیده باشد.

به گزارش "طرفداری"، 9 سال پیش و بعد از مراسم معارفه کریستیانو رونالدو در برنابئو با انتقال 94 میلیون یورویی که در آن مقطع باعث شد ستاره پرتغالی به عنوان گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال شناخته شود، شاید جذاب ترین رقابت تاریخ فوتبال بین رونالدو و مسی در لباس 2 دشمن قدیمی یعنی بارسلونا و رئال مادرید آغاز شد.

رقابت شدید و جذاب بین مسی و رونالدو تنها مختص به عملکرد تیمی نبود و وجود هر یک انگیزه فراوانی به دیگری می داد بطوریکه بارها شاهد بلافاصله پس از درخشش یکی از این 2 فوق ستاره، آن یکی نیز نمایش درخشانی از خود ارائه می داد. در همه محافل فوتبالی، از ال کلاسیکو و لیگ قهرمانان تا مراسم دریافت جوایز فردی بارها شاهد ثبت شدن تصویر این 2 بازیکن بزرگ کنار هم بودیم.

نبرد میان مسی و رونالدو اوایل کاملا به سود لیونل مسی بود اما هرچه گذشت ستاره شماره 7 کهکشانی ها بیشتر با شرایط تیم جدیدش منطبق شده و حتی در بسیاری موارد نیز از همتای آرژانتینی خود پیشی گرفت.

در لالیگا، طی این سالها اوضاع به نفع لیونل مسی بود و او 329 گل و رونالدو 311 گل به ثمر رساندند؛ البته ستاره پرتغالی در 2 فصل اخیر برخی از بازی ها را به دلیل استراحت کردن نیمکت نشین بود. لیونل مسی 6 بار و رونالدو 2 بار فاتح لالیگا شده و شماره 10 بارسا 5 عنوان آقای گلی و کریستیانو 3 عنوان را از آن خود کرد.

اما در لیگ قهرمانان شرایط به سود ستاره رئال مادرید بود و او طی این سالها 4 بار و رقیبش در بارسلونا 3 بار فاتح اروپا شدند اما رونالدو 6 بار موفق شد عنوان بهترین گلزن لیگ قهرمانان را از آن خود کرده و عنوان بهترین گلزن یک دوره را با 17 گل به خود اختصاص دهد تا در حال حاضر با 120 گل که 105 تای آن با لباس لوس بلانکوس به ثمر رسیده، با اقتدار در صدر جدول گلزنان این تورنمنت معتبر قرار گیرد.

اما این 2 ستاره در این سالها هر کدام 4 بار عنوان بهترین بازیکن جهان را به دست آورده اند و یکی از توپ طلاهای هر کدام مربوط به قبل از انتقال رونالدو به رئال مادرید بود. به هر حال حالا و با پایان دوران حضور پرافتخار کرسیتیانو در رئال مادرید، رقابت او و مسی حداقل به صورت مداوم به پایان رسیده و احتمال دارد ستاره آرژانتینی بارسا در فصول بعدی کار آسان تری برای فتح عنوان بهترین گلزن لالیگا داشته باشد.

هواداران این 2 فوق ستاره نیز باید در انتظار تقابل بارسلونا و یوونتوس در لیگ قهرمانان باشند تا شاید یک بار دیگر شاهد نبرد لیونل مسی و رونالدو باشیم؛ اتفاقی که در همه ادوار و در لیگ قهرمانان تا به حال تنها 5 بار رخ داده که 2 پیروزی سهم مسی، یکی سهم رونالدو و 2 بازی نیز با تساوی به پایان رسیده است.

منبع: دیلی میل

نظر شما