شناسهٔ خبر: 26657799 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تاریخ‌سازی دالیچ شجاع‌دل و دلاوران کروات

ورزش > فوتبال جهان - جدال تماشایی انگلیس و کرواسی یکی از شاهکارهای بازی های 2018 روسیه بود. مسابقه ای پر از اتفاقات هیجان انگیز. یک دوئل حماسی از فوتبال.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رسیدن به این فینال برای هر دو تیم مثل یک تاریخ سازی بود. انگلیسی ها که خود را مالک فوتبال می دانند از سال 1966 ، هیچ وقت به فینال نرسیدند. آنها که سرمربی جوان شان و سربازانش خیلی دوست دارند اتفاق برای شان طوری بیفتد که در بازگشت به لندن ، همگی عنوان سلطنتی بگیرند ، از همان دقیقه اول می خواستند خیلی هجومی کار تیم خسته کرواسی را یکسره کنند. در سوی دیگر اما سربازان دالیچ شجاع بودند. آنها که دوست داشتند تاریخ ساز باشند. آنها که تا به حال هیچ گاه فینالیست نبودند اما یک تیم جسور و خستگی ناپذیر بودند برای کارهای بزرگ.

بازی را سه شیرها بهتر شروع کردند. کروات ها انگار هنوز خسته بودند. آنها البته یک مشکل بزرگ دیگر هم داشتند ، ضدیت هواداران روس با تیم شان. ویدا بعد از حذف روسیه از رختکن عکسی گذاشته بود و این برد را به اوکراینی ها تقدیم کرده بود . کاری که باعث خشم روسها شده بود. آنها اصلا یادشان رفته بود همه دعواهای شان با انگلیسی ها را  در این چند سال اخیر. دعوا بر سر میزبانی جام جهانی و دعوا بر سر دعواهای تاریخی بر سر اوکراین. حالا همه روسها انگار فقط از کرواسی کینه به دل داشتند!

در همان شروع بازی بود که انگلیسی ها به فینال امیدوار شدند. یک ضربه کاشته و یک شوت استثنایی از تریپیه ، خیلی سریع سه شیرها را پیش انداخت. آنها در همان نیمه موقعیت های عالی دیگری داشتند که هم لینگارد و هم هری کین از دست شان دادند.

در نیمه دوم اما انگار تازه موتور کروات ها روشن شد. کاملا مشخص بود قول و قرارها و حرف های تهییج کننده توی رختکن روی تیم اثر گذاشته است. انگار از جو ورزشگاه هم برای خود بهانه ای ساخته بودند برای بهتر بودن. انها پیش آمدن. این بار ایوان پریشیچ ستاره کرواسی در بازی شده بود وینگر چپی که در نقش یک ستاره درخشید. او توانست کل مساوی را با پا و روی سر دفاع انگلیس بزند. یک بار هم توپش به تیر دروازه خورد و با این نتیجه بازی به وقت های تلف شده رفت.

کرواسی برای سومین بار متوالی در بازی های حذفی باید مسابقه ای 120 دقیقه ای را تجربه می کرد . ولی اصلا انگار نه انگار. در 15 دقیقه اول وقت های تلف شده ، این پرشیچ بود که توپ را با سانتری استثنایی فرستاد برای برای مانژوکیچ و او از دو قدمی در برابر جردن یکفورد ناکام ماند. بازی به وقت دوم تلف شده رسید. پیکفورد در این کاپ ، ستاره ملی بود و همچنان داشت تیمش را نجات می داد.

در دقیقه 108 وقت دوم اضافه اما دیگر پیکفورد هم نتوانست سد راه کروات ها باشد. باز ایوان پرشیچ ساخت برای ماریو مانژوکیچ و این ستاره کهنه کار ، کسی نبود که دو بار یک اشتباه را بکند. او توپش راگل کرد تا کروات ها در آستانه بزرگترین رویداد زندگی شان باشند.ورزشی تاریخ شان قرار بگیرند.

کروات ها بعد از گل هم با بازی رو به جلو طوری بازی کردند که اصلا فرصتی در اختیار رقیب قرار نگیرد. آنها می خواستند فینالیست باشند و برایش داشتند از جان مایه می گذاشتند.

4141

 

نظر شما