شناسهٔ خبر: 26657636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر ارتباطات مطرح کرد:

مسئولان حرف مردم را بی واسطه بشنوند

شیراز- وزیر ارتباطات گفت: حرف های مردم را باید از خود مردم شنید و لازم است مسئولان حضور مستقیم بین مردم داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد آذری جهرمی چهارشنبه شب در شورای اداری خرامه بیان کرد: ۹ ماه پیش زمانی که مرکز تبادل شبکه ملی  اطلاعات شروع به کار کرد  ۸۰ گیگابیت ترافیک داشت اما پریشب ۴۷۳ گیگابیت ترافیک داخلی داشتیم که نشان می دهد شاخص های ما رو به توسعه است البته برنامه به ما می گوید که باید پنجاه پنجاه باشد.

وی گفت: ما غره هم نمی شویم که ۵۰۰ درصد رشد در ۹ ماه داشتیم اما باید تلاش کرد تا به شاخص های مد نظر برسیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه  ما در فضای مجازی باید سهم مان را از اقتصاد و فناوری دنیا بگیریم، تصریح کرد:  این موضوع نیز تلاش می خواهد و البته یک شبه نیز حاصل نمی شود.

وی گفت: نوع نگاه در حوزه فناوری باید به جذب بازار جهانی باشد.

آذری جهرمی در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت امروز جمهوری اسلامی نیز عنوان کرد: شرایط دشوار یک واقعیت است منتها باید دید شرایط دشوار کجاست، یک زمانی جمهوری اسلامی در نقطه ای قرار دارد که به سمت پایین است اما یک زمانی به تعبیر مقام معظم رهبری، جمهوری اسلامی در حال صعود به قله های بلند در دنیا است.

وی بیان کرد: کوهنوردی در مسیر خودش سنگ، شیب، سختی و مرارت دارد منتها می توان مسیر صعود را دید، نمی شود انسان از کوه صعود کند و خستگی نداشته باشد و لاجرم جراحت هم پیدا می کند و حتی با گروه خاصی هم همیشه نمی توان بالا رفت ، گروهی توان ضعیفی دارند و در ایستگاه استراحت می کند اما این مسیر رو به رشد و تعالی است.

وی بیان کرد: ما در پیچ سختی قرار داریم چون به قسمت کمرکش کوه رسیده ایم و اگر اشتباه کنیم ممکن است همه زحمات  هم به هدر برود اما در موضع ضعف نیستم، خستگی  در طول مسیر حاصل شده و حتی غر زدن ها هم داشتیم و یک بازیکن  در یک بازی فوتبال  نیز ممکن است سر بازیکن دیگر داد هم بزند. سکوت کردن در برابر اشتباهات باعث می شود دفعه بعد توپ را وارد دروازه خومان کند.

وی گفت: اینها حرکت  هوشمندانه کشور است که در مسیر صحیح قرار داریم.

وی گفت: ۱۱ سال است کشاورزی خرامه در خشکسالی قرار دارد اما باید پرسید واقعا نظام جمهوری اسلامی در این شهرستان طی این مدت توسعه بیشتری ایجاد کرده  است یا خیر؟ در ابتدای دولت یک روستا به گازشهری مجهز بود اما امروز همه روستاها  به گاز شهری و آب شهری متصل هستند. سرمایه گذاری نظام برای تغییر مدل اقتصادی شهر از  کشاورزی به صنعتی آغاز شده است.

وی گفت: در همین عرصه ارتباطات سرمایه گذاری خوبی  داشتیم  و در همین شهرستان خرامه در همین مدت دو ماه و نیم اخیر در مناطق مختلف خرامه سایت های جدیدی احداث شده که فناوری ۳G  و ۴G  را ارائه می دهد.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در مسیر شیراز تا خرامه ظرف یک ماه باید کل جاده تحت پوشش قرار بگیرد که این نیز این حاکی از این موضوع است که دولت و نظام اسلامی به دنبال تحقق وعده ها و خدمات رسانی هستند.

وی گفت: ما در پیچ تاریخی رو به صعود هستیم و اگر مراقبت نکنیم و به خودمان نپردازیم و در عین حال  از انرژی های جوانمان استفاده نکنیم و به انگیزه های درونی توجه نکنیم و نا امید شویم مسیر صعود را نمی توانیم ادامه دهیم.

وی گفت:  تمام قدرت ما در اعتماد مردم به نظام است، البته حرف های مردم را باید از خود مردم شنید و لازم است مسئولان حضور مستقیم بین مردم داشته باشند. شاید نتوان در بین مردم به صورت گسترده حضور داشت اما عرصه فناوری این حضور را راحت کرده و شبکه های اجتماعی بی واسطه فضایی برای گوشش دادن حرف های مردم فراهم کرده است.

وی گفت: رمز وحدت ما توجه به خدمت به  خلق است و دو رکن «عبادت» و «خدمت به خلق» کلید سعادت هر بشری است.

آذر جهرمی گفت: البته ما وظایف خطیری داریم و از حوزه مسئولیت مان باید مراقبت کنیم. ما مدیون مردم هستیم و با توجه کامل و واقعی  و نه در کلام ، از این سختی ها عبور خواهیم کرد و این سختی ها ما را از پا در نخواهد آورد.

بستن کار تنبل هاست

وزیر ارتباطات با اشاره به موضوعات فرهنگی  بیان کرد: اعتقاد شخصی بنده بر این است که  ما به فرمایشات مقام معظم رهبری با ساده ترین شیوه ممکن که بشینیم و بگوییم «ببند» نخواهیم رسید ، بستن کار تنبل هاست.

وی گفت: باید حتما ممارست کرد و تلاش و مجاهدت داشت، از بنده که مسئول زیرساخت فنی هستم تا  فردی که مسئول فراهم آوری خدمات است تا شخصی که  مسئول تولید محتوا است باید همگی تلاش کنند.

 وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به شهرستان خرامه بیان کرد: خرامه از قدیم دشت پهناور و پر برکتی بوده است،  هرچند نزولات آسمانی کم شده و بخشی از مردم منطقه با مشکلات عدیده رو به رو هستند اما طراوت و دیانت مردم همچنان پابرجاست.

وی گفت: به استان فارسی بودن خود افتخار می کنم و امیدوارم نماینده خوبی برای مردم فارس در مجموعه اجرایی کشور باشم.

نظر شما