شناسهٔ خبر: 26657105 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آذری جهرمی: بستن فضای مجازی کار تنبل ها است

شیراز- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برخی ساده ترین راه حل ممکن را انتخاب می کنند، به نوع تعامل با شبکه های اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: بستن، کار تنبل ها است و باید سهم خوبی از اقتصاد جهان در حوزه فضای مجازی را تصاحب کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان خرامه استان فارس افزود: این آرزو یک شبه به دست نمی آید و حتما نیاز به تلاش زیادی دارد.
وی ادامه داد: باید در اجرای فرمایش های مقام معظم رهبری در همه حوزه ها تلاش و ممارست به خرج داد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه تمام قدرت کشور از مردم است، گفت: لازم است مسئولان در بین مردم حضور داشته و حرف آنها را از زبان خودشان بشنوند البته از طریق شبکه های اجتماعی می توان حرف های مردم را بی واسطه شنید هرچند که اگر آن تلخ باشد.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح وضعیت کنونی کشورنیز اظهار داشت: جمهوری اسلامی اکنون در وضعیت صعود به قله های سربلندی است و قاعدتا این موفقیت سختی هایی نیز در پی دارد و در مسیر آسیب ها و موانعی هست اما مسیر صعود را می توان در پیش رو دید.
وی ادامه داد: اکنون در پیچ سختی قرار داریم چرا که به کمرکش کوه رسیده و نباید با اشتباه کردن همه زحمت ها را به هدر داد زیرا در موضع ضعف قرار نداریم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه از اقدامات توسعه ای انجام شده در نقاط مختلف کشور، به ویژه در منطقه خرامه یاد کرد و‌ افزود: در ابتدای دولت یازدهم تنها یک روستا از توابع خرامه به گاز شهری مجهز بود اما خوشبختانه امروز همه روستاهای این منطقه از نعمت گاز برخوردارند.
وی با اشاره به سرمایه گذاری نظام برای تغییر مدل اقتصادی از کشاورزی به صنعتی در شهرستان خرامه اظهار‌ داشت: استان فارس از گذشته دارای عقب افتادگی هایی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده اما در سه چهار ماه گذشته سرمایه گذاری های خوبی در این حوزه صورت گرفت و برنامه ریزی شده تا توسعه ارتباطات در استان فارس با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.
عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه در دو‌ماه و نیم گذشته بسیاری از مناطق استان فارس تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفته اند، گفت: افزون بر 13 روستا در این مدت به خدمات تلفن همراه و ثابت مجهز شده و ظرف یک ماه پیش رو جاده شیراز تا سه راه رحمت آباد نیز تحت پوشش قرار می گیرد.
آذری جهرمی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی و دولت برآمده از رای مردم به دنبال تحقق وعده های خود هستند، گفت: اکنون در پیچ تاریخی صعود قرار داریم و اگر از کشور مراقبت نکرده، از انرژی های جوانان بهره نبریم، نوع نگاه خود را بهینه نکنیم و در مجموع اگر ناامید شویم نمی توانیم مسیر را بپیماییم و همه زحمات ها و مجاهدت های امام راحل و شهدا در طول چهل سال گذشته را به هدر خواهیم داد پس باید با حفظ وحدت و مراقبت تلاشمان را افزایش دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به وضعیت رشد ترافیک در شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و ‌ادامه داد: از 9 ماه پیش ترافیک داخلی در شبکه ملی اطلاعات از 80 به 473 گیگابیت رسیده است که البته از این موفقیت مغرور نمی شویم و باید بیشتر تلاش کنیم و با تامین نیازهای مردم در جذب بازارهای بین المللی قدم برداریم.
آذری جهرمی بعدازظهر چهارشنبه در آغاز سفری 2 روزه به استان فارس با استقبال استاندار وارد شیراز و سپس راهی خرامه شد و پس از ادای احترام به مقام والای شهدا، در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد.
شهرستان خرامه در 90 کیلومتری شمال شرقی شیراز واقع است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین شامگاه چهارشنبه به دیدار آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز رفت.
آذری جهرمی روز پنجشنبه در ادامه سفر دو روزه خود به فارس در شورای اداری این استان و آیین افتتاحیه پروژه های مخابراتی شرکت می کند و همچنین دیداری با فعالان و نخبگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد داشت.
9873 / 2027

نظر شما