شناسهٔ خبر: 26655860 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس 1 - کرواسی 2/فینال جام جهانی بالاخره سهم مردم بالکان شد +فیلم

تیم ملی کرواسی با پیروزی دو بر یک مقابل انگلیس به فینال جام جهانی 2018 رسید و حریف تیم ملی فرانسه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم‌های ملی فوتبال انگلیس و کرواسی در چارچوب مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ چهارشنبه از ساعت 22 و 30 دقیقه به مصاف هم رفتند.

ترکیب تیم ملی فوتبال کرواسی:

  • سوباسیچ، ورسالیکو، استرینیچ، لوورن، ویدا، راکیتیچ، مودریچ، بروزویچ، پریسیچ، ربیچ و مانژوکیچ.

ترکیب تیم ملی فوتبال انگلیس:

  • پیکفورد، استونز، واکر، مگوایر، تریپیر، یانگ، لینگارد، هندرسون، دله الی، کین و استرلینگ.

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس صفر - کرواسی صفر

دقایق و حواشی حساس:

انگلیسی ها بازی را بهتر آغاز کردند و در نخستین موقعیت خود به گل رسیدند. در دقیقه چهار دله علی پشت محوطه جریمه کرواسی با خطای مدافعان این تیم متوقف شد . تریپیر پشت این ضربه کاشته قرار گرفت و با ضربه ای فنی و زیبا دروازه کرواسی را باز کرد.

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی صفر

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی صفر

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6593995/8297220?width=400&height=300"></script></div>

 

انگلیسی ها حتی پس از به ثمر رساندن گل زودهنگام نیز به بازی برتر خود ادامه دادند و بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند.

در دقیقه 13 کرنر ارسال از سمت چپ دروازه کرواسی، با ضربه سر خطرناک مگوایر همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کم به بیرون رفت.

کرواسی پس از شوک اولیه و گذشت 15 دقیقه از زمان مسابقه، به بازی مسلط شد و سعی در نزدیک شدن به دروازه انگلیس و جبران گل خورده داشتند.

در دقیقه 19 شوت پرشیچ از راه دور با برخورد به پای مدافع انگلیس با اختلاف بسیار کم به کنار دروازه سه شیرها رفت که داور به اشتباه کرنر اعلام نکرد.

در دقیقه 22 اشتباه عجیب مدافعان کرواسی ، موقعیتی عالی را برای انگلیسی ها به وجود آورد که ضربه هری کین در مصافی تک به تک با دروازه بان به کنار دروازه سوباسیچ رفت. البته آفساید کین نیز اعلام شد.

کرواسی تنها برای دقایقی صاحب توپ و میدان بود و دوباره انگلیسی ها بازی برتری را به نمایش گذاشتند.

در دقیقه 30 هری کین یک فرصت فوق العاده دیگر را از دست داد و در مصاف تک به تک با سوباسیچ ناکام بود؛ در برگشت نیز او دروازه تقریبا خالی را نتوانست باز کند و سپس آفساید این بازیکن اعلام شد.

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی صفر

در دقیقه 31 بروزویچ در محوطه جریمه انگلیس صاحب توپ شد اما شوتش را به مرکز دروازه زد و پیکفورد به راحتی توپ را مهار کرد.

دقیقه 35 حرکت فوق العاده هماهنگ و زیبای بازیکنان انگلیس در نزدیکی دروازه کرواسی و توپی که در نهایت پشت محوطه جریمه به لینگارد داده شد اما شوت خطرناک این بازیکن  به کنار دروازه رفت تا کروات ها همچنان خوش شانس باشند که تا اینجا فقط یک بار دروازشان باز شده باشد.

این نیمه در ادامه آرام و متعادل دنبال شد و در نهایت با پیروزی یک بر صفر انگلیس به پایان رسید.

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی صفر

نیمه دوم نیز متعادل و نه چندان سریع آغاز شد. کروات ها به دنبال زدن گل تساوی بودند اما انگلیسی ها اجازه نزدیک شدن آنها را به دروازه شان نمی دادند.

کروات ها که هر دو بازی قبلیشان 120 دقیقه ای شد و با پیروزی در ضربات پنالتی به نیمه نهایی رسیدند، در این مسابقه کاملا خسته تر از انگلیسی ها به نظر می رسند و به هیچ وجه نتوانتسند بازی شادابی که در دیدارهای قبل به خصوص در مرحله گروهی به نمایش می گذاشتند را انجام دهند. هافبک های پا به سن گذاشته کروات ها به خصوص مودریچ و راکیتیچ در تا این دقیقه از مسابقه در بازیسازی ناکام بودند و بازی خوبی به نمایش نگذاشتند.

رحیم استرلینگ در دقیقه 63 مدافعان کرواسی را در محوطه جریمه این تیم به هم ریخت اما در نهایت مدافعان توپ را از او گرفتند و دور کردند.

در دقیقه 65 حمله خطرناک کرواسی به سمت دروازه انگلیس یک موقعیت خوب را ایجاد کرد که شوت پرشیچ به مدافعان انگلیس برخورد کرد و این فرصت هم از دست رفت.

در دقیقه 68 فشار کرواسی بالاخره نتیجه داد و این تیم به گل تساوی رسید. ارسال عالی ورسالیکو از جناح راست روی دروازه انگلیس را پرشیچ با پا بالاتر از سر مدافع انگلیس زد و توپ درون دروازه پیکفورد قرار گرفت.

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی 1

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی 1

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6593995/8297221?width=400&height=300"></script></div>

 

دقیقه 72 پرشیچ فرصتی بسیار عالی برای زدن گل دوم خودش و کرواسی داشت که این بار بدشانس بود و شوت او در مصافی تقریبا تک به تک با دروازه بان انگلیس به تیر دروازه این تیم برخورد کرد.

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی 1

پس از زدن گل تساوی کرواسی، جریان بازی کاملا عوض شد و این تیم بازی هجومی تر و بهتری را نسبت به انگلیس انجام داد و سه شیرها برای دقایقی کاملا سردرگم بودند.

مانژوکیچ در دقیقه 82 با پاس بروزویچ در محوطه جریمه انگلیس صاحب توپ شد و با یک کنترل سینه ، ضربه اش را به سمت دروازه زد اما پیکفورد توپ را مهار کرد.

یک دقیقه بعد باز هم کرواسی که کاملا روحیه گرفته و بازی متفاوتی را نسبت به 60 دقیقه ابتدایی مسابقه انجام می داد، یک فرصت عالی داشت که باز هم پرشیچ قدر این موقعیت را ندانست.

در نهایت این مسابقه در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا کار به وقتهای اضافه کشیده شود.

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی 1

در وقتهای اضافه انگلیس نخستین و بهترین بخت را در دقیقه 99 برای گلزنی از دست داد. باز هم سه شیرها روی ارسال ضربه کرنر خطرساز شدند و ضربه سر استونز نزدیک بود در گوشه دروازه کرواسی قرار بگیرد که ورسالیکو با سر توپ را از روی خط برگشت داد.

در دقیقه 105 مانژوکیچ روی ارسال پرشیچ فرصتی عالی برای زدن گل داشت اما این مهاجم با تجربه قدر فرصت را نداشت و پیکفورد در یک قدمی او توانست ضربه اش را مهار کند.

در وقتهای اضاقه نیم دوم و در دقیقه 109 کرواسی به گل دوم رسید. ضربه سر پرشیچ به درون محوطه جریمه انگلیس باعث شد تا مانژوکیچ با پیکفورد تک به تک شود و با ضربه ای محکم تور دروازه را به لرزه درآورد.

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی 2

گزارش لحظه به لحظه/ انگلیس 1 - کرواسی 2

mp4
<div id="video-display-embed-code"><script src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/6593995/8297222?width=400&height=300"></script></div>

 

در دقیقه 116 بروزویچ با شوتی از راه دور می توانست گل سوم کرواسی را هم به ثمر برساند که اما شوتش را پیکفورد مهار کرد.

انگلیسی ها در دقایق پایانی فشار زیادی روی دروازه کرواسی برای جبران گل خورده آوردند و توپ را از هم جای زمین بلند روی دروازه کرواتها می فرستادند اما شاگردان دالیچ به خوبی از گل زده دفاع کردند.

انگلیس 1 - کرواسی 2/فینال جام جهانی بالاخره سهم مردم بالکان شد +فیلم

در نهایت کرواسی با نتیجه دو بر یک انگلیس را شکست داد تا این تیم برای نخستین بار در تاریخش به فینال جام جهانی راه پیدا کند. این تیم در فینال، یکشنبه باید به مصاف تیم ملی فرانسه برود. انگلیس نیز شنبه در رده بندی بار دیگر مقابل بلژیک، حریف مرحله گروهی خود قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کرواسی با شکست انگلیس به فینال جام جهانی رسید

نظر شما