شناسهٔ خبر: 26655584 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

روی خط جام جهانی ۲۰۱۸

صاحب‌خبر -


               خوانده شدن نامه‌های هواداران روسیه توسط چرچسوف
استانیسلاو چرچسوف با حضور در خانه فوتبال روسیه در شهر مسکو نامه‌های ارسالی هواداران تیم ملی فوتبال روسیه را می‌خواند. این تیم در جام جهانی 2018 تا مرحله یک‌چهارم نهایی پیش رفت اما با پذیرش شکست شنبه شب گذشته برابر کرواسی در ضربه‌های پنالتی از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند.خبر دیگر از روسیه و جام جهانی 2018 اظهارنظر مدافع سابق تیم رئال مادرید درباره پدیده تیم ملی فوتبال روسیه در این رقابت‌ها است. میشل سالگادو با اشاره به درخشش الکساندر گولووین در ترکیب تیم ملی فوتبال روسیه گفت: این تیم در جام جهانی 2018 خودش را اثبات کرد و رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی یک دستاورد بزرگ است. یکی از عوامل اصلی این موفقیت الکساندر گولووین بود که بازیکن جوان و مستعدی است. او اکنون می‌تواند به آسانی و با بالاترین کیفیت در یکی از بهترین تیم‌های اروپایی بازی کند.مدافع سابق تیم رئال مادرید افزود: به نظرم الکساندر گولوین به طور ایده‌آل مناسب بازی در تیم رئال مادرید است. همه چیز پیش پای او قرار دارد و مطئمن هستم آینده درخشانی خواهد داشت. الکساندر گولووین از سال 2015 میلادی عضو تیم زسکا مسکو است و پیش از آغاز جام جهانی 2018 پیشنهادهایی از تیم‌های چلسی، یوونتوس و آرسنال دریافت کرده بود.
اومتیتی: می‌خواهیم تاریخ را
برای فوتبال فرانسه تکرار کنیم
ساموئل اومتیتی که به عنوان بهترین بازیکن دیدار فرانسه و بلژیک انتخاب شد، پس از صعود تیمش به فینال جام جهانی 2018 اظهار داشت: ما خیلی خوب کار کردیم و من احساس افتخار زیادی می‌کنم. تیم ما بازی مردانه‌ای ارائه کرد و کاری بزرگ انجام دادیم. بازی سختی بود، اما این کاری بود که باید برای رفتن به فینال انجام می‌دادیم. وی درخصوص مقایسه‌ شدن با لیلیان تورام مدافع پیشین فرانسه که در نیمه نهایی جام جهانی 1998 دو گل زد تا تیمش راهی فینال شود، گفت: آن تیم در سال 98 تاریخ را ساخت و حالا می‌خواهیم این تاریخ‌سازی را تکرار کنیم. ما قصد داریم قهرمانی در جام جهانی را برای فرانسه تکرار کنیم. یکی از اهداف ما در این دوره از رقابت‌ها رسیدن به فینال بود و از رسیدن به این هدف خیلی خوشحالم.
رد پیشنهاد اوکراین
برای پرداخت جریمه عضو اخراجی تیم ملی کرواسی
اوکنین ووکویوویچ پس از ارائه پیشنهاد فدراسیون فوتبال اوکراین جهت پرداخت جریمه نقدی 15 هزار فرانک او به فیفا گفت: خودم این جریمه را پرداخت می‌کنم و نمی‌خواهم شخص دیگری در این شرایط وارد ماجرا شود. می‌خواهم این مشکل را به تنهایی حل کنم.وی افزود: نمی‌خواهم شکایت دیگری از سوی فیفا علیه من مطرح شود و از همه به خاطر حمایت‌هایشان قدردانی می‌کنم. اوکنین ووکویوویچ ، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کرواسی و یکی از نمایندگان فدراسیون فوتبال این کشور در جام جهانی 2018 روسیه است. او پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کرواسی برابر روسیه از مرحله یک‌چهارم نهایی فیلمی را با مشارکت دوماگوی ویدا، مدافع 29 ساله کرواسی منتشر کرد که در آن به زبان روسی می‌گوید: این پیروزی برای اوکراین و باشگاه دینامو کیف است. دوماگوی ویدا نیز که زننده گل دوم کرواسی در وقت‌های اضافه بود در این فیلم جمله کوتاه «به افتخار اوکراین» را تکرار می‌کند. اوکنین ووکویوویچ 2 روز پس از انتشار این فیلم از سوی فیفا با جریمه 15 هزار فرانک سوئیس مواجه شد و فدراسیون فوتبال کرواسی نیز او را از روسیه اخراج کرد. همچنین فدراسیون فوتبال کرواسی از روسیه به خاطر انتشار فیلم اوکنین ووکویوویچ عذرخواهی کرد. کمیته انضباطی فیفا همچنین اعلام کرد که پرونده‌ای علیه دوماگوی ویدا، مدافع تیم ملی فوتبال کرواسی به صورت جداگانه مفتوح است و به زودی درباره او تصمیم‌گیری می‌کند.
پوگبا و تقدیم پیروزی
به بچه‌های نجات یافته در تایلند
پل پوگبا، هافبک تیم ملی فرانسه، پیروزی تیمش برابر بلژیک را به تیم فوتبالی که از غاری در تایلند نجات یافتند تقدیم کرد. 12 پسر نوجوان که بین 11 تا 17 سال سن داشتند به همراه مربی شان، 17 روز در غاری در زیر زمین گیر افتاده بودند. پس از تلاش‌های بسیار و جهانی شدن این موضوع، در نهایت تمام تیم و مربی‌اش نجات یافتند. گفته می‌شود وضعیت تمامی افراد نجات یافته خوب است و مشکلی برایشان پیش نیامده است. پس از پیروزی فرانسه مقابل بلژیک، پل پوگبا، صعود این تیم به فینال جام جهانی را به کودکان نجات یافته از این فاجعه تقدیم کرد. او با انتشار عکس این بچه‌ها در اینستاگرام نوشت: «این پیروزی به قهرمانان امروز تقدیم می‌شود، خیلی خوب بودید بچه‌ها، شما بسیار قوی هستید.»
هیتسفلد: اوزیل و گون‌دوغان را
نباید به جام جهانی می‌بردند
اوتمار هیتسفلد در مصاحبه‌ای که دیروز منتشر شد، مخالفتش را با استفاده از مسعود اوزیل و ایلکای گون‌دوغان اعلام کرد.وی معتقد است به خاطر جنجالی که پیش از شروع جام، این دو بازیکن به خاطر گرفتن عکس با رجب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ایجادکردند، نه فقط باعث لطمه به خود شدند بلکه به تیم آلمان نیز در مسابقات روسیه آسیب زدند. هیتسفلد اظهارداشت: فکر می‌کنم بردن اوزیل و گون‌دوغان به جام جهانی در حالیکه تحت فشار زیادی هم بودند،‌درست نبود.باید با نبردن آنها، در واقع از این دو مراقبت می‌شد تا بعد از جام دومرتبه کارشان را در تیم ملی بتوانند از سربگیرند. آنوقت تیم در جام جهانی از آرامش برخوردار می‌شد.چون بازیکنان تیم مرتب با این مسئله درگیر بودند. مسئول پیشین باوارایی‌ها همچنین از اینکه یواخیم لو با وجود ناکامی در جام جهانی در تیم به کار ادامه دهد، ابراز خوشحالی کرد. او اظهارداشت: یواخیم لو 12 سال کار بزرگ برای تیم ملی انجام داده و با تیم آلمان به دستاورد عظیمی رسیده است. او می‌تواند بازهم برای تیم کارهای بزرگی انجام دهد.
کامپوس از دروازه بان انگلیس
تیم ملی انگلیس ستارگان زیادی در رقابت‌های جام جهانی روسیه دارد، اما خورخه کامپوس دروازه بان اسطوره‌ای مکزیک، به ستایش جوردن پیکفورد پرداخت. کامپوس گفت: پیکفورد سیو‌هایی داشته که به ندرت در تیم ملی انگلیس شاهد آن بوده‌ایم. دروازه بان اورتون از زمان دعوت شدن به تیم ملی کشورش برای رقابت‌های ۲۰۱۸ برای انگلیس بازی‌های خوبی انجام داده؛ به ویژه در مقابل سوئد خوش درخشیده است. دروازه‌بان اسطوره‌ای مکزیک که در جام‌های جهانی ۱۹۹۴ و ۱۹۹۸ برای تیمش به میدان رفت به خبرنگاران گفت: «از دروازه بان‌های خوب زیادی در اینجا می‌توان حرف زد مثلا پیکفورد. او سیو‌هایی داشت که قبلا به ندرت دیده شده است. هوگو لوریس دروازه بان فرانسه نیز نمایش خوبی داشت.»
پیام تبریک پوتین به مکرون
پوتین رئیس‌جمهور روسیه سه شنبه در تماسی تلفنی پیروزی تیم ملی فرانسه در نیمه نهایی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۸ را به ماکرون همتای فرانسوی خود تبریک گفت. سرویس خبری کاخ کرملین چهارشنبه گفت: «درست دقایقی پس از دیدار نیمه نهایی میان فرانسه و بلژیک ولادیمیر پوتین در تماسی تلفنی به امانوئل مکرون رئیس‌جمهور کشور فرانسه که برای تماشای این رقابت‌ها به روسیه سفر کرده است، تبریک گفت. وی تبریکی به ماکرون و همه هواداران تیم ملی فرانسه برای پیروزی تیمشان در رقابت با بلژیک و عملکرد خوبشان در جام جهانی صمیمانه تبریک گفت.» براساس اعلام سرویس خبری کرملین، پوتین با پرنس فیلیپ پادشاه بلژیک که او نیز برای تماشای بازی تیمش به روسیه سفر کرده، نیز تماس گرفت و گفت: «بلژیک در رقابت‌های جام جهانی عملکرد سطح بالایی از خود به نمایش گذاشت.»

نظر شما