شناسهٔ خبر: 26654586 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

عقب‌نشینی ترامپ از مواضع تند خود در دیدار با مرکل

بین الملل > آمریکا - ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در حاشیه اجلاس سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در بروکسل، با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان دیدار و لحن انتقادآمیز خود در قبال وی را تغییر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز ، لحن کلام ترامپ در مورد آلمان از آنچه در نشست صبحگاهی اش با ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو اتخاذ کرده بود، تغییر فاحشی داشت.

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با دبیرکل ناتو گفت که اتکای آلمان به انرژی روسیه، سبب شده است برلین تحت کنترل مسکو در آید.

وی یادآور شد که کشورهای عضو ناتو از جمله آلمان، میلیاردها دلار صرف خرید انرژی از روسیه می کنند و حال آنکه آمریکا باید میلیاردها دلار برای محافظت از این کشورها در قبال مسکو اختصاص دهد.

دبیر کل ناتو نیز در پاسخ به انتقادهای ترامپ گفت که این سازمان، اتحادی متشکل از 29 کشور است که اغلب نقطه نظرات متفاوتی در مورد خطوط لوله نفت روسیه به آلمان در بین آنها وجود دارد، اما به رغم این اختلاف نظرها، اتحاد سبب قوی تر بودن اعضای این کشورها در برابر تهدیدها شده است.

از سوی دیگر، ترامپ در دیدار با مرکل در حضور خبرنگاران حاضر در این نشست گفت: ما دیدار خوبی داریم و در مورد هزینه های نظامی و مقوله تجارت تبادل نظر می کنیم.

وی به نگرانی اش در مورد انتقال خط لوله جدید گاز از روسیه به آلمان اشاره کرد و افزود: از روابط خیلی خوبی با صدراعظم و مناسباتی عالی با آلمان برخوردار هستیم.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: معتقدم که سطح تجارت و موارد دیگر بین ما افزایش خواهد یافت، اما باید ببینیم چه اتفاقی روی خواهد داد.

مرکل نیز گفت که دیدار با ترامپ، فرصتی را برای تبادل دیدگاه ها در مورد تحولات اقتصادی و آینده روابط تجاری دو کشور فراهم کرده است.

49311

نظر شما