شناسهٔ خبر: 26653486 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

منبع اسرائیلی: دیدار پوتین و نتانیاهو نتیجه ای خواهد داشت

وب‌سایت نزدیک به مقام های امنیتی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرده است دیدار نخست وزیر این رژیم با رئیس جمهوری روسیه درباره سوریه نتیجه ای نخواهد داشت.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاینوب‌سایت دبکافایل در گزارشی با اشاره به بی‌نتیجه‌بودن سفرهای پیاپی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو و بدقولی‌های رئیس‌جمهور روسیه نوشت دیدار اخیر نتانیاهو با ولادمیر پوتین نیز هیچ دست‌آوری برای اسرائیل نخواهد داشت.

نخست‌وزیر اسرائیل بارها به رئیس‌جمهور روسیه و آمریکا اعلام کرده است که مخالفت حضور نظامی ایران در سوریه است و مدعی شده که نیروهای ایرانی باید از خاک سوریه خارج شوند. در حالی که  مقامات ارشد دولت سوریه و بشار اسد بارها تأکید کرده‌اند حضور ایران در سوریه به درخواست دمشق بوده و تهران صرفاً حضوری مستشاری دارد و نه نظامی.

این وب‌سایت صهیونیستی درخصوص بدعهدی‌های رئیس‌جمهور روسیه در قبال رژیم صهیونیستی مدعی است: با اینکه ولادمیر پوتین قول داده بود که نیروهای ایرانی در عملیات منطقه جنوب سوریه شرکت نداشته باشد اما هم‌اکنون جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه در حمایت از عملیات ارتش سوریه مواضع نیروهای مسلح (تروریست‌ها) را بمباران می‌کند.

روزنامه«هاآرتص» روز سه‌شنبه در گزارشی نوشته بود بنیامین نتانیاهو در دیدار روز چهارشنبه  با ولادیمیر پوتین پیشنهاد خروج نیروهای ایرانی از سوریه  در ازای رفع تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را ارائه می دهد.

دبکافایل با بیان اینکه پوتین خواستار خروج مستشاری ایران از سوریه نیست، افزود نتانیاهو طی شش ماه گذشته برای سومین بار روز چهارشنبه با ولادمیر پوتین در مسکو دیدار می‌کند اما هر بار از خواسته‌های خود پا پس می‌کشد. پس از مواضع تند اولیه رژیم صهیونیستی در این خصوص، اکنون این رژیم از ارتش سوریه می‌خواهد که به توافق 1974 پایبند باشد. پایبندی به توافق 1974 یعنی استقرار نیروهای ارتش سوریه و مستشاران ایرانی در 10 کیلومتری سرزمین‌های اشغالی.

دبکافایل در پایان با بی‌نتیجه‌بودن درخواست نتانیاهو از پوتین و دونالد ترامپ برای خروج ایران از سوریه تأکید کرد ولادمیر پوتین هیچ تمایلی به خروج ایران از سوریه ندارد و توانایی این کار را نیز ندارد و از سوی دیگر نیز دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز عمیقاً خواستار مداخله نظامی بیشتر در سوریه نیست و درخصوص درخواست خروج ایران از سوریه، اسرائیل تنهاست.

کلمات کلیدی

برچسب‌ها:

نظر شما