شناسهٔ خبر: 26649663 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

نتایج مذاکرات سردار باقرزاده با فرمانده حشدالشعبی

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت:هفته آینده در روز چهارشنبه تعدادی از شهدایی که در جبهه جنوب پیدا شده‌اند را وارد خاک کشور خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: سردار سیدمحمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه مراسم ورود پیکر‌های مطهر شهدای دفاع مقدس از مرز خسروی با اشاره به توافقات با مقامات عراقی در موضوع تفحص شهدا، گفت: مذاکرات و توافقات خوبی با مقامات در اربیل عراق داشتیم که اسناد مربوط به آن امضا شد. با دوستان عراقی توافق کردیم برای تقویت تجهیزات و نفرات، تکمیل اطلاعات و توسعه میدان فعالیت‌ها از جمله در کردستان عراق در سه حوزه حاج عمران، پنجوین و ماووت همکاری داشته باشیم. همچنین در جبهه میانی که به آن جبهه غرب می‌گوییم و عراقی‌ها آن را واسط می‌نامند قرار شد فعالیت‌ها توسعه پیدا کند علاوه بر منطقه مندلی در جنوب هم کار کماکان ادامه دارد و از نظر تجهیزات تقویت می‌شود.

 

نتایج مذاکرات سردار باقرزاده با فرمانده حشدالشعبی

وی افزود: خوشبختانه مذاکرات در حوزه‌های مختلف خوب بود و ما به نتایج مثبتی رسیدیم. از جمله اینکه برای تکمیل و تقویت فعالیت‌ها قرار شد برادر ابومهدی مهندس فرمانده عالی نیرو‌های حشدالشعبی برای این فعالیت‌ها به ما کمک کنند و به این صورت کار تفحص تقویت خواهد شد. در جریان دیدار با ابومهدی مهندس در خصوص عملیات تفحص شهدای دوران دفاع مقدس مذاکراتی داشتیم و برادر عزیزم ابومهدی قول مساعدت برای در اختیار قراردادن ادوات مهندسی مورد نیاز برای کاوش پیکر مطهر شهدا را دادند و این قول را سریعا عملیاتی کردند. انشاالله به زودی دستگاه‌های مهندسی حشدالشعبی به عملیات تفحص شهدا اضافه خواهد شد. همچنین در اقلیم کردستان هم دوستان کُرد کماکان ما را یاری خواهند کرد.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به ورود پیکر شهدا در مرز خسروی گفت: در عملیات تبادل امروز، ۴۲ شهید مربوط به منطقه عملیاتی مندلی حران، صلاح الدین و ارتفاعاتی که در منطقه در داخل خاک عراق قرار دارد، بود. همچنین حدودا ۱۸ شهید در منطقه غرب پیدا کردیم که مجموعا پیکر ۶۰ شهید در مرز خسروی مورد استقبال مردم شهر‌های قصرشیرین و سرپل ذهاب قرار گرفتند. مراسم وداع با این شهیدان امشب توسط مردم همین شهر‌ها برگزار خواهد شد.

نتایج مذاکرات سردار باقرزاده با فرمانده حشدالشعبی

سردار باقرزاده با اشاره به ادامه برنامه ورود پیکر‌های مطهر شهدا به کشور گفت: هفته آینده در روز چهارشنبه تعدادی از شهدایی که در جبهه جنوب پیدا شده‌اند را وارد خاک کشور خواهیم کرد و مردم شریف شهر‌های خرمشهر و آبادان نیز به استقبال شهدا خواهند رفت.

نظر شما