شناسهٔ خبر: 26648400 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان:

می‌خواهیم سهم ورزش از مالیات بر ارزش افزوده را دائمی کنیم

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان، گفت: از مالیات ارزش افزوده به ورزش را تصویب کرده است باید این قانون را فراتر از برنامه ششم توسعه کشور دائمی کند و ما برای تحقق این مهم تلاش خود را انجام می دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  موسوی لارگانی گفت: استمرار در موفقیت های ورزشی که می تواند نشاط ملی را به ارمغان آورد یک اتفاق بزرگ است بنابراین مسئولین باید برای موفقیت های ورزشی که باعث می شود دل یک ملت شاد شود حمایت ها و توجه جدی داشته باشند در این بین مجلس شورای اسلامی هم که قانون اختصاص بیست و هفت صدم درصد از مالیات ارزش افزوده به ورزش را تصویب کرده است باید این قانون را فراتر از برنامه ششم توسعه کشور دائمی کند و ما برای تحقق این مهم تلاش خود را انجام می دهیم.

لارگانی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در بیست و یکمین دوره جام جهانی فوتبال را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: تیم ملی فوتبال ایران با اتحاد و انسجام کادر فنی و بازیکنان توانستند نشاطی را در ملت ایران و در زمانی که مشکلات ارزی و اقتصادی تنش هایی را بوجود آورده بود، ایجاد کنند که قابل تحسین و ستایش است.

 وقتی تیم ملی در رویارویی با حریفان آسیایی به موفقیت خوبی می رسد شاید چندان قابل توجه نباشد اما در رویداد عظیم جام جهانی مقابل حریفان قدری که سابقه فتح جام جهانی و جام ملت های اروپا را داشتند و با ستاره های صاحب نام خود در برابر ایران قرار گرفتند قطعا قابل توجه و ستایش است از طرفی در بازی آخر مقابل پرتغال پنالتی حریف درست نبود و همچنین داور اخطارهایی که به بازیکنان ما نشان داد شایسته آنها نبود و این موارد بیانگر اعلام نظر مساعد داوران نسبت به حریفان ما در جام جهانی بود.

شاید تیم ملی در ظاهر به دلیل عدم صعود به مرحله دوم موفق نبوده است، اما واقعیت این است که تیم ملی فوتبال در باطن موفقیت ارزنده ای به دست آورد تا جایی که دل ملت را شاد کرد و نشاط ملی به ارمغان آورد و با دفاع جانانه و حملات خوب کار ارزنده ای را در جام جهانی انجام داد.

حجت الاسلام موسوی لارگانی در ادامه پیام های ارزشمند مقام معظم رهبری را نسبت به تیم ملی فوتبال ایران مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در طول تاریخ سابقه نداشته است که رهبر معظم انقلاب دو بار از جوانان عزیز تیم ملی فوتبال در یک دوره تقدیر کنند که این مهم یک حمایت معنوی و بسیار مهم محسوب می شود.

این نماینده مجلس با اشاره به حمایت مجلس شورای اسلامی و اکثریت نمایندگان اظهار داشت: بنده حقیر حتی در نطق میان دستور هم از عملکرد تیم ملی فوتبال تقدیر کردم و حتی نمایندگان مجلس هم در نامه ای عملکرد تیم ملی را مورد ستایش قرار دادند از طرفی این نشاطی که در کشور بعد از درخشش تیم ملی در زمان مشکلات ارزی و اقتصادی بوجود آمد به مثابه آبی روی آتش ریخته شد و یک خوشحالی و نشاط عمومی را پدید آورد.

موسوی لارگانی موفقیت تیم ملی فوتبال را مرهون کادر فنی، بازیکنان و فدراسیون فوتبال دانست و تصریح کرد: در این زمینه حمایت های وزیر ورزش و جوانان نیز قابل توجه بود چرا که از زمان حضور دکتر سلطانی فر در وزارت ورزش و جوانان فعالیت های خوبی انجام شده است.

وی نتایج تیم ملی را افتخاری برای ملت ایران دانست و از تعریف و تمجیدهای خبرگزاری های خارجی به واسطه عملکرد تیم ملی فوتبال نیز به عنوان مصداقی دیگر بر شایستگی های این تیم نام برد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان حمایت وزیر ورزش و جوانان و پاداش های مادی و معنوی به تیم ملی فوتبال را نیز حمایتی ارزشمند دانست و افزود: حمایت های دکتر سلطانی فر ارزشمند بود چرا که حضور بر سر تمرینات و قرار گرفتن در کنار آنها و همچنان حضور در ورزشگاه برای بازی های تیم ملی فوتبال در روحیه بازیکنان تاثیر بسزایی داشت و حتی برای آینده این تیم نیز مشوق بسیار خوبی قلمداد می شود. بازیکنان تیم ملی می دانند در صورت استمرار در موفقیت ها؛ مجلس، دولت و حتی قوه قضاییه آنها را تشویق و حمایت می کنند بدلیل آنکه فعالیت آنها باعث سربلندی یک ملت می شود از طرفی بازیکننان نیک می دانند که با قهرمانی در جام ملت های آسیا نیز می توانند بار دیگر دل ملت را شاد کنند بنابراین اعتقاد دارم حمایت های مادی و معنوی می تواند مشوق بازیکنان در رویدادهای پیش رو باشد.

قطعا استمرار در موفقیت ها که می تواند نشاط ملی را به ارمغان آورد یک اتفاق بزرگ است بنابراین مسئولین باید برای موفقیت های ورزشی که باعث می شود دل یک ملت شاد شود حمایت ها و توجه جدی داشته باشند در این بین مجلس شورای اسلامی که قانون اختصاص بیست و هفت صدم درصد از مالیات ارزش افزوده به ورزش را تصویب کرده است باید این قانون را فراتر از برنامه ششم توسعه کشور دائمی کند و ما برای تحقق این مهم تلاش خود را انجام می دهیم که بتوانیم برای موفقیت های ورزشی گام های جدی تری برداریم.

نظر شما