شناسهٔ خبر: 26648033 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

بازیگر سینما و تلویزیون: کیمیا با دستان بیش از 80 میلیون ایرانی پرچم کشورمان را به اهتزاز در می آورد

مریم سلطانی بازیگر سینما و تلویزیون با ابراز خرسندی از انتخاب کیمیا علیزاده به عنوان پرچم دار کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2018، انتخاب یک بانوی کامل ایرانی به عنوان پرچمدار در یکی از مهمترین رخداد های ورزشی قاره کهن را موجب شناساندن شخصیت و جایگاه والای اجتماعی بانوان ایرانی به مردم سایر کشور ها دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مریم سلطانی بانوی هنرمند سینما و تلویزیون ایران پس از انتخاب کیمیا علیزاده به عنوان پرچم دار کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا با اعلام اینکه توانمندی بانوان ایرانی در همه عرصه ها ستودنی است، گفت: یکی از شگفتی های آفرینش، وجود تفاوت ها بین زنان و مردان است اما این تفاوت ها تاکنون مانع حضور موثر بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی نشده است.

این بازیگر با ابراز خرسندی از انتخاب کیمیا علیزاده به عنوان پرچم دار کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی 2018، انتخاب یک بانوی کامل ایرانی به عنوان پرچمدار، در یکی از مهمترین رخدادهای ورزشی قاره کهن را موجب شناساندن شخصیت و جایگاه والای اجتماعی بانوان ایرانی به مردم سایر کشورها دانست.

وی که نسبت به موفقیت بانوان ایرانی در جاکارتا بسیار خوشبین است از افزایش صد در صدی تعداد بانوان حاضر در کاروان ورزشی ایران به عنوان عاملی موثر بر افزایش انگیزه تمامی بانوان ایرانی یاد کرد و گفت: در این بازه زمانی رویکرد منصفانه و عادلانه در برخورد با توانایی های نهفته بانوان ایرانی شایسته تقدیر است.
سلطانی از بانوان ایرانی به عنوان اصلی ترین رکن خانواده یاد کرد و گفت: ورزش کردن آنها علاوه بر حفظ و افزایش سلامتی آنها، موجب نهادینه شدن فرهنگ ورزش کردن در ذهن کودکان می شود. پس حمایت از ورزش کردن بانوان یک وظیفه همگانی است و همه باید برای استمرار ایجاد عدالت میان بانوان و آقایان در زمینه توضیع امکانات و فرصت های ورزشی کوشا باشیم.
این بازیگر سینمای ایران، کیمیا علیزاده را نمونه یک دختر جوان، توانمند، ورزشکار، هنردوست و علاقه مند به علم و دانش دانست و تصریح کرد: کیمیا در المپیک برای ما کیمیاگری کرد و تاریخ ساز شد. این بار همه مردم ایران از او حمایت می کنند تا با دستان بیش از 80 میلیون نفر پرچم خوشرنگ کشورمان را در رژه کشورها در اندونزی به اهتزاز درآورد.
مریم سلطانی که علاوه بر فعالیت های هنری یک کارآفرین موفق است و تعداد زیادی جوان فعال را تحت پوشش دارد گفت: تاریخ نشان داده است که هرگز از اعتماد به جوانان دچار خسران نشده ایم. این بار نیز اطمینان دارم جوانان ما و به خصوص بانوان، با حفظ تمامی ارزش ها به بهترین شکل خواهند درخشید و سرافرازی و افتخارات زیادی را به مردم ایران هدیه خواهند داد.

نظر شما