شناسهٔ خبر: 26647779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر آمریکا در ناتو

ترامپ بدنبال تحکیم اتحاد بین متحدان است

تهران – ایرنا – 'کی بیلی هاچیسون' (Kay Bailey Hutchison) فرستاده آمریکا درمصاحبه اختصاصی با سی ان ان گفت: دونالد ترامپ بدنبال تقویت و تحکیم اتحاد میان متحدان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سی ان ان در این مصاحبه از وی پرسید: رئیس جمهوری آمریکا مدام درباره افزایش سهم نظامی و دفاعی اعضای ناتو صحبت می کند و هیاهویی دراین باره به راه انداخته ، این درحالی است که اعضای ناتو اقدام به افزایش سهم خود نسبت به تولید ناخالص ملی کرده اند، این کار به چه دلیلی است.
هاچیسون گفت : می دانم روشی که او سخن می گوید افراد را از خود می راند ، اما وی برای متحدان خود احترام قائل است و تلاش می کند تا کارها را بهتر انجام دهند.
فرستاده آمریکا در ناتو در ادامه گفت: هدف ترامپ اطمینان یافتن از این است که ناتو بعنوان چتری مستحکم در زمینه امنیتی بر همگان باشد و تصور می کنم متحدان آمریکا نیز آنرا درک کرده اند.
هاچیسون که پیش از این سناتور ایالت تگزاس بود، افزود: درباره افزایش سهم هزینه های دفاعی ، بیشتر متحدان ما در ناتو در مسیر درست حرکت کرده اند، آنها باید بدانند که کار بیشتری برای تقویت اتحاد ناتو انجام دهند.
به گزارش ایرنا، نشست سران پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو از 20 تا 21 تیرماه در بروکسل برگزار می شود.
دونالد ترامپ در صبحانه کاری امروز که با 'ینس استولتنبرگ' دبیر کل ناتو در بروکسل داشت بی محابا به انتقاد از اعضای ناتو پرداخت.
ترامپ خطاب به دبیر کل ناتو گفت که آمریکا میلیاردها دلار صرف دفاع از کشورهای اروپایی عضو ناتو همچون آلمان در برابر روسیه می کند که این کشورها میلیاردها دلار به همان روسیه برای واردات انرژی پول می دهند.
رئیس جمهوری آمریکا خواستار توضیح دبیر کل ناتو دراین زمینه شد که پیش از پاسخگویی وی، خبرنگاران را از محل به بیرون هدایت کردند.
ترامپ پس از نشست سران ناتو قرار است در مورخ 25 تیرماه در هلسینکی فنلاند به ملاقات ولادیمیر پوتین برود، وی دیدار با پوتین را ساده تر از دیدار با اعضای ناتو و ملاقات از انگلیس خواند.
نیک رابرتسون خبرنگار سی ان ان از بروکسل محل برگزاری این نشست در تفسیری به این شبکه خبری گفت: اینکه ترامپ قرار است پس از نشست سران ناتو به دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برود، اساسا یک امر مخربی برای این نشست به شمار می رود.
اروپام **1302** 1908

نظر شما