شناسهٔ خبر: 26644939 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تلاش عربستان برای دستیابی به سلاح های هسته ای با پشتیبانی تل آویو

صاحب‌خبر -
­به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما 
 
العهد با اشاره به تلاش های عربستان برای دستیابی به سلاح های هسته ای در چند سال گذشته و حمایت های رژیم صهیونیستی و آمریکا از این کشور تاکید کرد:  بعید نیست واشنگتن، ریاض و تل آویو بقایای گروه های تروریستی وهابی را بار دیگر گرد هم آورند و پس از مجهز کردن آنان به انواع سلاح های کشتار جمعی، شیمیایی، میکروبی و هسته ای، اینبار تروریست ها را در چارچوب "معامله قرن" روانه شرق مدیترانه کنند.
 
پایگاه خبری العهد لبنان در مطلبی به قلم "جورج حداد" نوشت: از زمان آغاز "بهار شوم عربی" ، فضای رسانه ها انباشته از خبر طرح موسوم به "معامله قرن" بین عربستان و عرب های آمریکا با رژیم اسرائیل تحت نظارت پدر خوانده آمریکایی و با اهداف ذیل بود: 
1. درهم کوبیدن مقاومت و اراده ملت فلسطین و نابودی آرمان فلسطین به عنوان حلقه مرکزی که همه جنبش های آزادی بخش عربی، اسلامی و بین المللی به آن متصل بود. به این ترتیب همه جنبش های آزادی بخش در پیله های جداگانه ای مثل "اول لبنان" و "سیاست بی طرفی" محاصره و خفه می شدند.

2. منزوی کردن و نابودی محور مقاومت و پایگاه اصلی آن یعنی ایران انقلابی.
 
3. دست گذاشتن آمریکا، رژیم اسرائیل و عربستان بر منطقه "خاورمیانه بزرگ" [غرب آسیا] و سیطره کامل یا تقریبی آنها بر منطقه شرق مدینترانه جهت زمینه چینی برای استخراج نفت و گاز از این منطقه که این امر محور اصلی اقتصاد جهانی بین 50 تا 100 سال آینده خواهد بود. اقدام بعدی نیز تلاش برای "کنار گذاشتن" روسیه، چین، اتحادیه اروپا و ترکیه با اعطای سهمی از این کیک بزرگ به آنها خواهد بود.

همه اقدامات کنونی "اردوگاه آمریکا" روی نقشه "خاورمیانه بزرگ"، از عملیات های انتحاری داعش و طالبان در عراق، افغانستان و پاکستان گرفته تا مانع تراشی و به تاخیر انداختن تشکیل کابینه در لبنان و تبدیل تدریجی این کشور به یک زباله دان، همه و همه جابجایی های کوچک یا بزرگی بر صفحه دومینوی "معامله قرن" است.

بر همین اساس روزنامه الکترونیکی "حقیقت" روسیه (PRAVDA) در مقاله ای به نقل از یکی از مسئولان ارشد سازمان نظامی اسرائیل IHLS (امنیت ملی اسرائیل) نوشت: تل آویو اطلاعات مربوط به ساخت سلاح های هسته ای را به عربستان می فروشد.

آمی درون یکی از کارشناسان ارشد اسرائیلی در زمینه سلاح های هسته ای، با بیان این مطلب، افزایش احتمال رقابت در زمینه سلاح های هسته ای در منطقه را خاطر نشان شد.

گفتنی است بخشی از هزینه های سازمان اسرائیلی IHLS توسط شرکت بزرگ آمریکایی ریتون تامین می شود که به گفته خبرگزاری "مینت پرس نیوز" در زمینه ساخت اسلحه فعالیت می کند. همکاری رژیم اسرائیل و عربستان در زمینه برنامه تولید سلاح های هسته ای نشان دهنده عمق همگرایی دو کشور است.

با وجود اذعان نکردن رسمی تل آویو، دشمن اسرائیلی از چند دهه پیش رژیمی هسته ای بوده است. زرادخانه هسته ای اسرائیل همچنان محرمانه باقی مانده چرا که رژیم صهیونیستی هنوز معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا نکرده است. گفته می شود منطقه موسوم به دولت یهود بین 100 تا 200 کلاهک هسته ای دارد و برای ساخت سلاح های هسته ای خود از حمایت و کمک کشورهای غربی به ویژه فرانسه برخوردار است. اسرائیل همچنین تلاش می کند مواد لازم برای ساخت این سلاح ها را به سرقت برد.
 

نظر شما