شناسهٔ خبر: 26641713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ورود پیکرهاي مطهر ۶۰ شهید دفاع مقدس

خبرگزاری صداوسیما

فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح از ورود پیکر‌های مطهر ۶۰ شهید دوران دفاع مقدس از مرز خسروی به خاک کشورمان خبر داد.

صاحب‌خبر -
ورود پیکر مطهر 60 شهید دوران دفاع مقدس به کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه سردار سرتیپ پاسدار سید محمد باقر زاده گفت : پیکر‌های پاک این شهدا امروز با انجام تشریفات خاص از مرز خسروی وارد کشورمان شد.
 فرمانده کميته جستجوي مفقودان ستاد کل نيروهاي مسلح افزود: اکثر این شهدای تازه تفحص شده از ارتشيان  جمهوری اسلامی ایران و تعدادی دیگر هم مربوط به نیرو‌های بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در قبال تحویل پیکر‌های مطهر این شهیدان ، اجساد ۸۰ عراقی نیز به مسئولان این کشور تحویل داده شد.
وي اضافه کرد : این شهدا در عملیات‌های کربلای ۶ ، مسلم ابن عقیل و تک دشمن بعثی به شهادت رسیده بودند .
سردار باقر زاده گفت : در توافق سه جانبه‌ای که هفته گذشته بین ایران و عراق و با حضور صلیب سرخ جهانی در اربیل برای تبادل پیکر شهدا و اجساد عراقی انجام گرفت مقرر شد امضا نهایی این توافقنامه امروز و در مرز خسروی با حضور مقامات عراقی انجام شود که این امر نیز دقایقی پیش با امضاء توافق نامه از سوی طرفین انجام شده است .
فرمانده کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت : در گذشته بیشترین تفحص شهدا مربوط به جنوب کشور و بخش‌هایی از کردستان بود و با موافقتی که با مسئولان عراقی داشتیم با فعال شدن محور غرب و بخش برون مرزی آن‌ها ،  پیکر این ۶۰ شهید تفحص شد .
مراسم وداع با این شهیدان گرانقدر امشب در سرپل ذهاب و در جوار مرقد احمد بن اسحاق برگزار  مي شود .

نظر شما