شناسهٔ خبر: 26636958 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آخرین اخبار از تصادف اتوبوس با تانکر نفت در سنندج| ۱۱ نفر کشته شدند/ تعیین بازپرس ویژه برای رسیدگی به پرونده/ اعلام علت وقوع حادثه

R1486/P1486/S6,66/CT12 / R1486/P1486/S6,66/CT7

در برخورد اتوبوس با تانکر نفت در سنندج پس از انفجاری مهیب اتوبوس به‌همراه سرنشینان در آتش سوخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کردستان، حدود ساعت 12 شب گذشته یک دستگاه اتوبوس «دیدار سیرگیتی» به‌قصد تهران، از ترمینال سنندج خارج شده بود که به‌محض خروج از ترمینال، یک تانکر حامل سوخت از پشت به اتوبوس برخورد کرد و اتوبوس دچار حریق شد.

گفتنی است؛ تاکنون آمار کشته‌شدگان این حادثه، 11 نفر اعلام شده است.

یکی از دو راننده اتوبوس که در این حادثه جان سالم به‌در برده است، اظهار کرد: اتوبوس برای سوار کردن مسافر پشت یک دستگاه وانت توقف کرد که ناگهان همزمان با برخورد تانکر با اتوبوس، صدای انفجار بلند شد و تانکر و اتوبوس به‌صورت همزمان دچار حریق شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در این‌‌باره اظهار داشت: به‌محض اطلاع از این حادثه، 15 آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام و 4 مجروح بدحال از محل حادثه تخلیه شده است.

هومن قصری افزود: تمامی افراد زخمی و کشته‌شدگان به مراکز درمانی در سنندج اعزام شده‌اند.

اسامی جان‌باختگان حادثه‌ برخورد تانکر نفتکش با اتوبوس مسافربری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، اسامی جان‌باختگان حادثه دلخراش برخورد تانکر نفتکش با اتوبوس مسافربری در ترمینال سنندج اعلام شد.

در این تصادف که منجر به آتش‌گرفتن اتوبوس گردید 11 نفر از هم‌وطنان جان باختند که اسامی آنان به شرح زیر است:

1- پارسا اصلانی

2- پرویز زمانی

3- پیمان زمانی

4- مسعود نصیری

5- مینا صداقت

6- سارا آئینه

7- پارسا آئینه

8- فواد سیفی

9- کامران مقبل

10- فرشاد مرادی

11- عبدالحسین طاهرویسی (راننده نفت‌کش)

فرماندار سنندج: تصادف تانکر نفتکش با اتوبوس مسافربری "هیچ‌گونه" ارتباطی به سپاه ندارد

محمد ابراهیم زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه تلخ در ترمینال سنندج اظهار داشت: تصادف تانکر نفتکش با اتوبوس مسافربری "هیچ‌گونه" ارتباطی به سپاه پاسداران ندارد.

فرماندار شهرستان سنندج تصریح کرد: تانکر نفتکش مربوط به شرکت خصوصی بوده و مطرح کردن اظهاراتی مبنی بر اینکه تانکر نفتکش مربوط به سپاه پاسداران و یا کشور عراق است، اصلاً صحت ندارد.

11 جسد تحویل اورژانس شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: پس از حادثه برخورد اتوبوس با تانکر نفت در سنندج، نیروهای این جمعیت 11 جسد تحویل گرفتند و چندین نفر زخمی به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حسن خدابنده‌لو افزود: از 11 نفر جسد، دو نفر آنان مربوط به مادر و فرزندی بود، که فرزند در آغوش مادرش بود و سوخته شده بودند.

مدیرکل روابط عمومی استانداری کردستان آمار جان‌باختگان تصادف تانکر حامل سوخت با اتوبوس در سنندج را 11 نفر و تعداد مصدومان را 7 نفر اعلام کرد.

اعلام 3 روز عزای عمومی در کردستان

در پی حادثه تصادف اتوبوس مسافربری با تانکر نفتکش و جان‌باختن تعدادی از همشهریان و هموطنان‌ عزیزمان، استاندار کردستان سه روز را عزای عمومی اعلام و پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به‌شرح زیر است:

سانحه دردناک پیش‌آمده شامگاه گذشته برای اتوبوس مسافربری در ترمینال سنندج و جان باختن تعدادی از همشهریان و هموطنان‌ عزیزمان، بدون شک یکی از تلخ‌ترین خاطرات زندگی و کاری اینجانب است.

بدین‌ وسیله ضمن ابراز تأثر قلبی و تسلیت به بازماندگان و آرزوی صبوری برای آنان از درگاه ایزد منان، برای ارواح جان‌باختگان این حادثه قرین رحمت و مغفرت واسعه الهی را مسئلت می‌نمایم.

همچنین به دستگاه‌های ذی‌ربط دستور اکید داده می‌شود تا گزارش فوری و دقیقی از جزئیات و علت وقوع این سانحه را تهیه و اعلام نمایند و جهت ادای احترام به خانواده‌های عزیز و داغدار این حادثه، سه روز را در استان کردستان عزای عمومی اعلام نموده و امیدوارم خانواده‌های جان‌باختگان این حادثه، مراتب تسلیت اینجانب را به‌عنوان برادری داغدار که شریک غم و همواره در کنار این عزیزان خواهد بود، پذیرا باشند.

مسیر کمربندی دکتر حسینی در سنندج بازگشایی شد

مدیر شهرداری منطقه دو سنندج  اظهار داشت: در پی تصادف شب گذشته بین یک دستگاه اتوبوس مسافربری و یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی، کمربندی دکتر حسینی در سنندج مسدود شد که با تلاش نیروهای خدمات شهری این کمربندی بازگشایی شد و تردد در آن در جریان است.

عرفان فتحی افزود: پس از اطفاء حریق و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان، عملیات بازگشایی این کمربندی توسط نیروهای خدمات شهری این منطقه آغاز شد.

وی گفت: اتوبوس و تانکری که در مسیر واژگون شده و مسیر را مسدود کرده بودند، با چند دستگاه جرثقیل به مسیر دیگر حمل و با توجه به اینکه مقادیر زیادی از مواد نفتی در مسیر جاری شده بود، سریعاً با چند دستگاه ده‌تن نسبت به حمل خاک و خاکریزی مسیر کمربندی دکتر حسینی اقدام شد.

مدیر شهرداری منطقه دو سنندج تصریح کرد: با یک دستگاه گریدر، خاک و مواد نفتی در مسیر جمع‌آوری شد و در حال حاضر تردد در مسیر کمربندی دکتر حسینی در جریان است.

قربانیان حادثه برخورد اتوبوس با تانکر نفت در سنندج هنوز شناسایی نشده‌اند‌

غلامرضا همایون‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، با ابراز تأسف از فوت 11 نفر همشهریان و هم‌وطنان در حادثه برخورد اتوبوس با تانکر نفت در سنندج اظهار داشت: هنوز این افراد شناسایی نشده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی ‌کردستان تصریح کرد: باید از 11 جسد تحویل گرفته‌شده، نمونه DNA گرفته شود تا افراد شناسایی شوند.

"پارگی شیلنگ ترمز تانکر حمل سوخت" علت وقوع حادثه سنندج بود

اکبر جوهری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان حادثه آتش‌سوزی اتوبوس مسافربری سنندج اظهار داشت: پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده است.

وی گفت: بر اساس گزارشات اولیه، فعلاً "پارگی شیلنگ ترمز تانکر حمل سوخت" علت وقوع حادثه بوده اما باید منتظر گزارش نهایی مراجع ذی‌صلاح باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: تانکر حمل سوخت مربوط به خود ایران بوده و اینکه گفته می‌شود تانکر و راننده آن از کشور عراق بوده‌ است، صحت ندارد.

هویت 10 نفر از جانباختگان سانحه اتوبوس مسافربری در سنندج شناسایی شد؛ تعیین بازپرس ویژه برای رسیدگی به پرونده/با مقصران احتمالی حادثه برخورد قاطع صورت می‌گیرد

رئیس‌کل دادگستری کردستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم، با اشاره به حادثه آتش‌سوزی اتوبوس مسافربری سنندج اظهار داشت: متأسفانه بر اثر این حادثه دلخراش، 11 نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند.

علی‌اکبر گروسی افزود: علاوه بر 11 نفر فوت‌شده 7 نفر دچار جراحت شدند که 5 نفر به‌صورت سرپایی درمان شده و 2 نفر هم به مراکز درمانی منتقل گردیدند که حال عمومی آنها مساعد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه آزمایش DNA از 11 پیکر اخذ شده است، گفت: از 11 نفر فوت‌شده، هویت 10 نفر از جانباختگان سانحه اتوبوس مسافربری در سنندج شناسایی شده و هویت یک نفر دیگر هنوز مشخص نشده است.

رئیس‌کل دادگستری کردستان با اعلام اینکه بازپرس ویژه همراه با یکی از معاونین دادسرای سنندج برای رسیدگی به پرونده این حادثه تعیین شده است، تصریح کرد: اکیپی از کارآگاهان نیروی انتظامی کردستان نیز در زمینه تکمیل تحقیقات فعال هستند و موضوع پرونده جهت تعیین مقصرین حادثه به کارشناسان ارجاع داده شده است.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی مقصران احتمالی، پرونده در اسرع وقت رسیدگی می‌شود و با عاملان حادثه برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

گروسی خاطرنشان کرد: مردم خونسردی خود را حفظ کنند چراکه همه مسئولان پای کار هستند و موضوع این پرونده را به‌صورت ویژه پیگیری می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در ‌کردستان ‌درگذشت جان‌باختگان حادثه‌ ‌اتوبوس ‌را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سید محمد حسینی‌شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در پیامی، درگذشت جان‌باختگان حادثه‌ برخورد تانکر نفتکش با اتوبوس مسافربری در سنندج را تسلیت گفتند. متن پیام به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

سانحه‌ی مصیب‌بار برخورد تانکر نفتکش و یک دستگاه اتوبوس مسافربری که به جان باختن چندین نفر از همشهریان عزیزمان انجامید، دلها را لبریز از اندوه و تأسف کرد.

اینجانب مراتب تأثر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز می‌دارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از درگاه خداوند مسئلت داریم و همچنین شفاعت و سلامتی برای مصدومین این حادثه در پیشگاه خداوند متعال خواستاریم.

مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای کاهش آلام بازماندگان بکار برده و امکان تکریم و تشییع پیکرهای درگذشتگان را هر چه سریع‌تر فراهم سازند.

سید محمد حسینی‌شاهرودی

20 تیر 1397

جواز دفن برای 8 قربانی حادثه تلخ ترمینال سنندج صادر شد

غلامرضا همایون‌پور (21 تیرماه) در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان حادثه تلخ ترمینال سنندج اظهار داشت: برای 8 نفر از قربانیان حادثه برخورد اتوبوس با تانکر نفت در سنندج جواز دفن صادر شد و اجساد تحویل خانواده‌هایشان داده شد.

مدیرکل پزشکی قانونی ‌کردستان تصریح کرد: صدور جواز دفن برای سه نفر دیگر از جانباختگان سانحه اتوبوس مسافربری در سنندج نیز انجام می‌شود.

مسئولان در صورت تداوم اظهارنظرهای غیرکارشناسی درباره حادثه ترمینال سنندج تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند

کاظم کولیوند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج، با اشاره به مصاحبه‌ها و بعضاً اظهارنظرهای غیرکارشناسی برخی مسئولان درباره حادثه برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری اظهار داشت: هرگونه مصاحبه توسط افراد مسئول و غیرمسئول اعم از دانشگاه‌ها، موسسات، ادارات دولتی، نهادهای انتظامی (پلیس راهور، پلیس راه، پلیس انتظامی) درباره حادثه ترمینال سنندج "ممنوع" است.

وی گفت: هر کسی که از این‌ به بعد درباره حادثه برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری مصاحبه کند، تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد: اظهارات ضد و نقیض غیرواقع مسئولان درباره این حادثه سبب تشویش اذهان عمومی شده و هرگونه انجام مصاحبه‌ای بدون هماهنگی با رئیس‌کل دادگستری و دادستان مرکز استان کردستان "ممنوع" است.

وی تاکید کرد: هرکسی که بدون هماهنگی و دستور رئیس‌کل دادگستری و دادستان مرکز استان کردستان نسبت به انجام مصاحبه اقدام کند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.

کولیوند افزود: مسئولان به‌جای ملاقات‌ با مجروحان، انجام مصاحبه و اظهارنظرهای غیرکارشناسی که سبب تشدید آلام خانواده‌های قربانیان می‌شود، به وظایف و رسالت خود عمل کنند.

پیکر 2 نفر از قربانبان حادثه تلخ ترمینال سنندج تشییع شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در حادثه تلخ برخورد تانکر حامل سوخت با اتوبوس مسافربری در ترمینال سنندج در بامداد چهارشنبه (20 تیرماه جاری)، 11 نفر از همشهریان و هم‌وطنانمان فوت کردند و 10 نفر نیز مصدوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی ‌کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: برای 8 نفر از قربانیان حادثه برخورد اتوبوس با تانکر نفت در سنندج جواز دفن صادر و اجساد تحویل خانواده‌هایشان داده شد و برای سه نفر دیگر نیز در حال انجام است.

پیکر "فواد سیفی" کارمند جوان شرکت توزیع برق استان کردستان و "کامران مقبل" راننده شرکت اتوبوسرانی شهرداری سنندج که از قربانیان این حادثه بودند، ظهر امروز (21تیرماه‌جاری) با حضور مسئولان، مردم و خانواده‌های داغدیده جانباختگان در بهشت محمدی سنندج تشییع و به خاک سپرده شدند.

انتهای پیام/ع

نظر شما