شناسهٔ خبر: 26636893 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نبرد بزرگ «سه‌شیرها» و «کروات‌ها» برای رسیدن به فینال

امشب دومین فینالیست جام جهانی 2018 روسیه مشخص می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین ، دیشب فرانسه یک بر صفر بلژیک را برد تا نخستین فینالیست جام جهانی باشد. امشب دومین فینالیست هم مشخص می شود، فینالیستی که از دل نبرد بزرگ انگلیس و کرواسی بیرون می آید.

بهترین مقام انگلیسی ها در تاریخ جام جهانی به قهرمانی 52 سال پیش آنها (1966) برمی گردد، یعنی همان جام جهانی که خودشان هم میزبان بودند.

کرواسی نیز در جام جهانی 1998 به مقام سوم دست یافت که بهترین مقام تاریخ این تیم محسوب می‌شود.

جایی که دو تیم انگلیس و کرواسی مقابل هم صف آرایی می کنند ورزشگاه ۷۸۰۰۰ نفری لوژنیکی مسکو است.

تیم ملی انگلیس با هدایت گرث ساوتگیت با تیم های بلژیک، پاناما و تونس همگروه بود و پس از ۲ پیروزی مقابل تیم های پاناما و تونس و شکست یک بر صفر مقابل بلژیک با کسب ۶ امتیاز در رده دوم جدول گروه قرار گرفت و راهی مرحله حذفی شد.

سه شیرها ( لقب تیم ملی انگلیس ) در مرحله گروهی ۸ گل به ثمر رساندند و ۳ گل دریافت کردند تا با تفاضل مثبت ۵ راهی جمع ۱۶ تیم برتر جام شوند.

ستاره تیم ملی انگلیس در این مسابقات هری کین بود. فوق ستاره جوان تاتنهامی ها که در جام جهانی ۶ گل به ثمر رساند و نقش بسزایی در صعود تیمش به جمع ۴ تیم برتر جام داشت. البته انگلیسی ها یک «هری» دیگر هم دارند که ستاره است، ستاره ای به نام هری مگوایر.

شاگردان ساوتگیت در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی مقابل کلمبیا قرار گرفتند و پس از تساوی یک بر یک در وقت های قانونی و اضافه در ضربات پنالتی با درخشش جوردن پیکفورد از سد یاران خامس رودریگز گذشتند و در مرحله یک چهارم نهایی نیز به راحتی از سد سوئد عبور کردند و پس از ۲۸ سال راهی مرحله نیمه نهایی جام جهانی شدند.

تیم ملی فوتبال کرواسی نیز با ۳ پیروزی در مرحله گروهی مقابل نیجریه، آرژانتین و ایسلند و کسب ۹ امتیاز کامل به مرحله حذفی صعود کرد. شاگردان دالیچ در مرحله یک هشتم نهایی ابتدا به سختی از سد دانمارک در ضربات پنالتی گذشتند و سپس مقابل روسیه در مرحله یک چهارم نهایی در وقت های قانونی و اضافه به تساوی ۲-۲ رسیدند و در ضربات پنالتی موفق به شکست این تیم شدند و حالا در نیمه نهایی باید به مصاف انگلیس بروند.

دنیل سوباسیچ، لوکا مودریچ، ایوان راکیتیچ، ربیچ و مانژوکیچ ستاره های کرواسی در جام جهانی ۲۰۱۸ بودند و حالا مردم کروات امیدوارند تا با درخشش فوتبالیست های کشورشان بتوانند به فینال راه یابند.

کرواسی و انگلیس پیش از دیدار امروز ( چهارشنبه ) ۶ بار به مصاف یکدیگر رفتند که ۲ پیروزی سهم کروات‌ها بوده و ۴ بار انگلیس موفق به شکست کرواسی شده است اما نکته جالب این است که این ۲ تیم تاکنون در جام جهانی به مصاف هم نرفتند و در بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال، نخستین بازی خود در تاریخ را برگزار خواهند کرد.

البته آن ها در مقدماتی جام جهانی آفریقای جنوبی نیز هم گروه بودند که در ۲ دیدار رفت و برگشت، انگلیس به ۲ پیروزی ۴ و ۵ گله رسید.

تیم ملی انگلیس در ۱۰ بازی قبلی خود به ۶ پیروزی، ۳ مساوی رسیده و متحمل یک شکست شده است.

انگلیسی‌ها در ۱۰ بازی گذشته شان ۱۷ گل به ثمر رسانده‌اند و در ۸ بازی موفق به گلزنی شده‌اند. همچنین سه شیرها در این ۱۰ بازی ۶ گل دریافت کرده و در ۴ بازی موفق به ثبت کلین شیت شده اند.

تیم ملی کرواسی در ۱۰ بازی اخیر خود ۵ پیروزی، ۳ مساوی و ۲ شکست داشته است و۱۳ گل به ثمر رسانده و در ۷ بازی موفق به گلزنی شده است.

کروات‌ها در این ۱۰ بازی ۹ گل دریافت کرده‌اند و در ۴ بازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌‎شان شده‌ اند.

ترکیب احتمالی تیم ملی کرواسی:

دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، بروزویچ، ایوان استرینیچ، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ، ایوان پریشیچ ، آندری کراماریچ و ماریو مانژوکیچ

ترکیب احتمالی تیم ملی انگلیس:

جوردن پیکفورد، کایل واکر، جان استونز، هری مگوایر، جورن هندرسون، دله آلی، جسی لینگارد، کیرن تریپر، اشلی یانگ، رحیم استرلینگ و هری کین

قضاوت این مسابقه برعهده چاکر ترکیه ای است و باهاتین دوران و تاریک اونگون نیز کمک‌های او در این بازی هستند. کیپرس و روکل از هلند نیز به عنوان کمک‌داور چهارم و دستیار در این مسابقه حضور خواهند داشت.

نظر شما