شناسهٔ خبر: 26635432 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

روسیه 5-0 عربستان؛ میزبان در قدم اول سعودی ها را در هم کوبید

نوید معصومی

روسیه موفق شد اولین بازی جام را با پیروزی پشت سر بگذارد تا شانس خود را برای صعود از گروه افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - دو تیم روسیه و عربستان در دیدار افتتاحیه جام جهانی 2018 روسیه از ساعت 19:30 به مصاف هم رفتند.

گلزنان: گازینسکی (12)، چریشف (43 و 91)، زیوبا (71)، گولووین (94)

ترکیب ابتدایی و آمار بازی

آمار اختصاصی طرفداری و جزئیات بیشتر بازی را اینجا ببینید.

گزارش بازی

در حالی که بازی آرام و بدون موقعیت خطرناک روی دروازه ها آغاز شد، روسیه توانست در دقیقه 12، گل اول را توسط گازینسکی به ثمر برساند. گولووین توپ را از سمت چپ روی دروازه ارسال کرد و گازینسکی با یک ضربه سر دروازه را گشود تا نام خود را در تاریخ رقابت های جام جهانی به عنوان زننده اولین گل جام، ثبت کند.

کم کم روسیه فشار را بیشتر کرد و به طور واضح تیم برتر میدان بود. آنها شانس های زیادی برای گلزنی خلق کردند. حرکات زیبای گولووین، هافبک جوان روسیه که هدف تیم های بزرگ اروپایی است، نگاه بینندگان را خیره کرده بود. در ادامه عربستان چند موقعیت خلق کرد اما در زدن ضربات نهایی بی دقت عمل کرد. در پایان نیمه اول، چریشف که به جای زاگوئف وارد میدان شده بود، موفق شد با یک حرکت زیبا دو مدافع عربستان را جا بگذارد و گل دوم تیمش را به ثمر برساند. بازی در نیمه اول با نتیجه 2-0 به پایان رسید. عربستان چیز خاصی از خود نشان نداد و بازگشت آنها به بازی تقریبا امری محال به نظر می رسید. 

در ابتدای نیمه دوم، روسیه کمی عقب کشید و از آنجایی که به نتیجه دلخواه خود دست یافته بود، سعی در حفظ نتیجه داشت. حملات عربستان گاها خطرناک بود اما مهاجمان این تیم، بی دقت بودند. در دقیقه 70، زیوبا به جای اسمولوف وارد میدان شد و بلافاصله در دقیقه 72 موفق شد گل سوم تیمش را به ثمر برساند. گولووین باز هم پاس گل را ارسال کرد تا زیوبا با ضربه سر توپ را وارد دروازه کند.

پس از گل سوم، بازی کمی دچار افت شد و عربستان نیز روحیه خود را برای بازگشت به بازی از دست داد. روسیه نیز به نتیجه دلخواه خود درست یافته بود اما در دقایق اضافه نیمه دوم، میزبان به یک باره طوفان به پا کرد و دو گل دیگر به ثمر رساند. در دقیقه اول وقت های اضافه، چریشف روی تعلل مدافعان عربستان با یک حرکت زیبا و شوت پای راست بیرون پا به زیبایی گل چهارم روسیه را به ثمر رساند. دو دقیقه بعد، روسیه پشت محوطه جریمه صاحب ضربه آزاد شد و گالووین با یک ضربه پای راست زیبا، گل پنجم را به ثمر رساند. 

شرح گل ها

دقیقه 12، گازینسکی برای روسیه: گولووین از سمت چپ توپ را با پای راست روی دروازه عربستان ارسال کرد و گازینسکی موفق شد با یک ضربه سر، توپ را وارد دروازه کند.

دقیقه 43، چریشف برای روسیه: گولووین با یک استارت سریع، توپ را از مدافعان عربستان گرفت و آن را به اسمولوف سپرد. اسمولوف توپ را به طور عرضی برای چریشف مهیا کرد و او با یک دریبل ریز، دو مدافع عربستان را جا گذاشت و توپ را با یک ضربه پای چپ وارد دروازه کرد. 

دقیقه 72، زیوبا برای روسیه: باز هم گولووین در نقش پاسور، توپ را از سمت راست روی دروازه ارسال کرد و زیوبا که تازه به عنوان یار ذخیره جانشین اسمولوف شده بود، با ضربه سر دروازه عربستان را باز کرد. 

دقیقه 90+1، چریشف برای روسیه: توپ پشت محوطه جریمه در اختیار چریشف قرار گرفت و او با اعتماد به نفس رو به جلو حرکت کرد و با یک ضربه بیرون پای زیبا دروازه را از درون محوطه جریمه باز کرد.

دقیقه 90+4: گولووین برای روسیه: روسیه پشت محوطه جریمه عربستان صاحب یک ضربه آزاد شد و گولووین با یک ضربه پای راست زیبا دروازه را باز کرد. 

ویدئوی خلاصه بازی

 

نظر شما