شناسهٔ خبر: 26635021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برخورد مرگبار تانکر حمل قیر با اتوبوس مسافربری در سنندج

نمایندگی کردستان

برخورد یک دستگاه تانکر حمل قیر با اتوبوس مسافربری سنندج - تهران در سنندج، منجر به آتش‌گرفتن اتوبوس حامل مسافران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این حادثه حدود ساعت ۲۴ سه‌شنبه (۱۹ تیر) در بلوار دکتر حسینی سنندج و هنگام خروج اتوبوس از ترمینال مسافربری سنندج روی داده است.

به گفته شاهدان عینی، فاجعه بسیار عمیق بوده و چندین خودروی سواری نیز دچار حادثه شده‌اند. همچنین گزارش شده است تجمع گسترده مردم در محل حادثه، عملیات امدادرسانی را با مشکل مواجه کرده است.

تا لحظه ارسال خبر، آمار دقیقی از تعداد جانباختگان این حادثه گزارش نشده است، اما آمار غیررسمی و برخی مسئولان ترمینال سنندج، از کشته شدن ۲۰ نفر از سرنشینان اتوبوس خبر می‌دهد. این موضوع از سوی منابع بیمارستانی و اورژانس تایید نمی‌شود.

گفته می‌شود که اتوبوس مسافربری متعلق به شرکت "دیدار سیر گیتی‌" بوده است.

از سوی دیگر، دکتر هومن قصری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرده است: ۱۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است و ۴ مجروح بدحال از محل حادثه انتقال داده شده‌اند.

گفتنی است؛ طی دو روز گذشته، این دومین مورد از آتش‌سوزی اتوبوس در سنندج بوده است.

در همین حال، مدیرکل انتقال خون کردستان اعلام کرد: ذخایر کافی از انواع فرآورده‌ها و گروه‌های خونی برای تامین خون موردنیاز حادثه‌دیدگان آتش‌سوزی اتوبوس در سنندج وجود دارد.

"محمدسعید کریمیان" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر خونی استان کردستان جوابگوی نیاز درمانی مصدومانی است که ممکن است به تزریق خون و فرآورده‌های آن نیاز داشته باشند.

وی افزود: نیاز روزمره دیگر مراکز درمانی نیز تامین شده و مشکلی از این حیث وجود ندارد.

کریمیان با بیان این‌که از زمان وقوع حادثه تاکنون تعداد زیادی از شهروندان سنندجی طی تماس‌های مکرر تلفنی، پرسشگر این مسئله بودهاند، عنوان کرد: شهروندان گرامی در صورت تمایل به اهدای خون، می‌توانند در روزهای آینده به طور معمول و همچون دیگر ایام به تناوب به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما