شناسهٔ خبر: 26632657 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش آمریکا به اظهارات سرلشکر جعفری

سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات فرماند کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره بُرد موشک‌های ایران واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، «هیثر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری سه‌شنبه شب به اظهارات سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واکنش نشان داد.

فرمانده کل سپاه درباره افزایش برد موشک‌های ایران، اظهار داشت: «برد موشک‌های‌مان ۲ هزار کیلومتر است که البته قابل افزایش است، اما این توان و برد موشکی را برای جمهوری اسلامی کافی می‌دانیم چون اکثر منافع و نیروهای آمریکایی در شعاع همین برد موشکی قرار دارند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا این اظهارات سرلشکر جعفری موضع آمریکا را درباره برنامه موشکی ایران تغییر می‌دهد گفت: «بسیار خوب ۲۰۰۰ هزار کیلومتر بُرد نسبتاً زیادی است. این برد، کشورهای دیگری که متحدان ما هستند را در تیررس قرار می‌دهد.»

وی اضافه کرد: «من قصد اظهارنظر درباره هر اظهارنظری که از طرف یک مقام ایرانی یا مقام هر کشور دیگری در سراسر جهان مطرح می‌شود را ندارم.»

نوئرت گفت: «همه ما می‌دانیم که برنامه موشک‌های بالستیک ایران، نه تنها آمریکا بلکه شریکان ما در منطقه از جمله کشورهای عربی را تهدید می‌کنند. آنها این را می‌دانند.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: «ما گفت‌وگوهای فراوانی با آن کشورها و دولت‌های آنها درباره فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران داریم. فقط آمریکا نیست که ایران را در این زمینه تهدید می‌داند، بلکه شریکان ما هم نظر مشابهی دارند.»

وی همچنین گفت: «موشک‌های ساخت ایران برای دامن زدن به تنش‌ها در منطقه و بدتر کردن اوضاع مورد استفاده قرار گرفته‌اند. و همان‌طور که همه شما به خوبی می‌دانید که موشک‌های بالستیک [ایران] نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل هستند.»

او در ادامه در پاسخ به اینکه آیا درخواست آمریکا این است که برد موشک‌های ایران صفر باشد گفت: «ما خواستار آن هستیم که برنامه موشکی ایران با قطعنامه‌های شورای امنیت سازگار شوند و موشک‌های فعلی را در نقض آنها می‌دانیم.»

 

نظر شما