شناسهٔ خبر: 26630205 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گیمفا | لینک خبر

تنظیمات گرافیکی بازی Monster Hunter World مشخص شد

روز گذشته شرکت کپکام رسما زمان انتشار نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Monster Hunter World را اعلام کرد. در کنار اعلام زمان انتشار بازی، تصاویری از تنظیمات گرافیکی این نسخه و اختیاراتی که به بازی‌بازان در این زمینه داده شده است، منتشر شد.

صاحب‌خبر -
تنظیمات گرافیکی بازی Monster Hunter World مشخص شد

روز گذشته شرکت کپکام رسما زمان انتشار نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی Monster Hunter World را اعلام کرد. در کنار اعلام زمان انتشار بازی، تصاویری از تنظیمات گرافیکی این نسخه و اختیاراتی که به بازی‌بازان در این زمینه داده شده است، منتشر شد.

آقای سوجیموتو (Tsujimoto) در مصاحبه‌ای گفته بود که نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی از نظر ظاهری با نسخه‌ی کنسولی برابر خواهد بود. این موضوع با توجه به قدرت بالای گرافیکی رایانه‌های شخصی و همچنین تاخیر ۸ ماهه در عرضه‌ی این نسخه، باعث ناراحتی و ناامیدی طرفداران سری شده است. با این وجود با توجه به انتخاب‌های موجود در بخش تنظیمات گرافیکی بازی، در صورت داشتن یک سیستم قدرتمند شما احتمالا می‌توانید چیزی بسیار بهتر از آنچه برروی کنسول‌ها به شما ارائه می‌شود را تجربه کنید.

تصویر زیر تنظیمات گرافیکی پایه را به شما نشان می‌دهد:

حال به سراغ قسمت‌های جالب این تنظیمات می‌رویم. اینجا همان جایی است که جادوی حقیقی رخ می‌دهد. با در اختیار داشتن تنظیماتی مانند کیفیت بافت‌ها، Anti-Aliasing و همچنین تنظیمات پیشرفته‌ای مانند Mesh Lod Lvel Bias و یا z-prepass که کمتر کسی از آن‌ها سر در می‌آورد، شما کنترل کامل تنظیمات گرافیکی بازی را برروی رایانه‌ی شخصی خود در دست خواهید داشت.



در مجموع به نظر می‌رسد با وجود تنظیماتی که در اختیار شما قرار گرفته است، شما کنترل نسبتا کاملی برروی نحوه اجرای بازی و کیفیت آن خواهید داشت. با این وجود این سوال پیش می‌اید که با وجود این بازه‌ی وسیع تنظیمات و بهینه‌سازی بالا، چرا این شرکت تصمیم به محدود کردن کیفیت خروجی به همان کیفیت نسخه‌های کنسولی گرفته است و دست بازی‌بازانی که به سیستم‌های قدرتمندتری دسترسی دارند را باز نگذاشته است.

با این وجود با توجه به اخبار منتشر شده از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی، شما قادر خواهید بود از تجربه‌ی این نسخه با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ لذت ببرید. با این حال سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی با چنین کیفیتی رسما اعلام نشده است. سیستم اعلام شده از سوی شرکت (Core i7، GTX 1060 و ۸ گیگابایت رم) تنها برای اجرای بازی با کیفیت ۱۰۸۰ و نرخ فریم ۳۰ کافی می‌باشد.

برخی کاربران معتقد هستند دلیل این محدودیت و مشکل عملکرد بازی، ناشی از بکارگیری آخرین نسخه‌ی نرم‌افزار امنیتی دنوو (Denuvo Anti Tempering Software) می‌باشد. بازی Monster Hunter World هم‌اکنون برروی کنسول‌های نسل هشتمی در دسترس بوده و در تاریخ ۱۸ مرداد برروی رایانه‌های شخصی نیز عرضه خواهد شد.

نظر شما