شناسهٔ خبر: 26627287 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

ارز دولتی نباید خرج سفر به پاتایا و آنتالیا شود

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اختصاص ارز دولتی برای گردشگران ایرانی که قصد تفریح در خارج از کشور را دارند، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

محمد جواد جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه در مقطع کنونی ارز دولتی باید به مصارف ضروری کشور اختصاص پیدا کند، گفت: افرادی که برای سفر کشورهای خارجی را انتخاب می‌کنند، قطعا توانایی مالی مناسبی دارند و می‌توانند هزینه‎های خود را تأمین کنند لذا نیازی نیست دلاری که باید صرف هزینه‌های ضروری کشور شود به این گردشگران اختصاص پیدا کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای یک سفر خانودگی به یکی از کشورهای غیر همسایه به طور میانگین به هر فرد یکهزار یورو اختصاص پیدا می‌کند که چنین رقمی برای یک خانواده 6 نفری عدد بالایی می‌شود؛ درحالیکه چنین خانواده‌ای به راحتی می‌تواند از پس هزینه‌های خود برآید.

وی ضمن اظهار تأسف از اینکه گردشگران ایرانی سال گذشته 2.5 میلیارد دلار در ترکیه هزینه کرده‌اند، گفت: آمار و ارقام سفرهای خارجی به ترکیه نشان می‎دهد 2.5 میلیون نفر سال گذشته به ترکیه سفر کرده‌اند که رقم، عدد بسیار بالایی به شمار می‌آید.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس فروش نفت ایران را 30 میلیارد دلار برشمرد و یادآور شد: رقمی که صرف هزینه‌های گردشگری ایرانیان در ترکیه شده است، 8 درصد درآمدهای نفتی کشور است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه ارز دولتی نباید خرج پاتایا، پوکت و آنتالیا شود، اضافه کرد: در مقطع کنونی باید با تقویت زیرساخت‌های گردشگری شرایط را طوری مهیا کرد که به جای خروج ارز، ارز وارد کشور شود و علاقه مندان به گردشگری نیز راغب به گردشگری در کشور خودمان باشند.

نظر شما