شناسهٔ خبر: 26627142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

سرمایه‌گذاری در دام‌های سبک کردستان توجیه اقتصادی دارد

نمایندگی کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش دام‌های سبک در استان کردستان توجیه اقتصادی لازم را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، خالد جعفری در نشست ‌مسئولین سازمان اقتصادی کوثر با سازمان جهاد کشاورزی کردستان، اظهار کرد: توجیه اقتصادی سرمایه گذاری در دام های سبک استان وجود دارد و نظر به تولید مقدار مناسب علوفه استان و بهره گرفتن از دام‌های پر تولید و چند قلوزا می‌تواند نقطه بسیار مثبت در زمینه افزایش تولید گوشت قرمز و پرورش دام سبک باشد.

وی تصریح کرد: آمادگی لازم را برای تاسیس یک سایت دام سبک( گوسفند) با همکاری ما بین داریم.

جعفری در ادامه افزود: 35 مرکز فعال جمع آوری شیر خام، وجود 11 کارخانه فعال فرآوری مواد لبنی پاستوریزه، وجود 8 کارخانه فعال تولید خوراک دام در سطح استان، شرایط لازم برای پرورش دام را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه اساس دامداری تغذیه است، اضافه کرد: تولید نباتات علوفه ای در استان انجام می‌شود و با اصلاح نژاد دام‌های منطقه به خصوص در دام سبک می‌‌تواند از پتانسیل های موجود برای توسعه دامداری باشد‌.

جعفری با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم و برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مهیاست، تصریح کرد: خوشبختانه کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط استان به منظور افزایش اشتغال و تولید، پای کار هستند‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان بیان کرد: توسعه گاو سمینتال به لحاظ آدابته شدن با منطقه و گوشتی شیری بودن آن باعث تولید گوشت قرمز بیشتر در کشور خواهد شد و چندین فاز در شهرستان‌های بیجار، قروه و مریوان در دست احداث است.

وی بیان کرد:  چشم انداز آینده پرورش دام‌های سنگین به دلیل تولید علوفه در استان‌هایی مانند کردستان است‌.

جعفری با تاکید بر اینکه آینده گاوداری کشور در استان‌هایی که کشت علوفه کافی دارند، متمرکز خواهد شد، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده، استان کردستان بسیار مناسب برای توسعه گاو نژاد سمینتال بوده که از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار است‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان حوزه شیلات را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و عنوان کرد: با توجه به وجود سدهای متعدد در استان، منابع آبی کافی و مشارکت مردم پتانسیل خوبی برای تولید ماهی به روش‌های مختلف مانند پرورش ماهی در قفس مهیاست.

وی گفت: امسال 4/4 میلیون قطعه بچه ماهی به منظور افزایش درآمد مردم و تولید در قالب تعاونی‌های صیادی در سدهای قابل پرورش ماهی رها سازی شده است‌.

جعفری خاطرنشان کرد: در بحث زراعت و باغبانی هم در حال حاضر بیش از  17 هزار هکتارآبیاری تحت فشار، نوارتیپ و قطره‌ای در دست اقدام داریم که این عرصه به شدت مستعد توسعه باغات و اجرای سیاست‌های باغبانی و تولید نهال است.


انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما