شناسهٔ خبر: 26589044 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رد عضویت اسکار توسط همسر «رومن پولانسکی»

«امانوئل سیگنر» هنرپیشه فرانسوی و همسر «رومن پولانسکی» عضویت در آکادمی اسکار را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فرانس پرس، «امانوئل سیگنر» هنرپیشه فرانسوی و همسر «رومن پولانسکی» عضویت اسکار را در اعتراض به اخراج همسرش از آمریکا به خاطر محکومیت تجاوز جنسی رد کرد.

آکادمی اسکار ماه گذشته اعلام کرد که 900 نفر دیگر را به عضویت اسکار درمی‌آورد و با افزایش اعضای آکادمی علوم و هنر، بر جامعیت و تمامیت هالیوود می‌افزاید.

آکادمی اسکار هرساله از یک سری هنرمندان برای عضویت، دعوت به عمل می‌آورد و پس از آنکه در مورد حکمفرمایی سفیدپوستان و مردها از آن انتقاد شد، به تقویت اعضای قومیتی و زن خود مبادرت ورزید.

خانم سیگنر همسر پولانسکی در نامه‌ای سرگشاده که در یک روزنامه فرانسوی منتشر کرده، نوشته است: چطور می‌توانم نادیده بگیرم که آکادمی اسکار چند هفته پیش همسر من «رومن پولانسکی» را از عضویت خود اخراج کرد. همان آکادمی که در سال 2003 جایزه اسکار بهترین کارگردانی را برای فیلم «پیانیست» به او اعطا کرد، چه فراموشی عجیب و غریبی!

او در ادامه افزود: آکادمی اسکار شاید فکر کرده که من هنرپیشه‌ای هستم که به تازگی موقعیتی برای خود به هم زده‌ام و فراموش کرده‌ام که 29 سال است که با یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان ازدواج کرده‌ام.

رومن پولانسکی کارگردان 84 ساله فیلم‌هایی همچون «بچه رز‌ماری» و «محله چینی‌ها» به تجاوز به دختری 13 ساله در سال 1977 میلادی که در خانه «جک نیکلسون» هنرپیشه اتفاق افتاده، متهم است. پس از اتهامات متعدد جنسی که به پولانسکی وارد شد، او یک مورد تجاوز زیر سن قانونی را پذیرفت و به مدت 48 روز نیز تحت ارزیابی و آزمایش روانی قرار گرفت و سپس آزاد شد.

طبق مستندات دادگاه، با بازبینی مجدد پرونده وی توسط قاضی به او اعلام شد که بازداشت 7 هفته‌ای او تنها دوره محکومیتی بوده که گذرانده است و تحت پیگرد نخواهد بود. لیکن در سال 1978 قاضی اعلام کرده بود که قصد بازبینی مجدد پرونده وی را دارد و احتمال دارد او به ده‌ها سال زندان محکوم شود. متعاقب این اعلام قاضی، پولانسکی از آمریکا به فرانسه گریخت. از آن زمان پولانسکی بازگشت به آمریکا را بدون هیچ‌گونه تضمینی از سوی دادگاه که دیگر هیچ دوره‌ای را در زندان سپری نکند، نپذیرفته است.

انتهای پیام/

 

نظر شما