شناسهٔ خبر: 26555262 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

ابتکار:

خانم‌هایی مثل فائزه هاشمی واقعا فداکارانه صف‌شکنی کردند

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اشاره به عدم پوشش مسابقات تیم فوتسال زنان در صدا و سیما و دستاورد تیم ملی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: در دو نوبت، یکبار تلفنی و یکبار هم حضوری با آقای علی عسگری ریاست صدا و سیما در مورد این موضوع صحبت کردم و گفتم سعی کنید موانع مقداری رفع شود، اینکه دختران احساس کنند فعالیتشان دیده نمی‌شود درست نیست. بحث موازین وجود دارد و دختران ما هم همه با پوشش اسلامی حضور دارند و ورزشی هم که در حال انجام آن هستند می‌تواند در بیننده امید ایجاد کند و برای مردم پیام مثبتی دارد. به هر حال امیدوارم این بازنگری انجام شود. این درخواست ما بوده و پیگیری هم کردیم.

ابتکار در مورد میزان نتیجه‌بخش بودن پیگیری‌های معاونت زنان افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که برخی ابتدای انقلاب فکر می‌کردند باید ورزش بانوان را کنار بگذاریم. ولی اینطور نبود و دیدگاه‌های روشن امام راه را باز کرد. همچنین تلاش خود خانم‌ها این تفکر را کنار زد. خانم‌هایی مثل فائزه هاشمی، خانم طاهریان و... واقعا فداکارانه صف‌شکنی کردند. ما با صبوری و منطق پیش رفتیم. امروز وقتی به تصوری که آن زمان داشتیم و مشکلاتی که بود -مثل اینکه ورزش خانم‌ها تا مدت‌ها در اخبار هیچ جایگاهی نداشت- نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که الان وضعیت بهتر شده و امیدوار می‌شویم که این مسیر رو به اصلاح و بهبود است.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: برخلاف عده‌‍ای که دائم القا می‌کنند امید نیست، ناامید نیستیم؛ چراکه سیر تحولات جامعه نشان می‌دهد جای امید بسیار وجود دارد، به ویژه همت خود زن ایرانی نشان می‌دهد که با تاب‌آوری و صبوری آنها، کار پیش می‌رود؛ چنانکه جایی که فکر می‌کردیم راه بسته است راه باز شده و با رعایت الزامات پیش رفته‌ایم. امروز تمام فدراسیون‌ها معاون زن دارند که اتفاق مهمی است و در تمام آنها نیز برای ورزش قهرمانی زنان کار و تلاش ویژه‌ای می‌شود. همچنین بر خلاف گذشته که گفته می‌شد ضرورتی ندارد که به زنان پرداخته شود، دولت در حال کار کردن روی این موضوعات است.

نظر شما