شناسهٔ خبر: 26554565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

شهردار یزد تاکید کرد :

ترویج فرهنگ پهلوانی با گسترش ورزش ملی و مذهبی زورخانه ای

شهردار یزد گفت :فرهنگ پهلوانی ریشه در اعتقادهای ملی و مذهبی مردم ایران اسلامی دارد به همین دلیل این فرهنگ باید بیشتر از گذشته توسعه پیدا کند، ضمن این که اخلاق در ورزش پهلوانی با پرورش صفات شایسته ای مانند ایثار و از خودگذشتگی در ورزشکار نهادینه می شود.

صاحب‌خبر -

مراسم ورزش باستانی طلاب یزد به مناسبت گرامیداشت 17 شوال هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد ، حجت الاسلام معزالدینی امام جمعه موقت یزد ، مهدی جمالی نژاد شهردار یزد ، ابوترابی عضو شورای اسلامی شهر یزد ، سیداحمد هاشمی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، محمدرضا مهربانیان رئیس و احمد جعفرپور نایب رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان، مهدی نادی رئیس سازمان بسیج ورزشکاران استان و جمعی از مسئولین حوزه علمیه یزد در زورخانه صاحب الزمان(عج)برگزار شد.

شهردار یزد در این مراسم با تبریک 17 شوال و هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: امروزه جنس شهرداری ها فقط در حوزه توسعه فضاها و خدمات شهری نیست بلکه هم اکنون با گسترش فعالیت های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... در شهرداری ها باید از این پتانسیل به نفع توسعه همگانی این ورزش ملی که در آن فراوانی آموزه های اخلاقی و فرهنگی است استفاده شود.

جمالی نژاد افزود: قطعا از توسعه ورزش زورخانه ای که ریشه در تاریخ و مذهب ما دارد در جهان شهر تاریخی یزد حمایت خواهیم کرد و امیدواریم در گذرها و محلات بیش از پیش صدای ضرب و نوای مرشد به گوش برسد.

وی ادامه داد: حضور طلاب در این ورزش هم بسیار حائز اهمیت است که در توسعه و جذب افراد به این ورزش می تواند موثر واقع شود.

مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد هم در این مراسم ضمن گرامیداشت و تبریک هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: هرچه نقش ورزش در حوزه های علمیه پررنگ تر گردد قطعأ با ایجاد روحیه شادابی در طلاب جدیت آن ها نیز در تحصیل علوم دینی افزون تر خواهد شد و همچنین تاثیرات زیادی در جامعه خواهد داشت و افراد را ترغیب به انجام فعالیت های ورزشی خواهد کرد.

وی افزود: خوشبختانه ورزش طلاب گسترش خوبی در استان داشته و هم اکنون طلاب در هفت رشته ورزشی فعالیت دارند و قطعا تاثیرات فرهنگی بسیاری نیز در جامعه داشته است.

این مقام مسئول با تاکید براینکه باید تلاش شود تا روحیه و فرهنگ پهلوانی در جامعه گسترش پیدا کند اظهار داشت: اگر مرام پهلوانی در جامعه تبدیل به فرهنگ شود آن وقت می‌توان از این مؤلفه برای کاهش مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی نیز بهره برد.

لازم به ذکر است در این مراسم جمعی از طلاب به اجرای حرکات ورزش زورخانه ای پرداختند و در پایان با اهدا هدایایی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان از طلاب ورزشکار تجلیل به عمل آمد.

نظر شما