شناسهٔ خبر: 26540481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران- ایرنا- تماس تلفنی روحانی با مکرون و مرکل و تاکید بر ضرورت تامین خواسته های ایران برای ادامه همکاری در برجام، اظهارات ظریف در بدو ورود به فرودگاه وین مبنی براینکه اتحادیه اروپا در قبال ارائه بسته اقتصادی خواسته جدیدی ندارد، اعلام تامین نیازهای متعارف کشور با منابع ارزی موجود از سوی نوبخت، اضطراب ترامپ از ضربه نفت به انتخابات کنگره، اعلام روسیه مبنی بر عدم وجود مدرک برای اثبات ادعای حمایت ایران از طالبان و پرواز بادکنک تمسخرآمیز ترامپ در لندن مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
**********
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری با اشاره به بررسی بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی درباره برجام از سوی ایران، بر ضرورت توجه جدی به نکات مدنظر و تامین خواسته های جمهوری اسلامی ایران برای ادامه روند همکاری ها در اجلاس فردای وزرای خارجه 5 کشور در وین تاکید کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری در تماس تلفنی با صدراعظم آلمان تاکید کرد: اگر روند کار اجلاس وزرای کشورهای اروپایی در وین برای ترغیب ایران به همکاری و فعالیت مشترک امیدوارکننده باشد، مسیر همکاری را با اروپا ادامه خواهیم داد.
* تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید براینکه اتحادیه اروپا در قبال ارائه بسته اقتصادی به ایران خواسته جدیدی ندارد، گفت: تنها خواسته اتحادیه اروپا از ایران این است که باید به تعهدات خود در برجام پایبند باشد.
* ساری- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ایران اسلامی هرگز عزتش را در برابر استکبار جهانی زیر پا نمی گذارد، گفت: همه ما باید مراقبت کنیم تا رفتار و گفتارمان باعث رخنه دشمن نشود.
* کاشان- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از کاهش میزان نرخ مالیات عملکرد واحدهای تولیدی خبر داد.
* بندرعباس- ایرنا- رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: این ستاد به عنوان یک مرجع ملی با اطلاع رسانی زود هنگام موارد قاچاق کالا موافق نیست و آن را به مصلحت نمی دانیم.
* کرمانشاه- ایرنا- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با بیان اینکه کرمانشاه استان ثروتمند توسعه نیافته ای است؛ گفت: سهم این استان از تسهیلات اشتغالزایی مناطق روستایی 504 میلیارد تومان است که تاکنون بانک های عامل استان باید 50 درصد آن را دریافت کرده باشند.
* رشت- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: لازم است تولید انرژی از پسماند در شمال کشور را جدا کنیم.
* کاشان- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکا تصور می کند که می تواند با تحریم، مانع فعالیت های نظام جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه اقتصاد شود، سخت در اشتباه است.
* رشت- ایرنا- معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در حال حاضر، منابع ارزی ما، نیازهای متعارف کشور را تأمین می کند ولی اگر قرار باشد هر کس ریال خود را به دلار تبدیل کند، طبیعی است که قیمت آن افزایش یابد.
* زاهدان- ایرنا- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سومین متهم حادثه تجاوز در شهرستان ایرانشهر دقایقی پیش دستگیر شد.
* مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در امنستان در یک هفته گذشته ملاقات های مختلفی با مقام های ارمنی داشت تا زمینه گسترش روز افزون روابط تهران و ایروان را در حوزه های امنیتی، سیاسی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی را فراهم کند.
* نوشهر- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت که سند ایجاد ظرفیت اینترنت اشیا در کشور درحال تدوین است و با اجرایی شدن آن، فاز جدیدی از سرمایه گذاری مبتنی بر دانش بومی انجام خواهد شد.
* همدان- ایرنا- رئیس مرکز اصناف و بازرگان ایران با بیان اینکه ایجاد شغل در حوزه اصناف ارزانتر از سایر بخش هاست، گفت: در صورت هدایت بخشی از سرمایه گذاری به سمت اصناف می توان بهره بیشتری در عرصه اشتغال و تولید ببریم.
* قم- ایرنا- مسئول ستاد مبارزه با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان سازمان دامپزشکی گفت: با عزمی که دولت و دستگاه های مسئول در کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان دارند، امیدواریم امسال تا 70 درصد از تلفات مربوط به این بیماری کاهش یابد.
* تهران- ایرنا- خیام نیشابوری فیلسوف، منجم، ریاضیدان، شاعر و جامع العلوم هزاره اخیر که در شناخت ابعاد مختلف شخصیتش مورد بی‌مهری قرار گرفته است، در سلسله نشست‌های برنامه هزاره خیام موضوع پژوهش اندیشمندان شده است.
* بندرعباس- ایرنا- رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: در آینده ای نزدیک ساختار جدید این ستاد با نگاه پیشگیرانه و استفاده از ظرفیت های مردمی اجرایی می شود.
* بلگراد- ایرنا- مشاور وزیر امور خارجه ایران در چهارمین دور از کنفرانس سالانه 'محیط ژئوپلتیک جدید در خاورمیانه؛ بین مبارزه با تروریسم و آینده منطقه' در بخارست گفت: آمریکا مسئول تروریسم و ناامنی ها در منطقه است.
* یاسوج- ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: هم اینک حدود 17 هزار کیلومتر بزرگراه در سطح کشور وجود دارد و نیاز کشور به ساخت بزرگراه و آزادراه جدید 15 هزار کیلومتر است.
* کرمانشاه- ایرنا- استاد علوم سیاسی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: تیم سیاست خارجی دولت با پیگیری راهبرد ایجاد شکاف در اتحادیه اروپا و نیز تقویت اختلاف بین سران دولت آمریکا، دنبال حفظ منافع ایران باشد.
* تهران- ایرنا- شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اعلام کرد که ساعت کاری خطوط این شرکت نیز به دنبال تغییر ساعت کاری ادارات استان تهران تغییر کرده و از ساعت 5 صبح فعالیت اتوبوس ها شروع می شود.
* تهران- ایرنا- دبیرکل جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه از مواضع صحیح، انقلابی و درست رئیس جمهوری قدردانی می‌کنیم، تاکید کرد: این وحدت و همگرایی باید ادامه یابد چون راه و رمز رستگاری ما در تداوم همگرایی است.
* کرج- ایرنا- رئیس پلیس راه البرز گفت که هم اکنون ترافیک در جاده کرج - چالوس و آزادراه های این استان سنگین گزارش شده است.
* وین- ایرنا- «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان پنجشنبه شب برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک وزیران خارجه عضو برجام راهی وین پایتخت اتریش شد.
* تهران- ایرنا- رئیس مرکز حراست وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ادعای واردات 100 هزار خودرو با تخلف صحت ندارد.
* تهران- ایرنا- معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده مجدد از برخی تجهیزات پزشکی بیمارستانی که با مواد ضدعفونی کننده استریل شده است، خطری برای سلامت بیمار ندارد.
* تهران- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور گفت: ساعت کار مهدهای کودک در تهران از شنبه هفته آینده، 16 تیرماه از ساعت 6 صبح خواهد بود.

اخبار خارجی
**********
* نیویورک- ایرنا- سیاست های دونالد ترامپ درباره تحریم ایران، کاخ سفید را به مخمصه ای انداخته که نه تنها او را در عرصه بین المللی به دلیل همراهی نکردن کشورها منزوی می سازد بلکه افزایش قیمت نفت، اکثریت جمهوریخواهان در کنگره را هم به خطر انداخته است.
* مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به مقاله روزنامه تایمز درباره آموزش نیروهای طالبان در ایران گفت: هیچ مدرکی مبنی بر آموزش نیروهای طالبان توسط ایران در خاک این کشور وجود ندارد.
* لندن- ایرنا- صادق خان شهردار لندن روز پنجشنبه با درخواست گروهی از مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای پرواز یک بادکنک غول‌پیکر تمسخرآمیز از او، بر فراز پارلمان انگلیس موافقت کرد.
* پکن- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد «پیگیری نشست سران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور، بهبود روابط دو جانبه و خلع سلاح هسته ای کره شمالی» مهمترین اهداف سفر او به پیونگ یانگ است.
* کوالالامپور- ایرنا- مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) شامگاه پنجشنبه با حضور علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت و ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی برگزار شد.
* الجزیره- ایرنا- انقلاب الجزایر ضد استعمارگران فرانسوی با تقدیم یک و نیم میلیون شهید، پنجم جولای 1962میلادی پیروز شد و این کشور با فداکاری های زنان و مردانش پس از 132 سال توانست اشغالگران را بیرون کند و به استقلال دست یابد.
* کوالالامپور- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند که در اثر واژگونی یک کشتی گردشگری در آب های خروشان جزیره پوکت تایلند یک نفر کشته و 53 نفر که همگی گردشگر چینی بودند، مفقود شدند.
* تهران- ایرنا- ژاپن رهبر فرقه اوم شینریکیو را که در اقدامی تروریستی در سال 1995 به همراه 12 تن از دیگر اعضای این گروه 13 نفر را کشته و هزاران تن دیگر را مصدوم کردند، اعدام کرد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری تازه منتخب مکزیک در بحبوحه اختلافات واشنگتن و مکزیکو سیتی بر سر دیوار مرزی و پیمان نفتا گفت که از ترامپ برای شرکت در مراسم تحلیف خود دعوت می کند.
* مسکو- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که مسکو از همکاری های خود با ایران در قبال تحریم های فراسرزمینی دفاع خواهد کرد.
* مسکو- ایرنا- اتحادیه اروپا تحریم ها علیه روسیه را برای 6ماه دیگر تمدید کرد.
* نیویورک- ایرنا- دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین الملل و عدم گسترش سلاح هسته ای روز پنجشنبه با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار می کند.
* تهران- ایرنا- وزیر دفاع یمن با هشدار شدید به ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان گفت که ساحل غربی گورستان متجاوزان خواهد شد.
* تهران- ایرنا- رئیس جمهوری آمریکا استعفا مدیر اداره حفاظت از محیط زیست این کشور را که به سوء استفاده از اموال دولتی متهم شده بود، پذیرفت.
* دمشق- ایرنا- یک انبار مهمات ارتش سوریه در شهر محرده در شمال استان حماه سوریه منفجر شد.
* نیویورک- ایرنا- مدیر اجرایی کمپین پایان دادن به سلاح های اتمی، خروج آمریکا از برجام را شبیه یک توطئه دانست و گفت: پاره کردن این توافق دیوانگی است و منطقی وجود ندارد؛ این ایده که یک طرف باید همه چیز را بدست آورد و طرف دیگر هیچ چیز نداشته باشد، به معنی مذاکره نیست.
* دمشق- ایرنا- کاروان مشترک نیروهای نظامی و تجهیزات فرانسوی و آمریکایی وارد استان رقه سوریه شدند.
* تهران- ایرنا- سازمان تجارت جهانی در یک دعوای حقوقی میان کانادا و آمریکا درباره جریمه اتاوا توسط واشنگتن به دلیل پرداخت یارانه به شرکت های کاغذسازی، رای به نفع اتاوا داد.
* مسکو- ایرنا- دادگاهی در سن پترزبورگ یک هوادار آرژانتینی را به خاطر خرید و فروش غیرقانونی بلیت بازی های جام جهانی 2018 روسیه بیش از 542 هزار روبل (هفت هزار و 400 یورو) نزدیک به هفتاد میلیون تومان جریمه کرد.
* بیروت- ایرنا- سفیر سوریه در لبنان از طرح جدید حزب الله برای بازگشت آوارگان سوری به کشورشان استقبال کرد.
* تهران- ایرنا- شماری از نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی که اغلب اماراتی هستند در حمله یگان پهپادی یمن به مقر فرماندهی این نیروها در پایگاه البریقه عدن کشته و زخمی شدند.
* دمشق- ایرنا- ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز پنجشنبه چهار نقطه مرزی با کشور اردن را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند.
* نیویورک- ایرنا- وزیر خارجه آمریکا در پیامی به مردم ونزوئلا، روز استقلال این کشور را تبریک گفت و از طرف مردم کشور خود تعهد پایدار برای دست یابی به حقوق شهروندی و آزادی را برای آنان یادآور شد.
شبد**1953**9122

نظر شما