شناسهٔ خبر: 26506036 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همدان| ۱۳ دستگاه آمبولانس جدید وارد ناوگان اورژانس همدان می‌شود

R41405/P1486/S6,75/CT11

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: در آینده‌ای نزدیک ۱۳ دستگاه آمبولانس جدید و بروز وارد ناوگان اورژانس همدان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن نوری بعد ازظهر امروز در جمع خبرنگاران همدان، اظهار داشت: قرار است 13 دستگاه آمبولانس جدید با تجهیزات بروز وارد ناوگان اورژانس همدان شود که بدون شک افزودن این آمبولانس ها در خدمت‌رسانی بهتر به مردم موثر است.

وی با بیان‌اینکه دو هزار و 750 پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در کشور فعال است، تصریح کرد: 40 فروند بالگرد عملیاتی و پنج هزار و 500 دستگاه آمبولانس برای خدمت رسانی به مردم به کار گرفته شده‌اند.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه دو اورژانس دریایی در سطح کشور راه‌اندازی شده است، ابراز کرد: در آینده‌ای نزدیک اورژانس ریلی هم به خدمت مردم درمی‌آید..

نوری با بیان‌اینکه تاکنون بیش از 80 درصد از ناوگان اورژانس کشور نوسازی شده است، گفت: اگر کارها خوب پیش برود مابقی نوسازی نیز انجام می‌شود.

وی از وجود 270 موتور آمبولانس در کشور خبر داد و افزود: برنامه توسعه این تجهیزات به صورت جدی در حال پیگیری و انجام است.

سه میلیون و 200 هزار مصدوم و بیمار خدمات پیش‌بیمارستانی دریافت کردند

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور گفت: در سال گذشته بیش از سه میلیون و 200 هزار مصدوم و بیمار خدمات اورژانس پیش بیمارستانی دریافت کرده‌اند که 630 هزار نفر از آنها مصدوم حوادث ترافیکی بوده‌اند.

نوری با بیان‌اینکه از زمان راه‌اندازی اورژانس هوایی تاکنون 20 هزار نفر از خدمات آن بهره‌مند شده اند، ابراز کرد: از زمان راه‌اندازی بالگرد هوایی در همدان چندین زایمان موفق در داخل بالگرد اورژانس به وقوع پیوسته و از مرگ مادران باردار در روستاهای دور افتاده کاسته شده است.

وی با بیان‌اینکه دو فروند هواپیما به تجهیزات بیمارستانی مجهز می‌شوند، تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه برای انتقال مصدومان به سایر استان‌ها از هواپیماهای سایر ارگان‌های نظامی کمک گرفتیم، بنابراین پیگیر هستیم تا دو فروند هواپیما را به امکانات بیمارستانی تجهیز کنیم .

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور با بیان‌اینکه پوشش حوادث ترافیکی در کشور بیش از 80 درصد است، ابراز کرد: باید به پوشش صد درصدی برسیم تا دیگر هیچ کسی خودش مصدوم را به مراکز درمانی منتقل نکند.

نوری با اشاره به اینکه گاهی جا به جایی نادرست یک مصدوم منجر به قطع نخاع وی می‌شود، گفت: بنابراین مردم نباید خودشان مصدوم را حرکت دهند و بهتر است تا رسیدن عوامل اورژانس منتظر بمانند.

انتهای پیام/م

نظر شما