شناسهٔ خبر: 26497103 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امضای تفاهم نامه همکاری مرکز ملی فرش با سازمان فنی حرفه ای

تفاهم نامه همکاری مشترک بین مرکز ملی فرش ایران و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورامضا شد.

صاحب‌خبر -

امضای تفاهم نامه همکاری مرکز ملی فرش با سازمان فنی حرفه ایبه گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ این تفاهم نامه به منظور گسترش همکاری های مشترک به منظور ارتقای توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی متقاضی شغل یا شاغل در حوزه هنر- صنعت فرش دستباف و بهره مندی مستمر از قابلیت های موجود در جهت ارایه خدمات آموزشی براساس استانداردهای آموزشی یکپارچه و منسجم ملی و بین المللی به امضای فرشته دست پاک رییس مرکز ملی فرش ایران و سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رسید.
براساس این گزارش در آیین امضای تفاهم نامه مشترک رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و فرش دستباف به عنوان ایرانی ترین کالا باید مورد حمایت قرار گیرد.
فرشته دستپاک با تاکید بر اینکه فرش دستباف از جنبه های مختلفی قابل اتکا است، دارا بودن پشتوانه فرهنگی، هنری، تاریخی و ملی، وجود نگاه مثبت در بازارهای جهانی به فرش دستباف و تنوع تولیدات از نظر طرح و نقش، رنگ، اندازه، جنس الیاف را از جمله ویژگی های این هنر صنعت دانست.
وی افزود: همچنین بازدهی بالا در این هنر- صنعت و برخورداری از نشان تجاری، مزایای دیگری است که می‌تواند توسعه اشتغال در این زمینه را بیشتر مورد توجه قرار دهد.
دستپاک همچنین تامین بخش عمده مواد اولیه مصرفی در تولید فرش دستباف در داخل کشور، وجود مراکز و موسسات علمی – پژوهشی در زمینه های مرتبط با فرش دستباف، نیاز به حداقل سرمایه گذاری، قابلیت نوآوری گسترده در طرح و رنگ براساس سلیقه مصرف کننده در کشورهای مختلف، امکان تولید فرش های بسیار بزرگ و... را از دیگر ویژگی های خاص فرش دستباف عنوان کرد.
ریییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این آیین گفت: در این مقطع بیش از هر زمان دیگری به ایده‌های خلاقانه برای نگهداشت نیروی انسانی، ارتقا مهارت و افزایش ثروت ملی از این هنر- صنعت نیازمند هستیم.
سلیمان پاک‌سرشت بیان کرد: این تفاهم‌نامه با بازنگری در نگاه و تمرکز برآموزش قالی‌بافان، مجالی برای ارتقای خلاقیت و نوآوری در فرش دستباف ایران است. خلاقیتی که باعث رشد کیفیت و درنهایت فروش بهتر فرش دستباف و رضایت مصرف‌کننده است.
براساس این گزارش؛ این تفاهم نامه به مدت ۵ سال قابل اجرا است که تمدید و ادامه فعالیت، بازنگری، تصحیح یا تغییر در مفاد این تفاهم نامه با توافق دو طرف انجام خواهد شد.

نظر شما