شناسهٔ خبر: 26484633 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

پس از انتخاب رییس جدید فدراسیون بسکتبال

ارسلان کاظمی: امیدواریم دوباره بسکتبال در کانون توجه قرار گیرد

ملی پوش تیم بسکتبال مردان ایران از رییس جدید فدراسیون بسکتبال انتظار دارد اولویت اولش ساماندهی شرایط تیم های ملی باشد

صاحب‌خبر -
ارسلان کاظمی در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ضمن تبریک به رییس جدید فدراسیون بسکتبال گفت: آقای طباطبایی شغل سختی را در موقعیت سختی پذیرفته است. در چند سال اخیر بسکتبال در شرایط سختی داشت.
بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: امیدواریم با این تغییر مدیریت دوباره بسکتبال در کانون توجه قرار گیرد. جذب اسپانسرهای قوی بخصوص برای تیم ملی، ورود چند تیم جدید و قدرتمند برای رونق لیگ و همگانی کردن بسکتبال از مهم ترین خواسته های جامعه بسکتبال است. شرایط سفر و اسکان تیم ملی در اعزام های اخیر اصلا خوب نبود و این برای تیم نایب قهرمان مسابقات کاپ آسیا اصلا جالب نیست.
کاظمی توجه خاص به آموزش و کار پایه را از دیگر اولویت های بسکتبال دانست و گفت: روزگاری از بسکتبال اصفهان در دوره های مختلف بازیکنان زیادی به تیم ملی داده شد و دلیل آن رونق مسابقات آموزش و پرورش بود. باید اهمیت کامل به تعامل با آموزش و پرورش بدهیم و با ایجاد تفاهم نامه ها پایه سازی برای بسکتبال را از همین امروز دوباره شروع کنیم.
وی افزود: در مصاحبه ای خواندم که رییس جدید گفته است احتیاج داریم دو تیم ملی بسکتبال داشته باشیم. من هم با ایشان موافقم اما پیشنهاد می کنم اول شرایط ایده آل را برای تیم الف فراهم کنیم و بعد دنبال اضافه کردن تیم دیگری باشیم. ضمن اینکه دختران ما هم وارد فاز بین المللی شده اند و نیازمند حمایت و توجه ویژه هستند.
کاظمی با اشاره به سالن بسکتبال آزادی به عنوان تنها سرمایه بسکتبال تاکید کرد: کلا بسکتبال ما یک سالن دارد و همه تیم های ملی از نوجوانان تا بزرگسالان در همین سالن تمرین می کنند. خوابگاه تیم های ملی در مجموعه آزادی مشکلات زیادی دارد. ما قهرمان آسیا هستیم و این شرایط برای بسکتبال ملی خوب نیست. شک ندارم آقای طباطبایی کم و بیش در جریان همه این مشکلات هستند.
تنها ایرانی انتخاب شده در مراسم یارکشی پیش فصل مسابقات NBA در پایان گفت: مسابقات مهمی برای تیم ملی در پیش است و برنامه ریزی خاصی می طلبد. اگر تبلیغات مناسبی از الان وجود داشته باشد در همین تهران هم سالن پر می شود و می توانیم اگر شرایطش مهیا باشد بازی های تیم ملی را به شهرستان های مختلف ببریم که بی شک علاقه مندان زیادی خواهد داشت.

نظر شما