شناسهٔ خبر: 26462318 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جمهوریت-قدیمی | لینک خبر

دکوری به نام "شورای عالی فنی وزنه برداری"

ایسنا

جلسات شورای عالی فنی در فدراسیون وزنه برداری مثل یک دورهمی برای تایید تصمیمات علی مرادی است و این شورا در مهمترین مشکلات این فدراسیون نتوانسته گره ای باز کند.

صاحب‌خبر -
جمهوریت؛ شورای عالی فنی در فدراسیون وزنه برداری ماجرای جالبی دارد اول اینکه اعضای این شورا از زمانی که تشکیل شد، بارها تغییر کرده است و در نهایت بیشتر نفرات حاضر در این شورا را افرادی تشکیل می دهند که خودشان در فدراسیون سمت دارند و به نوعی حقوق بگیر هستند.

البته زمانی که بحث تصمیم گیری در مورد مسائل مهم پیش می آید به وضوح دیده ایم که بودن و نبودن این شورا چندان فرقی ندارد. علی مرادی در هر کاری برای خودش راه در رویی قرار داده و با تشکیل این شورا هم راه در روی خود را داشتن "حق وتو" گذاشته است.

 در واقع زمانی که تصمیماتی گرفته می شود که مطابق میل علی مرادی نیست از حق وتو خود استفاده می کند تا آن چیزی که خودش می خواهد اجرایی شود.

در جلسه شورای عالی فنی که برای انتخاب ترکیب تیم ملی تشکیل شد، اعضای شورای عالی فنی مخالف اعزام کیانوش رستمی به بازی های آسیایی بودند و این دقیقا برخلاف نظر علی مرادی بود. او هم وقتی شرایط را به این شکل دید از حق وتو خود استفاده کرد و کیانوش رستمی را در ترکیب تیم ملی قرار داد.

البته سر ماجرای سجاد انوشیروانی که مخالف تنها تمرین کردن کیانوش رستمی بود، به خوبی مشخص شد که شورای عالی فنی هیچ نقشی در تصمیم گیری ها ندارد چراکه علی مرادی آن زمان در مصاحبه های خود در پاسخ به این پرسش که چه راه حلی در پیش می گیرد اعلام کرد با تشکیل جلسه شورای عالی فنی نظر مشورتی اعضای شورا را خواهیم گرفت. در واقع علی مرادی آن زمان به طور واضح اعلام کرد شورا فقط نظر مشورتی می دهد حالا فدراسیون این مشورت را می پذیرد یا نمی پذیرد.

آنچه که مسلم است علی مرادی پس ازاینکه به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد برای اینکه ریش سفیدان و پیشکسوتان وزنه برداری را دور خود جمع کند تا آنها مانند دوران ریاست رضازاده اعتراض و انتقادهایی نداشته باشند، این شورا را تشکیل داد تا پیشکسوتان اطراف خودش باشند و جلسات دور همی را هم تشکیل می دهد اما در نهایت حرف خود را به کرسی می‌نشاند.

البته به نظر می رسد هیچ کدام از اعضای شورا هم اعتراضی به این شکل حضورشان در فدراسیون ندارند و برایشان فرقی ندارد نظراتشان اجرایی شود یا خیر و برایشان مهم نیست که تاکنون در مشکلات مهم و  سرنوشت ساز نتوانسته اند گره ای را باز کنند مانند خط خوردن بهادر مولایی از المپیک، برکناری حسین توکلی به طور ناگهانی در شب عید، موافقت با تنها تمرین کردن کیانوش رستمی و پذیرش استعفای سجاد انوشیروانی، تصمیم فدراسیون مبنی بر حضور در جبهه مخالف تاماش آیان در انتخابات فدراسیون جهانی.

بنابراین شورای فنی تقریبا نقش یک دکور زیبا را دارد اما نظراتش تاثیری در تصمیمات مهم وزنه برداری ندارد و حرف اول و آخر را رئیس فدراسیون می‌زند. بدون شک علی مرادی در ماجرای اخیر کیانوش رستمی بر روی وزنه بردار خود قمار کرده و او باید پاسخگوی تمام عواقب تصمیم خود باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما