شناسهٔ خبر: 26426138 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، در گفت‌وگو با «قدس‌آنلاین» :

ملت فلسطین با مقاومت خود توطئه "معامله قرن" را خنثی خواهد کرد

"معامله قرن" پروژه آمریکایی_اسرائیلی است، که هدف آن پایان دادن به مسئله تاریخی فلسطین است تا سازمان جهانی صهیونیسم با کمک هم‌پیمانانش آرزوی دیرینه‌ خود یعنی همان تشکیل کشور موسوم به "اسرائیل" را در قلب جهان اسلام محقق سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، "معامله قرن" توطئه آمریکایی_اسرائیلی است که سعی دارد به مساحت منطقه غزه منطقه ای را در دل صحرای سینای مصر به میزان ۷۳۰ کیلومتر ایجاد کند تا فلسطینیان را در آنجا اسکان دهد، و در مقابل مصر بخشی از منطقه اشغالی نقب را به سرزمینهای خود الحاق کند. در واقع "معامله قرن" به دنبال آن است تا تمام سرزمینهای فلسطینی را به اشغال رژیم صهیونیستی درآورد؛ به گونه‌ای که این طرح به عنوان راه حل نهایی و پایان مسئله فلسطین باشد. این طرح نه تنها از طرف آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحی شده بلکه برخی از کشور های عربی در این معامله شریک هستند و به عنوان مثال عربستان وعده داده است تا با هزینه ای بالغ بر۵۰۰ میلیارد دلار در نقاط مشترک مرزی عربستان، اردن و مصر پروژه‌های عظیمی را اجرا کند تا مردم بیکار فلسطین در آن به کار گرفته شوند و بلاخره کرانه باختری به منطقه ای صرفاً اقتصادی بدل شود و... اگر چه عملیاتی کردن این طرح بر روی کاغذ به ظاهر با دشواری خاصی مواجه نبوده اما واقعیت میدان به ویژه پس از انتقال سفارت امریکا از تلآویو به قدس ابعاد پنهان و موانع جدی فراروی آن را هویدا کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل قدس‌آنلاین درباره این توطئه بزرگ، تصریح کرد: هدف اصلی "معامله قرن" حل و فصل نهایی مسئله فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی توسط همپیمانان این رژیم است.

وی با تاکید بر این که مسئله فلسطین امروز در مرحله حساسی به سرمی‌برد، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی طرح شومی را برای ملت فلسطین در نظر دارند؛ در واقع "جرارد کوشنر" مشاور ترامپ که متولی این پرونده است با گروهی از صهیونیست‌ها این برنامه شوم را طراحی کرده‌اند و این موضوع فراتر از ساسیت خارجه آمریکاست؛ چراکه خود "کوشنر" یک یهودی صهیونیست است و وقتی با بنیامین نتانیاهو جلسه می‌گیرند در واقع یک جلسه صهیونیستی محض است. همچنین بیشتر اطرافیان رئیس جمهور آمریکا نیز از صهیونیست‌های یهودی هستند، از جمله شخصیت‌های درگیر این موضوع "دیوید فریدمن" سفیر آمریکا  در اسرائیل است که او هم یک یهودی صهیونیست است. در واقع می توان گفت که نشست آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها یک نشست صهیونیستی-صهیونیستی است و آنها به دنبال حل و فصل مساله فلسطین به نفع رژیم صهیونیستی هستند تا بر فلسطین و منطقه چیره شوند.

ابوشریف همچنین درباره موضع بعضی از کشورهای عربی، اظهار کرد: ما سکوت برخی از کشورهای عربی در قبال طرح "معامله قرن" را به شدت محکوم می‌کنیم، چراکه بعضی از این کشورها، حامی این طرح هستند و نقش هماهنگ کننده این معامله خطرناک را بازی می‌کنند، و قطعاً توطئه آنها علیه یکی از مهترین مسائل جهان و منطقه امری خطرناک است.

وی افزود: کشورهای عربی نیز خوب می دانند که این موضوع را نمی‌توان بدون پذیرش ملت فلسطین به آنها تحمیل کنند، در نتیجه برخی از این کشورهای عربی ملت فلسطین وتشکیلات خودگردان را تحت فشار قرار می‌دهند تا این طرح به نفع برخی از کشورها در منطقه تحقق یابد. متأسفانه بعضی کشورهای عربی منافع امت اسلامی را به خوبی تشخیص نمی‌دهند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه این توطئه علیه ملت فلسطین و مسلمانان جدید نیست، تصریح کرد: این اولین توطئه و پروژه‌ای نیست که علیه ملت فلسطین و امت اسلامی اعمال می‌شود. از همان ابتدای اشغال در سال ۱۹۱۷ که توسط مردم فلسطین رد شده، توطئه‌های زیادی علیه این ملت شکل گرفته که مردم فلسطین در برابر آن ایستادگی کرده‌اند و دشمنان شکست خوردند. این ملت هنوز زنده است و همچنان خواهان حقوق خود اعم از حق بازگشت به سرزمین خویش و آزادی سرزمین های اشغالی است. "معامله قرن" یکی دیگر از مراحل طرح های توطئه‌ای برای نابودی مسئله فلسطین است  که فلسطینی‌ها با تمام قوا در مقابل آن ایستادگی خواهند کرد.

وی با اشاره به موضع تشکیلات خودگردان و مقاومت ملت فلسطین در برابر توطئه "معامله قرن" گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین این معامله را رد کرد و آقای محمود عباس این توطئه‌ را  "سیلی قرن" نامید، و در نتیجه بدون رضایت ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان عملی نخواهد شد. ملت فلسطین وتشکیلات خودگردان هیچ وقت اجازه نابودی مسئله فلسطین را نمی‌دهند و این معامله به عنوان یک پل برای عبور رژیم صهیونیستی نخواهد بود تا بقیه‌ سرزمین فلسطین را تصاحب کند و "دولت" ادعایی خود را در منطقه تأسیس کنند.

ابوشریف درباره اهداف جانبی "معامله قرن" گفت: همه طرح‌های بین‌المللی به دنبال آن است تا مرجع دیگری برای حل مسئله فلسطین ایجاد کند، اما ما معتقدیم که آرمانها و حقوق ملت فلسطین تنها مرجع واقعی هر راه حلی برای مسئله فلسطین است، و حتی سازمان ملل متحد بخشی از پروژه حل و فصل ناعادلانه مسئله فلسطین است، این سازمان با توطئه‌گران همدست است، و خیلی از جنایات علیه ملت فلسطین از سال۱۹۱۷ تا کنون تحت پوشش این سازمان بوده و هست.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران با بیان اینکه قطعاً این توطئه تحقق نخواهد یافت، تأکید کرد: ملت‌های آزاده منطقه وجهان می‌دانند که فلسطین تنها به ملت فلسطین تعلق دارد و بیت المقدس و مسجد الاقصی جزء اماکن مقدس اسلامی هستند و برای همه مسلمانان جهان است، گرچه ملت های آزاده جهان در حال حاضر نمی‌توانند به راحتی صدای خود را به دلیل سانسورهای رسانه‌ای به جهانیان برسانند ولی در نهایت آنها حقانیت مسئله فلسطین را تأیید می کنند. آن عده‌ای که برخلاف ملت‌ها شعارهایی ضد آرمانهای انسانی می دهند در حقیقت آنها تنها نماینده خود و حاکمان مستبد هستند.

وی در پایان گفت : ملت فلسطین متناسب با هر توطئه‌ای راههایی را برای مقابله پیدا خواهد کرد، به عنوان نمونه راهپیمایی‌های بازگشت نوار غزه یکی از ابزارهای فشار و مقابله با این توطئه‌هاست. و همانند گذشته طرح های ضد فلسطینی را شکست خواهد داد.

انتهای پیام/

نظر شما