شناسهٔ خبر: 26402283 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

هفته دوم کورس تابستانه سوارکاری بندرترکمن برگزار شد

به گزارش شامگاه جمعه خبرنگار ایرنا این هفته از رقابت ها تحت الشعاع حضور سردار آزمون ورزشکار گلستانی تیم ملی فوتبال ایران بود که در حاشیه این کورس از وی قدر

صاحب‌خبر - به گزارش شامگاه جمعه خبرنگار ایرنا این هفته از رقابت ها تحت الشعاع حضور سردار آزمون ورزشکار گلستانی تیم ملی فوتبال ایران بود که در حاشیه این کورس از وی قدر دانی شد.
این مراسم با حضور فرماندار بندرترکمن، نماینده غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی، شماری از مسئولان استانی و شهرستانی و ورزشکاران بندرترکمن برگزار شد.
یوسف قزل رییس هیات سوارکاری بندرترکمن به خبرنگار ایرنا گفت: در رقابت های هفته دوم مبلغ 728 میلیون و 750 هزار ریال جایزه نقدی به مالکان وچابکسواران برتر کورس های شش گانه اهدا شد.
در این هفته در دور اول 10 راس اسب از نژاد ترکمن3تا 5 ساله برای رقابت وارد دپار (جعبه استارت ) شدند که اسب گل یار جاهد با سوارکاری رامین قهرمانی زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با آلماز مهر پور و آق اویلی بشگرد با کالیبر به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی بود که رامین قهرمانی با اسب بنیتا گل عنوان اول را به دست آورد، امین محمدی با اسب اورتگا و نورمحمد بهادر با چشم آبی 2 به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم اسب های تروبرد داخلی بالای سه سال (هندیکاپ کلاس چهار )با یکدیگر رقابت کردند که نادر صالح پور با اسب ترنادو به کسب مقام اول نائل شد و آق اویلی بشگرد با آنیک و عبدالقادر صالح پور با میس گلد به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب های دوخون سه تا پنج ساله و 12 تا 14 امتیازی شکل گرفت واز بین 9 اسبی که وارد دپار شدند آق اویلی بشگرد با آی گل زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و ابوطالب چاریزاده با ال فلامینو و کمال دالیجه عطا با اسب کورلین به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب های دوخون سه و پنج ساله (هندیکاپ کلاس دو وسه ) با یکدیگر رقابت کردند که عبدالرحیم آرمیده با اسب اوسین بولت نخستین نفر بود که از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با مشکل و فیض الله رجال با آلچی بای دوم و سوم بودند.
اسب های دوخون سه و چهار ساله و 16 تا 22 امتیازی برگزار کننده رقابت دور ششم کورس بندرترکمن بودند که نورمحمد بهادر با اسب ویوا بوی مقام اول را کسب کرد و آق اویلی بشگرد با اسب آیدفل سرداری و نادر صالح پور با اسب طهران عنوان های دوم و سوم را به دست آوردند.
از بین 61 اسب ثبت نام شده در این هفته با نظر کمیته برگزار کننده 8 راس اسب از حضور در میدان کنار گذاشته شدند .
مسابقات کورس اسبدوانی گلستان هر ساله در گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می شود و علاقه مندان بسیاری را به مجموعه های سوارکاری این سه شهرستان می کشاند.
بندرترکمن با 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان واقع است.
مسابقات تابستانه بندرترکمن با وجود کمبودهایی برای حضور تماشاچیان، مربیان، مالکین و چابکسواران با حضور گسترده علاقمندان به این ورزش برگزار می شود.
7333/1648
انتهای پیام

نظر شما