شناسهٔ خبر: 26399949 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با شرکت ۵۳ راس اسب؛

هفته دوم کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن برگزار شد

بندرترکمن – هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن با شرکت ۵۳ راس اسب در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن بعدازظهر جمعه ۵۳ راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد در ۶ دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان ۷۲ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های ۶ گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه تا پنج ساله و صفر تا پنج امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب آی گل جرجان زودتر از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با اسب آلماز مهرپور و آق اویلی بشگرد با اسب کالیبر به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی به مسافت هزار متر بود که رامین قهرمانی با اسب بنیتا گل عنوان اول را به دست آورد و امین محمدی با اسب اورتگا و نورمحمد بهادر با اسب چشم آبی (۲) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های تروبرد سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ کلاس چهار به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که نادر صالح پور با اسب ترنادو موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب آنیک و کمال صالح پور با اسب میس گلد به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله و ۱۲ تا ۱۴ امتیازی به مسافت هزار متر شکل گرفت که آق اویلی بشگرد با اسب آی گل زودتر از خط پایان عبور کرد و ابوطالب چاری زاده با اسب ال فلامینو و کمال دلیجه عطا با اسب کورلین به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم اسب‌های دوخون سه تا پنج ساله با امتیاز هندیکاپ گروه دو و سه به مسافت هزار متر با یکدیگر رقابت کردند که عبدالرجیم آرمیده با اسب اوسین بولت نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و قربان محمد اودک با اسب مشکل و فیض الله رجال با اسب آلچی بای نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم و پایانی اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و ۱۶ تا ۲۲ امتیازی به مسافت هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که نورمحمد بهادر با اسب ویوا بوی موفق به کسب مقام اول شد و آق اویلی بشگرد با اسب آیدفل سرداری و نادر صالح پور با اسب طهران به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

رامین قهرمانی بهترین چابکسوار هفته

در پایان هفته دوم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، رامین قهرمانی با کسب دو مقام نخست بهترین چابکسوار هفته لقب گرفت، آق اویلی بشگرد یک مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام سوم کسب کرد، نورمحمد بهادر موفق به کسب یک مقام نخست و یک مقام سوم شد و نادر صالح پور و عبدالرحیم آرمیده هر کدام یک مقام نخست به دست آوردند.

لازم به ذکر است؛ هفته‌های سوم و چهارم رقابت‌های کورس اسبدوانی تابستانه بندرترکمن، ۱۴ و ۱۵ تیر در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.

نظر شما