شناسهٔ خبر: 26393584 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آیت الله نوری همدانی

درک مفاهیم قرآن مورد توجه جدی قرار گیرد

قم - ایرنا - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید بر ضرورت توجه بیش از پیش به درک مفاهیم و مضامین قرآن کریم تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وی پنجشنبه شب در مراسم پایانی طرح اعزام استادان تفسیر قرآن حوزه در ماه مبارک رمضان در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) قم، برپایی جلسه های قرائت قرآن را مقدمه ای برای درک مفاهیم و مضامین آن دانست، و افزود: باید در حوزه های علمیه و اجتماع بیش از پیش به این مساله توجه شود.
آیت الله نوری همدانی تفسیر قرآن را موضوع بسیار لازم و مهمی عنوان کرد و گفت: باید در حوزه های علمیه سعی شود استادان هفته ای یک جلسه تفسیر بگویند تا این امر مهم رواج پیدا کند.
وی با بیان اینکه علمای حوزه قبل از آغاز جلسه های درس خود مباحث اسلامی را مطرح می کردند، افزود: در احوال میرزای شیراری آمده است که هر روز قبل از درس او نهج البلاغه گفته می شده و یا شیخ عبدالکریم حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم نیز پیش از درس، مصیبت کربلا را می خوانده است‌.
آیت الله نوری همدانی همچنین با قدردانی از حرکت دارالقرآن علامه طباطبایی و مجمع عالی تفسیر قرآن در اعزام مفسران قرآنی، افزود: باید در حوزه ها هر یک از استادان یک روز از روزهای هفته را به تفسیر قرآن اختصاص دهند، چون پناهگاه و نعمتی بالاتر از قرآن نیست.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه قرآن حلال بسیاری از مسائل و مشکلات است، گفت: امیرالمومنین (ع) در خطبه 50 نهج البلاغه می فرماید، فتنه ها در هر زمان وجود دارد و برای رفع آنها هیچ راهی جز پناه آوردن به قرآن نیست.
آیت الله نوری همدانی پخش هفته ای چند جلسه تفسیر قرآن از صدا و سیما و در وقت های مناسب را ضروری دانست و افزود: آیت الله جوادی آملی یکی از مفسران است که مطالب زیاد گفته اما گاهی صدا و سیما فرمایش ایشان را در ساعت 2 بامداد پخش می کند، اما باید موظف شود که در موقع مناسبی این کار را انجام دهد.
وی گفت: حضرت امام راحل در ابتدای وصیت نامه خود فرموده ما کاری کردیم که قرآن را از گورستان و مجالس ترحیم به صحنه زندگی مردم آوردیم، و امروز نیز باید با همت، بیان و کلام نافذ حوزه ها قرآن به عرصه زندگی مردم وارد شود.
در ماه مبارک رمضان امسال به همت دارالقرآن علامه طباطبایی و مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه تعداد 160 مفسر قرآنی از سوی تعدادی نهاد تبلیغی از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اوقاف و امور خیریه به مناطق مختلف اعزام شدند، که در این مراسم پنج تن از آنها با حضور آیت الله نوری همدانی مورد تجلیل قرار گرفتند.
7403/ 6133/

نظر شما