شناسهٔ خبر: 26390681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

گاردین:

کره شمالی در حال به‌روزرسانی راکتور هسته‌ای خود است

صاحب‌خبر - با وجود اینکه ترامپ پس از دیدار با
کیم جونگ اون در سنگاپور بارها از توافق با رهبر کره شمالی مبنی بر خلع تسلیحات هسته‌ای در این کشور خبر داده بود، تصاویر ماهواره‌ای اخیر نشان می‌دهد که این کشور در حال به‌روزرسانی تنها راکتور هسته‌ای خود که از آن برای تولید پلوتونیوم و استفاده در سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند، است.
به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، وب سایت «شمال 38» که بر فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی نظارت می‌کند با انتشار تصاویر ماهواره‌ای 21 ژوئن اعلام کرد: توسعه زیرساخت‌های سایت هسته‌ای یونگ بیون با سرعت بالایی در حال انجام است.
بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد سیستم
خنک‌کننده راکتور تولیدکننده پلوتونیوم به‌روزرسانی شده است و دو ساختمان جدید که غیرصنعتی هستند احتمالا برای بازدید مقامات در سایت یونگ بیون ساخته شده‌اند. همچنین یک ساختمان مهندسی تکمیل شده است. کیم جونگ اون در دیدار با دونالد
ترامپ و مون جائه این، رییس‌جمهور
کره جنوبی متعهد به خلع تسلیحات کامل
شبه جزیره کره شد، اما جزئیات زمان و چگونگی
انجام آن مشخص نشده است. کیم پیش‌تر اعلام کرده بود که ظرفیت هسته‌ای نظامی‌کشورش برای حمله به خاک آمریکا تکمیل شده است، کره شمالی همچنین تنها سایت آزمایش هسته‌ای خود را در ماه می‌تعطیل کرد. وب سایت شمال 38 هشدار داد به همین دلیل صدور یک بیانیه با اهداف خوش‌بینانه کافی نیست و باید توافق جامع در مورد خلع تسلیحات هسته‌ای کره شمالی امضا شود.

برچسب‌ها:

نظر شما