شناسهٔ خبر: 26374704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تصویب تدریس 2 واحد درسی دفاع مقدس در حوزه های علمیه خوزستان

در جلسه ای مشترک بین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان خوزستان و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نمایندگی خوزستان تدریس 2 واحد درسی دفاع مقدس در مراکز حوزوی به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

تصویب تدریس 2 واحد درسی دفاع مقدس در حوزه های علمیه خوزستانبه گزارش دفاع پرس از خوزستان، ظهر امروز در جلسه ای مشترک بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خوزستان و رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نمایندگی خوزستان بر ضرورت انتقال فرهنگ ناب دفاع مقدس تاکید و تدریس 2 واحد درسی دفاع مقدس در مراکز حوزوی خوزستان به تصویب رسید.

سردار«محمد علیپور» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان ضمن تقدیر از استقبال، پیگیری و تدبیر حجتالاسلام «پیمان علی نژاد» رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه نمایندگی خوزستان در باب انجام مفاد تفاهم نامه مشترک همکاری در باب تدریس 2 واحد درسی دفاع مقدس اظهار داشت: کلید واژه و رسالت خطیر مشترک همه ما در این جمله رهبری نهفته است، که فرمودند: فرهنگ دفاع مقدس می تواند برای ما راهگشا باشد فلذا باید نهادهای ارزشی به همراه حوزه های علمیه تلاش کنند تا انتقال این فرهنگ را در بین نسل جوان ما نهادینه کنند.

وی افزود: در کنار انجام نهضت تاریخ شفاهی خبرگان رهبری و دیگر علما و روحانیون رزمنده دوران دفاع مقدس خوزستان که کار بسیار ارزشمندی است، آموزش اساتید حوزوی و تدریس کتب دفاع مقدس می تواند نسل جوان روحانی و طلبه ما را با فرهنگ ناب دفاع مقدس پیوندی دو چندان بدهد.

سردار علیپور ادامه داد: نقش روحانیون مبارز خوزستان از جمله مدیریت و راهبری حضرت آیت الله «موسوی جزایری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز در طول 8 سال دفاع مقدس و حضور فیزیکی، معنوی و حمایتی دیگر علما و روحانیون استان آنقدر برجسته است که تا سالها نمی توان آنرا احصا و منتشر کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان تصریح کرد: وحدت حوزه، دانشگاه و نهادهای فرهنگی استان می تواند سنگر جبهه های جنگ نرم را مستحکم تر و نفوذ ناپذیر تر  و نسل جوان ما را با فرهنگ ایثار و شهادت و الگوی زندگی اسلامی بیشتر و بهتر آشنا کند.

 در پایان این جلسه مقرر شد که 2 واحد درسی دفاع مقدس در تمام حوزه های علمیه استان ارائه و تدریس شود و زمینه همکاری بیشتر در باب آموزش اساتید و فعالیت های گسترده فرهنگی و تبلیغاتی نیز به شکل مطلوبی ادامه یابد.

انتهای پیام/

نظر شما