شناسهٔ خبر: 26373309 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: هنگام | لینک خبر

آلمان صفر- کره جنوبی 2/ ناباورانه، قهرمان حذف شد!

کره جنوبی در عین ناباوری موفق شد دو گل در دقایق پایانی به آلمان بزند و موجب حذف مانشافت‌ها از جام جهانی شود.

صاحب‌خبر -
سایت خبری تحلیلی هنگام    Hengamnews.com:
تیم ملی آلمان که موفق شده بود قهرمانی در جام جهانی 2014 برزیل را جشن بگیرد، امسال شروع ناامید کننده‌ای با شکست یک بر صفر مقابل مکزیک داشت ولی در دیدار اخیرش توانست با گل دقایق پایانی تونی کروس از تساوی نجات پیدا کند و به پیروزی برسد، اما آنها امروز که به مصاف کره جنوبی رفتند، امید بسیاری داشتند تا بتوانند این تیم آسیایی را حداقل با تفاضل دو گل شکست دهند و بدون توجه به نتیجه بازی همزمان مکزیک و سوئد، راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند، اما بدترین پایان ممکن برای آنها رقم خورد.

 

با توجه به پیروزی سوئد در دیدار همزمان برابر مکزیک و 6 امتیازی شدن این دو تیم، یواخیم لوو که تیمش را در آستانه حذف از جام جهانی می‌دید، تعویض‌های هجومی انجام داد ولی حملات آنها یکی پس از دیگری بی‌ثمر بود و بی‌دقتی بازیکنان آلمان در زدن ضربات آخر موجب شد تا کره جنوبی که تیم سر سخت و خوبی نشان داده بود، دو گل در دقایق تلف شده نیمه دوم توسط کیم یونگ وون و سون هئونگ مین بزنند تا بزرگترین شگفتی جام جهانی 2018 را با پیروزی 2 بر صفر مقابل آلمان و حذف مانشافت‌ها از این رقابت‌ها به نام خود ثبت کنند.

 


علاوه بر این، تیم ملی کره جنوبی با برتری 2 بر صفر به رده سوم جدول صعود کرد تا آلمان با سه امتیاز و تفاضل گل منفی 2 تیم قعرنشین شود و چشم بادامی‌ها با سه امتیاز و تفاضل گل صفر یک پله صعود در جدول گروه F داشته باشد؛ در دیدار همزمان هم سوئد به برتری 3 بر صفر مقابل مکزیک رسید تا بالاتر از این تیم به‌عنوان صدرنشین این گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

 


جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه F
چهارشنبه: 97/04/06 ؛ ساعت 18:30
استادیوم: کازان آرنا/ تماشاگر: 41835 نفر
داور: مارک گیگر(آمریکا)؛ کمک‌ها: جو فلچر(کانادا)، فرانک اندرسون(آمریکا) و خولیو باسکونان(شیلی)/ کمک داور ویدئویی: دنی مک‌کلی(هلند)

 

 

اخطار


جانگ وو یونگ(9)- لی جائه سونگ(23)-مون سئونگ مین(48)- سون هئونگ مین(65) از کره جنوبی

 

 


تیم ملی آلمان


مانوئل نویر، ماتس هوملس، نیکلاس سوله، جاشوا کیمیچ، یوناس هکتور(78- جولین برانت)، سامی خدیرا(58- ماریو گومز)، تونی کروس، لئون گورتزکا(63- توماس مولر)، مارکو رویس، مسوت اوزیل و تیمو ورنر.


سرمربی: یواخیم لوو

 

 

 


تیم ملی کره جنوبی


جو هیوون وو، یون یانگ سون، کیم یونگ وون، لی یونگ، هانگ چول، جانگ وو یونگ، جانگ هیون سو، لی جائه سونگ، مون سئونگ مین(68- جو سه یونگ)، کو جا چئول(56- هوانگ هی چان) و سون هئونگ مین.


سرمربی: شین تائه یونگ

 

 

 

شرح گل


آلمان صفر - کره جنوبی 1 (دقیقه 2+90: کیم یونگ وون): سانتر هئونگ مین از کرنر سمت چپ زمین را مدافعان آلمان نتوانستند دفع کنند تا تونی کروس با پاس به عقب اشتباه که از بین پاهای سوه عبور کرد، در مقابل دروازه آلمان به کیم یونگ وون، مدافع پیشتاخته کره رسید تا او با شوت تمام کننده نویر و آلمان را ناکام بگذارد و در عین ناباوری کره را پیش بیاندازد.

 

 

آلمان صفر - کره جنوبی 2 (دقیقه 6+90: سون هئونگ مین): جو سه یونگ در زمین خودی مانوئل نویر را دریبل زد و به سمت دروازه آلمان شوت زد که هئونگ مین با فرار سریع از میانه زمین به راحتی تبدیل به گل کرد تا حذف آلمان را قطعی کند.

 

 


لحظات حساس

 

دقیقه 14: ارسال تونی کروس از روی کرنر و ضربه سر خدیرا به کنج دروازه را هیون وو روی هوا جمع کرد.دقیقه 19: شوت پُر قدرت جانگ وو یونگ از روی ضربه آزاد فاصله 30 متری با دفع ناقص نویر همراه شد که نزدیک بود روی دروازه آلمان خطرساز شود ولی دروازه‌بان آلمان اشتباهش را جبران کرد و توپ را به کرنر زد.

دقیقه 25: ارسال دقیق جائه سونگ از سمت راست زمین با دفع ناقص مدافعان آلمان همراه شد تا موقعیت عالی گلزنی برای سئونگ مین فراهم شود ولی شوت بی‌دقت او به شکل خطرناکی از کنار دروازه آلمان عبور کرد.

دقیقه 33: شوت محکم پای چپ رویس از پشت محوطه جریمه را یانگ سون با تکل به موقع اجازه نداد به سمت دروازه کره جنوبی برود.

دقیقه 39: پاس اوزیل به سمت راست محوطه جریمه موقعیت شوت‌زنی برای ورنر فراهم کرد ولی ضربه او مثل دفعات قبل بی‌حاصل بود و بعد از برخورد به پای یونگ وون تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 40: سانتر کروس از روی کرنر سمت راست زمین با ضربه سر گورتزکا همراه شد که در ادامه توپ به ورنر رسید ولی پاس او را هوملس نتوانست استفاده کند تا در نهایت شوت او را دروازه‌بان کره مهار کرد.
دقیقه 45: هئونگ مین در محوطه جریمه آلمان برخوردی با خدیرا داشت که روی زمین افتاد و اعتقاد به خطای پنالتی داشت ولی داور مسابقه دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه 2+45: ارسال کیمیچ را مدافعان کره برگشت دادند ولی در ادامه شوت فنی پای چپ اوزیل به اوت رفت.
دقیقه 3+45: شوت روی پای چپ هئونگ مین از بین پاهای سوله عبور کرد و به شکل خطرناکی از کنار دروازه آلمان رد شد.

دقیقه 46: شوت وو یونگ از پشت محوطه جریمه نویر را برای جمع کردن توپ به دردسر نیانداخت.دقیقه 47: ارسال کیمیچ از جناح راست زمین و ضربه سر گورتزکا را هیون وو با واکنشی استثنایی دفع کرد تا دروازه کره همچنان بسته بماند.

 

 

دقیقه 51: کار تیمی عالی بازیکنان آلمان با پاس کات‌بک اوزیل و شوت محکم بیرون پای ورنر تبدیل به گل نشد و به شکل خطرناکی از کنار دروازه کره به اوت رفت.
دقیقه 52: هئونگ مین با بدن خود نویر را دریبل زد و او را جای گذاشت ولی توپ از او فاصله گرفت و به اوت رفت تا نتواند گلزنی کند.
دقیقه 53: یانگ وون با تکل به موقع اجازه نداد ارسال کیمیچ را ورنر تبدیل به گل کند و فقط یک کرنر نصیب آلمان شد.
دقیقه 54: شوت روی پای خدیرا به بدن مدافعان کره برخورد کرد و در اختیار هیون وو قرار گرفت.

دقیقه 63: شوت پای چپ هئونگ مین از پشت محوطه جریمه ثمری نداشت و به اوت رفت.
دقیقه 64: ورنر مثل موقعیت‌های قبل بی‌دقت عمل کرد و این بار شوت او در حالی که دو بازیکن را روی دست خود داشت به بیرون زده شد.

دقیقه 66: سئونگ مین بهترین موقعیت گلزنی برای کره را از دست داد و تعلل او باعث شد تا مدافعان کره توپ را دور کنند.

دقیقه 68: گومز بالاتر از مدافعان کره‌ای با ضربه سر توپ را به سمت دروازه زد که هیون وو دوباره منجی تیمش شد و اجازه گلزنی به مانشافت‌ها نداد.
دقیقه 70: آلمانی‌ها همچنان در امر گلزنی ناکام بودند و این بار شوت پای چپ کروس با اختلاف زیادی از دروازه کره به اوت رفت.
دقیقه 72: ارسال کوتاه کیمیچ از سمت راست زمین باز هم توسط مدافعان کره دفع شد تا مهاجمان آلمان صاحب توپ نشوند.

دقیقه 79: شوت هئونگ مین باز هم خطرساز شد ولی گلی به همراه نداشت و از کنار دروازه آلمان راهی اوت شد.

دقیقه 83: این بار روی شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد و شوت روی پای او از پشت محوطه جریمه با اختلاف کمی از کنار دروازه کره راهی اوت شد.
دقیقه 84: تونی کروس می‌خواست مثل بازی اخیرشان با سوئد، منجی مانشافت‌ها شود ولی شوت بی‌حاصل او با اختلاف زیادی از روی دروازه کره به اوت رفت.
دقیقه 88: ارسال عالی کیمیچ باز هم خطرساز شد ولی ضربه سر گومز از مقابل دروازه کره و در شرایطی که می‌توانست گلزنی کند به اوت رفت.
دقیقه 89: شوت کروس قدرت و دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.
دقیقه 90: سوله با انداختن پای خود مقابل شوت پشت محوطه لی اجازه گلزنی به او نداد و یک کرنر برای کره اعلام شد.

دقیقه 6+90: شوت محکم برانت را هیون وو با واکنشی فوق‌العاده دفع کرد.
دقیقه 9+90: ضربه سر هوملس باز هم راه به دروازه کره پیدا نکرد و به اوت رفت.

 

 

 

بهترین بازیکن


سون هئونگ مین، کاپیتان و ستاره خط حمله تیم ملی کره جنوبی بارها مدافعان آلمان و مانوئل نویر را آزار داد و حملات خطرناکی پایه گذاری کرد که گل اول کره هم با ارسال او از روی کرنر شکل گرفت و دومین گل هم توسط او به ثمر رسید تا ستاره تیمش در برتری تاریخی برابر آلمان باشد.
هیون وو، دروازه‌بان تیم ملی کره هم با فوق واکنش‌های تماشایی خود که بارها مانع از گلزنی مهاجمان آلمانی شد و دروازه‌اش را بسته نگه داشت نیز عملکرد درخشانی ارائه کرد تا یکی دیگر از نفرات تاثیرگذار کره در پیروزی مقابل آلمان لقب بگیرد.

 

 

اتفاق ویژه


چه اتفاقی مهم‌تر از حذف و چهارم شدن تیم ملی آلمان در مرحله گروهی جام جهانی؟؛ مانشافت‌ها چهار سال قبل با برتری مقابل آرژانتین قهرمان جام جهانی شدند ولی امسال با دو شکست برابر مکزیک و کره در گروه F و تفاضل گل کمتر نسبت به کره‌ای‌ها قعرنشین شدند و نتوانستند به مرحله یک هشتم نهایی برسند.

 

 

در حاشیه


* هر دو تیم نسبت به بازی اخیرشان با پنج تغییر در ترکیب خود برابر هم قرار گرفته‌اند.
* تیم ملی آلمان در مقایسه با دیدار گذشته‌اش برابر سوئد که به برتری رسید آنتونیو رودریگر، جروم بواتنگ، سباستین رودی، توماس مولر و جولین دراکسلر را در ترکیب ندارد و به جای آنها هوملس، سوله، خدیرا، گورتزکا و اوزیل بازی می‌کنند که بواتنگ به دلیل محرومیت این مسابقه را از دست داده است.
* حضور یانگ سون، چول، وو یونگ، هیون سو و جائه چول به جای جانگ هیون سو، کیم مین وو، جو سه یونگ، کی سونگ یئونگ و هوانگ هی چان پنج جابه‌جایی در ترکیب کره جنوبی برای مسابقه امروز نسبت به بازی اخیرش با مکزیک است.

 

نظر شما