شناسهٔ خبر: 26362589 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ترامپ به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن حق‌السکوت داد

رسوایی جدید پرزیدنت

دنیای اقتصاد : نام ترامپ با رسوایی‌های زیادی گره خورده است اما اخیرا روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی فاش کرده است که وکلای ترامپ در سال ۲۰۱۶، به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن ۱۳۰ هزار دلار حق‌السکوت داده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ جلسه‌ای را با یک بازیگر فیلم‌های مستهجن ترتیب داده و در پی توافق در این جلسه به این بازیگر با نام مستعار «استورمی دانیلز»، ۱۳۰ هزار دلار پرداخت کرده است.

صاحب‌خبر -

البته ترامپ گزارش وال‌استریت‌ژورنال را کذب محض خوانده و هرگونه ادعایی در این مورد را داستانسرایی خوانده است. این درحالی است که مایکل کوهن در بیانیه‌ای این ماجرا را تکذیب کرد اما اتهامی را متوجه استورمی دانیلز نکرده است. سایت‌هایی که با این داستان آشنا هستند می‌گویند ترامپ به این بازیگر که نام اصلی‌اش استفانی کلیفورد است و یک ماه پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری این حق‌السکوت را پرداخت ‌کرده است. او در اکتبر ۲۰۱۶ به این بازیگر این وجه نقد را پرداخته است.

گزارش وال‌استریت‌ژورنال را سی‌ان‌ان نمی‌تواند به‌طور مستقل تایید کند اما وکیل شخصی ترامپ می‌گوید که این شایعات از سال ۲۰۱۱ به این سو وجود داشته است. کوهن یکی از معتمدان ترامپ بوده که مدتی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری از وی جدا می‌شود اما او به نقل از ترامپ هرگونه ارتباط بین رئیس‌جمهوری آمریکا و این بازیگر را به شدت تکذیب می‌کند. او اما پس از مطرح شدن پرونده ارتباط تیم ترامپ با روس‌ها، از این تیم کنار رفت. در این شرایط اما مطرح شدن این پرونده می‌تواند کاخ سفید را بیش از پیش به دردسر بیندازد. وال‌استریت‌ژورنال در گزارش خود می‌نویسد که ارتباط ترامپ با بازیگر مربوطه به ژوئیه سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد و این بازیگر پس از یک دوره تورنمنت گلف در «لیک تاهویی» به دیدار ترامپ می‌رود. کوهن اما به نقل از دانیلز، این گزارش را از اساس غلط می‌خواند.

او در یک بیانیه‌ای جداگانه درخصوص دیدار خود با دونالد ترامپ می‌نویسد: «ارتباط من با دونالد ترامپ به چند دیدار در ملأ عام محدود می‌شود، نه چیز دیگر.» او می‌افزاید: «وقتی ترامپ مرا دید بسیار مودبانه و با وقار در حضور دیگران صحبت کرد. شایعاتی که می‌گوید من از ترامپ پول گرفته‌ام از اساس باطل است. در واقع اگر من با دونالد ترامپ ارتباطی داشتم، مطمئن باشید که شما آن را در اخبار پیدا نمی‌کردید و آن را در کتابم می‌یافتید. اما واقعیت این است که این سخنان اصلا صحت ندارد.»

سی‌ان‌ان اما در مورد این بیانیه از کوهن سوال کرد که چه کسی این بیانیه را برای وی تنظیم کرده است و کوهن نیز ترجیح داد به این سوال پاسخ ندهد. دو نفر از کسانی که در شبکه خبری ای‌بی‌سی نیوز حضور دارند می‌گویند دانیلز با تهیه‌کننده برنامه «صبح بخیر آمریکا» در سال ۲۰۱۶ تماسی داشته تا در این برنامه حضور داشته باشد و در مورد دونالد ترامپ بحث کند. دیلی بیست نیز در گزارشی نوشت که دانیلز در آن سال به‌شدت مشتاق بوده است تا چند روز پیش از انتخابات با آنها نیز مصاحبه داشته باشد.

ارتباط ترامپ با این بازیگر درست یک سال پس از ازدواج ترامپ با ملانی، بانوی اول ایالات‌متحده بوده است. کاخ سفید در بیانیه‌ای نوشت که یک گزارش باطل را رسانه‌ها از سطل آشغال در آورده و دوباره مطرح کرده‌اند. این رسوایی جدید در شرایطی برای ترامپ پیش آمده که او روز پنج‌شنبه با عبارت «چاه مستراح» برخی کشورها را خطاب کرد و به کار بردن این اصطلاح مجددا کاخ سفید را تحت فشار قرار دارد. گروه‌های لیبرال ترامپ را متهم به نژادپرستی می‌کنند. هر چند ترامپ در بیانیه‌ای تکذیب کرد که چنین اصطلاحی را به‌کار برده است اما سناتورهایی که در جلسه با ترامپ حضور داشتند، اصرار می‌کنند که رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده چنین اصطلاحی را در مورد برخی از کشورهای آفریقایی و هاییتی و السالوادور به‌کار برده  است. گفته می‌شود در جلسه‌ای که سناتورهای جمهوری‌خواه و دموکرات حضور داشتند تا لایحه مهاجرت و اعطای تابعیت از طریق لاتاری را پیگیری کنند، او این سخنان را بر زبان آورده است.

نظر شما