شناسهٔ خبر: 26357473 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

هزینه مادی ایران در فلسطین بسیار اندک ولی با برکت و ثمربخش است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با ذکر این مطلب که بر عکس امارات و عربستان که هزینه بسیاری در عربستان می کنند، هزینه مادی ایران در این کشور اندک ولی هدفمند، ثمربخش و بسیار بابرکت است.

صاحب‌خبر -

هزینه مادی ایران در فلسطین بسیار اندک ولی با برکت و ثمربخش است

به گزارش ایکنا از قم، دکتر ناصر ابو شریف شب گذشته در نشست فلسطین و دفاع از مظلوم از سلسله نشست های تمدن اسلامی، راهبرد مقاومت در خبرگزاری رسا گفت: جنبش جهاد فلسطین یک جنش ملی فلسینی با مرجعیت اسلام است؛ از سال 1917 تا 1948 میلیادی که این سرزمین به اشغال درآمد رهبران جریان های فلسطینی، اسلا‏م‎گرا بودند؛ از این سال به بعد یک جریان ملی گرای چپ به صحنه آمد و اسلام گرایی به یک جریانی مبدل شد که رهبری فلسطینی را هدایت نمی کرد.
وی افزود: این مساله به این معنی نبود که این افراد مسلمان نباشند چون حزب فتح و تحریر اسلامی مسلمان بودند ولی رهبری جریان، اسلامی نبود؛ جنبش فتح عموما ملی گرا بودند؛ این مساله ادامه یافت و جنبش های اسلامی چندان ادامه پیدا نکرد.
ابوشریف بیان کرد: جنبش اخوان المسلمین یک جنبش ضعیف بود در آن زمان و مبارزه با دنبال نمی کرد؛ در اواخر دهه 70 میلیادی شاهد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم؛ این پیروزی یک تحول بزرگ بود که در فلسطین یک زلزله بزرگ را ایجاد کرد؛ در این بین اسلام گرایی نهادینه شد و پس از انقلاب اسلامی ایران نیز این جریان دنبال شد.
وی گفت: شهید فتحی شقاقی نفر دوم اخوان المسلمین بود که فعالیت های خود را بر اساس اسلام آغاز کردند و تاکید کرد که باید جریانی بر اساس اسلام و نه بر اساس چپگرایی و قوم گرایی راه بیاندازیم؛ در آن زمان این افراد، دانشجو بودند و در مصر تحصیل می کردند و پس از مدتی در فلسطین با جنبش های فلسطین و جهادی در منطقه مرتبط شدند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران بیان کرد: جنبش جهاد اسلامی و حماس از این به بعد گسترده تر شدند و جهاد اسلامی در این بین بیشترین نقش را داشت ولی نباید فراموش کنیم که جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در ایجاد و توسعه این جنبش ها داشت؛ این انقلاب یک زلزله بزرگ در این عرصه بود که باعث شد که بخش عظیم فلسطین به رویکردهای اسلامی روی آورد.
وی گفت: در اوایل دهه 80 میلادی انجمن های دانشجویی با جریان های اسلام گرا همراه شد که این مساله از تاثیرات انقلاب اسلامی بود؛ جنبش جهاد اسلامی نیز یک جنبش اسلام گرای میانه رو و معتدل است؛ این جنبش بر اساس مذهب نیست بلکه به همه مسلمانان به عنوان امت واحده می نگرد؛ این جنبش سنی است ولی بیشترین تاثیر را از امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران دریافت کرد ؛این جنبش امام راحل را الگوی خود قراردادند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران بیان کرد: برداشت حقیقی از اسلام توسط این گروه از انقلاب اسلامی انجام شد؛ جنبش جهاد اسلامی یک حرکت اسلامی و اسلام گرا و معتقد به امت واحده اسلامی است؛ این جنبش به مذهب انسان کاری ندارد بلکه به این مساله اهمیت می دهد که راه شما در زندگی چیست و اگر راه شما درست باشد، برای این جنبش اهمیت دارد.
وی افزود: ممکن است یک نفر سنی باشد و محاسن و عبایی داشته باشد، ولی برای فلسطین کاری نکند و یا اینکه یک نفر انسان شیعه حرکتی عمیق برای فلسطین انجام بدهد که چون امام خمینی(ره) آیت الله خامنه ای و سید حسن نصرالله برای ما بسیار عزیز هستند.
نماینده جنبش جهاداسلامی فلسطین در ایران تصریح کرد: دکتر فتحی شقاقی بنیان گذار جنبش جهاد اسلامی بود که در اواسط دهه 90 ترور شدند؛ پس از ایشان دکتر رمضان عبدالله به عنوان دبیرکل انتخاب شدند که البته ایشان نیز بیمار هستند و وضع جسمی خوبی ندارد.
ناصر ابوشریف اظهارکرد: جنبش جهاد اسلامی صدها و هزاران شهید و اسیر را تقدیم آرمان قدس کرده است ولی خط این جریان به هیچ عنوان تغییر نکرد و تا امروز بدون هیچ انحرافی دنبال شده است.
وی با ذکر این مطلب که اسلام برای رفع ظلم از اسلام و بشریت ظهور کرده است، تصریح کرد: خداوند انبیا را فرستاده است که با ظلم مبارزه کنند و انسان را از برده به بنده خداوند هدایت کنند؛ اسلام به عنوان انقلاب پیامبران ظهور کرد و هدف، آن نبود که مستضعف به مستکبر تبدیل شد بلکه دین به عنوان بسط دهنده عدالت ظهور کرد که نمونه آن، انقلاب اسلامی بود که با رهبری مثال زدنی و بی سابقه امام راهل به احیای اسلام پرداخت.

انقلاب اسلامی ایران، رهبر جریانات مقاومت اسلامی است
وی گفت: انقلاب اسلامی، به رهبری جریان های جهانی مبدل شد؛ هدف این نبود که مستضعف به مستکبر مبدل شود بلکه هدف، آن بود که انسان ها به سطح تقوا برسند و بر اساس آیات قرآن، قرار بود که انسان به انسانیت خود بازگردند؛ ایرانی و آمریکایی فی نفسه برتری بر هم ندارند بلکه قاعده کلی، رفتار آنها تقوای آنها است.
نماینده جهاد اسلامی فلسطین بیان کرد: امام علی(ع) فرمودند که یاور مظلوم و دشمن ظالم باشید و انقلاب اسلامی ایران در این مسیر حرکت کرد و ما هم به دنبال انجام این حدیث هستیم؛ در همه سطوح باید به دنبال عدالت باشیم؛ در عرصه اجتماعی و سیاسی باید با ظالم دشمنی کنیم و در کنار مظلومان باشیم؛ هدف باید آزادی انسانیت و بشریت باشد؛ در قرآن کریم 44 آیه به مساله عدالت تصریح شده است و در واقع، میزان، برای ما، همان تقوا است که باید آن را در نظر داشته باشیم.
وی افزود: جنبش جهاد اسلامی بر همین اساس حرکت کرده است که با ملت های مستضعف و مظلوم همراه باشد؛ جنگ یمن توسط کشورهای به اصطلاح اسلامی انجام شد؛ امروزه شاهد آن هستیم که برخی کشورهای به ظاهر اسلامی تجاوز بزرگی علیه مردم یمن انجام دادند که هدف نهایی آنها تحقق اهداف رژیم صهیونیستی هستند.
ابوشریف با ذکر این مطلب که پول سعودی و امارات علیه مسلمین و به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا هزینه می شود، اظهارکرد: عربستان و امارات میلیاردها دلار در کشورهای دنیا هزینه می کنند ولی یک ریال از آن به گروه های فلسطینی اختصاص نیافت ولی اگر قرار بود گروه تکفیری شکل بگیرد، این کشورها از آن حمایت می کردند.
وی گفت: کشورهای عربستان و امارات پول های خود را بر خلاف اهداف اسلام و کشورهای اسلامی هزینه می کنند؛ خط ما خط اسلام اصیل است که در مقابل کفار می جنگیم و البته در کنار مستضعفین هم هستیم؛ در این سالها تنها یار و یاور ما، جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ این نظام با قاطعیت و به صورت آشکار از ما و فلسطین حمایت کرد.
وی اظهارکرد: پیش از بیماری دکتر رمضان عبدالله دیداری با مقام معظم رهبری انجام شد که ایشان فرمودند که دفاع از فلسطین، دفاع از اسلام است و دکتر رمضان عبدالله نیز بیان کرد که دفاع از ایران، دفاع از اسلام است.
وی افزود: سیاست کشورهای عربی در کمک به ما برای مردم فلسطین مشخص است و کودکان فلسطینی نیز این مساله را می دانند؛ مردم ما هیچ اعتقادی به کشورهای عربی و اسلامی ندارند زیرا می دانند که کار آنها دفاع از اسراییل است؛ کار آنها دفاع از این رژیم به عنوان یک کمربند امنیتی هستند؛ این رژیم ها بخشی از طرح بزرگ اسراییل و آمریکا هستند.
ابوشریف گفت: کمک های سعودی و عربی کاملا ظاهری است؛ جامعه سعودی یک جامعه مسلمان است و رژیم صهیونیستی را نخواهد پذیرفت؛ ممکن است چند انسان توطئه گر در سعودی راضی شوند که به نفع اسراییل کار کنند ولی جامعه عربستان در نهایت راضی نخواهند شد.
نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران اظهارکرد: هزینه های زیادی از سعودی انجام می شود که به عنوان رشوه و کارهای مدنی انجام می شود؛ آنها سعی می کنند که با صدها میلیون دلار، تغییر مواضع را در فلسطین ایجاد کنند و هیچ هزینه ای برای ملت مقاوم فلسطین نمی شود.
وی گفت: مساله معامله قرن به تشکیلات خود گردان ارایه شود یعنی حالت خودگردان داشته باشند ولی کشوری به نام فلسطین وجود نداشته باشند؛ آنها با پول فراوان سعودی و امارات سعی دارند که سلاح مقاومت به زمین گذاشته شود؛ هدف نهایی آنها حذف مساله فلسطین است وبرای این مساله حاضرند میلیون ها دلار بدهند.

کمک مالی ایران به فلسطین مبلغ چندانی نیست
ابوشریف عنوان کرد: کمک مالی ایران به فلسطین در مقابل عربستان و امارات مبلغ چندانی نیست؛ بیشتر کمک های ایران کمک های آموزشی و کادرسازی است ولی مهم این است که به رغم هزینه اندک، مسیر درستی را طی می کند؛ خداوند نیز این حرکت مالی اندک ایران را بسیار مبارک گردانیده است.
وی گفت:: امام علی(ع) برای حضور در جنگ برای یک یهودی کار کردند و خرمایی دریافت کردند و این مال برکت یافت زیرا این حرکت در مسیر صحیح انجام شد؛ خداوند متعال نیز در قرآن بیان کرده اند که کسانی که مسیر درست را طی نمی کنند قطعا موفق نمی شوند؛ کمک های اندک ایران قطعا بر سرمایه عظیم سعودی و اماراتی پیروز خواهد شد.
وی گفت: در سال 2006 حزب الله 33 روز مقاومت کرد و در اواخر 2008 غزه نیز 22 روز مقاومت کرد و در 2012 ، 11 روز مقاومت کرد و در جنگ 2014 نیز 52 روز مقاومت کرد و هزاران خانه با خاک یکسان شد ولی مردم فلسطین به حرکت خود ادامه دادند؛ انتفاضه اول 7 و انتفاضه دوم 5 سال به طول انجامید و در این عصر شاهد کربلای عصر بودیم که خون بر شمشیر پیروز شد.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما