شناسهٔ خبر: 26344015 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هشتگ‌ روز

# بازار #بحران_عمدی #خیانت_اقتصادی #محرمانه_نداریم #شفافیت # لیست_اقلام_وارداتی_ممنوعه

صاحب‌خبر -

 

 


روز گذشته بازاریان تهران در اعتراض به شرایط موجود برای ساعاتی مغازه‌های خود را بستند و خواهان رسیدگی به بحران اقتصادی کشور شدند. البته اخیرا هم مغازه‌داران بازار علاءالدین چنین کاری انجام دادند که مسئولان خیلی سریع درباره مشکلات با آنها به گفت‌وگو پرداختند و کار آنها دوباره از سر گرفته شد.
 
بسیاری از کارشناسان و مسئولان و تحلیلگران برجسته این اعتقاد را دارند که گرانی اقلام مورد نیاز مردم به‌ویژه دلار و سکه بحرانی است که مخالفان دولت ایجاد کرده‌اند و نظرات مختلفی را پیرامون این موضوع برای روشنگری ارایه داده‌اند. این درست همان نکته‌ای است که مسئولان دولت هم از مدت‌ها قبل وعده آن را داده‌اند که درباره علت به وجود آمدن بحران فعلی به مردم توضیح خواهند داد. به همین ترتیب مردم با هشتگ بحران عمدی و لطفا شفاف‌سازی کنید خواهان ارایه توضیح درباره پشت پرده اتفاقات اخیر از سوی مقامات دولت هستند.
 
بعد از این‌که دولت لیستی بلند بالا از ممنوعیت کالاهای وارداتی به کشور را منتشر کرد، این اتفاق به سوژه داغ بحث‌های مردمی در شبکه‌های مجازی تبدیل شده است. نکته قابل‌ تأمل این‌جاست که ثبت برخی اقلام و کالاها در این لیست با تعجب و حیرت مردم روبه‌رو شده و درباره آن توییت‌هایی کنایه‌آمیز زده‌اند که چطور می‌شود به‌طور مثال مشروبات الکلی که مصرف آن در کشور تاکنون ممنوع بوده،‌ در لیست کالاهای وارداتی وجود داشته باشد!
 
سوال توییتری که رضا رشیدپور، مجری سرشناس تلویزیون مطرح کرد،‌ باز هم مردم را به یاد حادثه سقوط هواپیما تهران- یاسوج انداخت که مدتی است به خاطر اخبار جام‌جهانی و مشکلات اقتصادی و ارزی فراموش شده است. رشیدپور در این توییت از مسئولان پرسیده: «چرا گزارش دقیق علل سقوط هواپیمای مسیر تهران-یاسوج را اعلام نمی‌کنید؟» او سپس برای ایجاد یک مطالبه عمومی از هشتگ‌های شفافیت و محرمانه نداریم استفاده کرده است و به دنبال او کاربران زیادی از سازمان هواپیمایی و مسئولان خواهان شفاف‌سازی شدند.

نظر شما