شناسهٔ خبر: 26335558 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بهانه سفر ناگهانی جانسون به افغانستان لو رفت +عکس

منبع: تسنیم

پس از سفر ناگهانی وزیر خارجه انگلیس به افغانستان و عدم حضورش در رای‌گیری برای گسترش فرودگاه «هیترو» لندن شماری از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس خواستار برکناری «بوریس جانسون» شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، برخی نمایندگان پارلمان انگلیس پس از سفر ناگهانی «بوریس جانسون» وزیر خارجه این کشور به افغانستان اعلام کردند که این سفر برای شانه خالی کردن از حضور در رای‌گیری برای گسترش فرودگاه «هیترو» لندن بوده بنابراین باید برکنار شود.

تصاویر دیدار جانسون با «حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر خارجه افغانستان در کابل در حالی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که به دلیل خودداری دولت انگلیس از فاش کردن موقعیت وی، گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره وجود داشت.

بیشتر بخوانید:

ترامپ به دیدار ملکه انگلیس می‌رود

وزیر خارجه انگلیس که پیش از این گفته بود حاضر است برابر بولدوزر دراز بکشد تا از گسترش فرودگاه هیترو جلوگیری کند اما تصمیم گرفت تا زمان رای‌گیری در انگلیس حضور نداشته باشد.

سفر از پیش تعیین نشده جانسون به افغانستان انتقاد شدید اعضای ارشد محافظه‌کار پارلمان این کشور را در برداشت و از این وزیر خارجه انگلیس خواسته شد تا برای حمایت از اظهارات خود اقدام کند.

گفتنی است که به دلیل مسئولیت جمعی کابینه دولت انگلیس باید در رای‌دهی درباره مسایل کلیدی با دولت این کشور هماهنگ عمل کند و اگر جانسون می‌خواست در رای‌گیری علیه این پروژه رای دهد باید از ریاست وزارت خارجه انگلیس استعفا می‌داد.

این طرح که فرودگاه هیترو را به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل خواهد کرد به دلیل تاثیرات منفی زیست محیطی، آلودگی صوتی و نگرانی‌ها درباره کاربردی بودن این طرح مخالفان زیادی نیز داشته است.

جانسون در سفر به کابل با «حکمت خلیل کرزی» معاون وزیر خارجه افغانستان، «اشرف غنی» رئیس جمهور و «عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان دیدار کرد.

آتش‌بس دولت افغانستان و طالبان، برنامه عمل برای صلح و همبستگی میان افغانستان و پاکستان، مبارزه با تروریسم، روند صلح و نقش افغانستان در توسعه اقتصادی جنوب آسیا بحث و تبادل نظر کردند.

نظر شما