شناسهٔ خبر: 26330079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

13 ‌پایگاه اوقات فراغت در نهبندان ساماندهی شد

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نهبندان گفت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و جوانان در تابستان امسال 13 پایگاه در سطح این شهرستان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد محمدی روز دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان نهبندان افزود: توسط این پایگاه ها 150 کلاس درس در زمینه های آموزش مهارت‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، قرآن، نهج البلاغه، مهارت های فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی، ورزش، هنری و علمی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار نفر از دانش آموزان و نوجوانان شهرستان در گروه سنی 6 تا 14 سال از مزایای پایگاه های اوقات فراغت بهره‌مند خواهند شد، اضافه کرد: فعالیت پایگاه های اوقات فراغت نهبندان از تیرماه آغاز و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نهبندان ادامه داد: برنامه های اوقات فراغت براساس علاقه و توانمندی دانش آموزان تدوین می شوند.
وی با بیان اینکه امروز بحث غنی سازی اوقات فراغت جوانان از اهمیت خاصی برخوردار است، اضافه کرد: برنامه های اوقات فراغت باید با براساس نیازسنجی، علاقه مندی و مشارکت خانواده ها در حوزه های مختلف برنامه ریزی شود.
وی با تاکید بر تعامل بین بخشی در موضوع اوقات فراغت دانش آموزان، گفت: دستگاههای اجرایی با تعامل، همکاری و مدیریت امکانات ضمن پرهیز از موازی کاری در زمینه بهتر اجرا شدن برنامه های اوقاغت فراغت جوانان گام بردارند.
به گفته وی بررسی و آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف برنامه های اوقات فراغت می تواند در برنامه ریزی بهتر و شایسته تر آن برای سالهای آتی تاثیرگذار باشد.
در مجموع در این ستاد فعالیت 6 کمیته ورزشی، قرآن و معارف اسلامی، آسیب های اجتماعی، فرهنگی و هنری،گروه های جهادی، کمیته امداد و کمک های اولیه و کمیته ارزیابی برای ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان مصوب شد.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
7556*6054

نظر شما