شناسهٔ خبر: 26329989 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان در صحن علنی مجلس شورای اسلامیمحمد کاظمی نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان در دستور کار هفته جاری مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و البته این تازه اول راه بررسی لایحه فوق به شمار می رود.

وی در ادامه تصریح کرد: در دستور کار قرار گرفتن لوایح مختلف در مجلس به معنی تصویب نهایی نیست و هر یک از لوایح در واقع باید ماده به ماده مورد نقد قرار بگیرند و جزئیات هر بخش آن به طور دقیق بررسی شوند.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بالا بودن تعداد ماده های لایحه حمایت از حقوق کودکان یادآور شد: به دلیل بالا بودن تعداد ماده های لایحه فوق، زمان زیادی برای بررسی آن لازم است و به همین دلیل ممکن است بررسی و تصویب نهایی آن، کمی طولانی شود.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: لایحه حمایت از حقوق کودکان در طی این سال ها در دستور بررسی نمایندگان مجلس در صحن رسمی قرار نگرفته بود و این نخستین بار است که لایحه فوق در صحن علنی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: نمی دانم در مجالس دوره های  هشتم و نهم چه اتفاقاتی در خصوص بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان رخ داده است و باید بگویم که پیشرفت نقد و بررسی این لایحه در زمان کار نمایندگان دوره دهم خوب بوده است.

نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس در دوره فعلی با تشکیل کمیته های کارشناسی و انجام کارشناسی های مورد نیاز در خصوص لایحه حمایت از حقوق کودکان، گام های خوبی را در جهت تسریع به تصویب این لایحه برداشته است.

کاظمی در ادامه تاکید کرد: وقتی لایحه ای در دستور کار بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، از دستور خارج نمی شود تا تکلیف نهایی که تصویب یا رد آن مشخص شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما