شناسهٔ خبر: 26329822 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

«معبر» به دو جشنواره خارجی راه یافت

مستند «معبر» به کارگردانی پیام پارسافر در دو جشنواره سینمای مستند در کشورهای ایتالیا و قزاقستان به روی پرده می‌رود. به گزارش ایسنا، جشنواره فیلم «CinemadaMare» ایتالیا در شانزدهمین دوره خود میزبان فیلم مستند «معبر» ساخته پیام پارسافر است. این فیلم به کارگردانی و تصویربرداری پیام پارسافر، نویسندگی حسین فرخزاده و پیام پارسافر، تدوین سلمه اربابون، جلوه‌های ویژه بصری سلمان اربابون ، طراحی صدای حسن مهدوی و مدیریت تولید عماد سلمانیان و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران با حضور در بخش اصلی جشنواره ایتالیایی در تاریخ ۹ جولای (۱۸ تیر) در شهر پوتنزا به روی پرده خواهد رفت. این جشنواره به همراه فیلمهای منتخب خود به صورت دوره ای طی یک ماه و نیم در ۱۳ شهر ایتالیا برگزار می‌گردد. این مستند همچنین در اولین دوره جشنواره «Ertis cinema» قزاقستان نیز حضور دارد. این جشنواره از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ جولای (۱۹ تا ۲۴ تیر) در استان پاولودار جمهوری قزاقستان برگزار می‌شود. فیلم «معبر» با پرداختن به موضوع جنگ و محیط زیست توانسته پیش از این در دو جشنواره معتبر «ویزیون د,ریل» و «Videoex» سوئیس حضور داشته باشد. این مستند به صدمات ناشی از جنگ و اثرات زیست محیطی آن را در آبادان، خرمشهر و شلمچه به شیوه ای خاص به تصویر کشیده است. در نگارش فیلمنامه این مستند حسین فرخزاده به همراه پیام پارسافر همکاری داشته است.

«بازدم» در سینماهای هنر و تجربه روی پرده می‌رود

حامد رحیمى نصر، ملیکا شریفى نیا، لیندا کیانى، الهه حصارى، نرگس محمدى و... در فیلم آرش سنجابی بازی می‌کنند. به گزارش  هنرآنلاین، فیلم سینمایی «بازدم» به کارگردانی آرش سنجابی از 13 تیرماه در سینماهای هنر و تجربه اکران می‌شود. حامد رحیمى نصر، ملیکا شریفى نیا، لیندا کیانى، الهه حصارى، نرگس محمدى، حبیب دهقان نسب، مهرداد ضیایى، مرضیه صدرایى با حضور آزیتا حاجیان و بهنام تشکر در این فیلم سینمایی نقش آفرینی می‌کنند. 

«رژه‌ کور» با یاد صدرالدین شجره روی
 صحنه رفت

نمایش «رژه‌ی کور» که هر روز ساعت ۲۱ در سالن مستقل تهران اجرا می‌شود، روز گذشته با حضور میکاییل شهرستانی و یادمان صدرالدین شجره روی صحنه رفت. به گزارش ایلنا، میکاییل شهرستانی در رثای شجره گفت: هنرمندان بیش از هر چیزی امروز به توجه نیاز دارند و صدر الدین شجره جزو هنرمندانی بود که در زمان حیاتش به اندازه‌ای که باید، قدر ندید. حیف او را از دست دادیم. بازیگر «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» افزود: هر هنرمندی در حوزه‌ای که فعالیت می‌کند، تبدیل به هویتی از آن حوزه می‌شود. در سینما بزرگانی هستند که هویت آن را تشکیل داده‌اند، در تئاتر همینطور و در رادیو هم صدرالدین شجره بخشی از هویت آن بود.

برچسب‌ها:

نظر شما