شناسهٔ خبر: 26329074 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر صنعت:

500 هزار تن به ظرفیت کنسانتره مس کشور افزوده می ‌شود

کرمان- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با اجرای پروژه های مس در معادن چاه فیروزه، دره آلو و دره زار استان کرمان، 500 هزار تن به ظرفیت تولید کنسانتره مس در کشور افزوده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ،مهدی کرباسیان روز دوشنبه در نشست بررسی مشکلات صنعت شهرستان رفسنجان در منطقه ویژه اقتصادی این شهر افزود: سال گذشته 13 پروژه در حوزه مس در استان کرمان با اعتبار بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان افتتاح شد.
وی اضافه کرد: کارخانه اسید نیز در سرچشمه رفسنجان به بهره برداری خواهد رسید و نگرانی‌ها برطرف می‌شود و قولی که داده شده این است که پروژه اسید سرچشمه با سرمایه‌ گذاری 190 میلیون دلار در نیمه دوم امسال افتتاح می‌ شود.
کرباسیان تصریح کرد:کارخانه اسید خاتون ‌آباد در این استان هم در منطقه دیگری امسال فراهم می ‌شود و حدود 150 میلیون دلار هم شرکت ملی صنایع مس ایران در آن منطقه سرمایه‌گذاری کرده است.
وی ادامه داد: در غرب استان کرمان پروژه عمده و وسیع تیاتنیوم در کهنوج است که 130 هزار تن کنستانتره و 70 هزارتن سرباره تولید می کند و همه اینها نشان می‌دهد کرمان استان زرخیزی است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کرمان معادن سنگ‌ آهن به طور وسیع وجود دارد و در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با همت سرمایه ‌گذاران پروژه‌های متعددی افتتاح شد که اینها مسیر صحیح و درست اقتصاد مقاومتی است.
وی تصریح کرد: در کشور ایران مردم با تمام سختی‌ها و گرفتاری‌ها پای استقلال ‌شان ایستاده‌اند و کشور به سمت صنعتی‌ شدن پیش می‌ رود.
کرباسیان اظهار داشت: ما باید بپذیریم نباید روی اروپا حتی روسیه و چین هم حساب کنیم چون آن‌ ها منافع ملی و سیستم بانکی خود را می‌ بینند و نشان می ‌دهد که نمی ‌توانند به راحتی از چرخه سیستم بانکی بین‌المللی که فرماندهی ‌اش دست آمریکاست خارج شوند.
کرباسیان اضافه کرد: همدلی و وحدت درون و استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور موردی است که ظرف 30 سال گذشته مغفول مانده باید بپذیریم از این ظرفیت مالی وسیعی که داریم استفاده کنیم.
کرباسیان گفت: پساب یکی از امتیازاتی است که این روزها با وجود کم‌ آبی می ‌تواند کمک باشد و رفتن به سمت صنعتی شدن، آب نیاز دارد و یکی از راه‌های تأمین آب استفاده از پساب است و بخش صنعت هم باید حداکثر صرفه ‌جویی در بخش انرژی را داشته باشد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به موضوع مسؤولیت اجتماعی اشاره و تأکید کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران در سطح کشور مسئولیت اجتماعی خود را به طور خوبی انجام داده اما در رفسنجان باید شفاف بودجه‌ای تصویب شود.
به گزارش ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،مجتمع های زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران در فروردین ماه، 107 هزار و 795 تن کنسانتره مس تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه با پارسال 15 درصد رشد نشان می دهد.
رفسنجان در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
7433/ 5054

نظر شما