شناسهٔ خبر: 26328801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پبدا شدن دوقلاده گراز در مخزن آب دم چنار بویراحمد/آب اشامیدنی سالم است

رئیس آب وفاضلاب شهرستان بویراحمد از سالم بودن آب آشامیدنی روستایی دم چنار شهرستان بویراحمد خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج :بعد از انتشار خبر جنجالی پیدا شدن 2 قلاده گراز در حوضچه‌های منشعب از مخزن اصلی آب شرب دمچنار،کارکنان آب و فاضلاب روستایی در روز گذشته در اولین ساعت کاری به منطقه کشف لاشه گرازها ماموریت یافته و به صورت اورژانسی و سراسیمه مبادرت به پر کردن حوضچه‌های آب دمچنار بویراحمد کردند.

اسناد و فیلم‌های منتشره در فضای مجازی توسط اهالی روستا مبنی بر سراسیمگی آبفار در امحاء آثار و اقدامات اعتراضی مدیر خانه بهداشت دمچنار بر آلوده بودن آب شرب سبب شده که این خبر جنجالی همچنان در صدر اخبار باشد.

گفته می‌شود که این حوضچه‌ها همان منهول‌های نگهداری و بازرسی شاه لوله‌های اصلی هستند که در این محل به هم متصل و جریان هدایت آب را انجام می‌دهند که البته مدیران آبفار در سخنانی متفاوت به‌طور ضمنی به آن اقرار کرده و اقدام جدید آن‌ها موید این نوع اشتباه در سرباز گذاشتن حوضچه‌ها بوده است.

اهالی منطقه به حرکت جدید آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در امحاء آثار جرم همچنان معترض و دچار شبهه در آلوده بودن مصرف آب هستند.

به گفته مسئول خانه بهداشت منطقه موضوع صورتجلسه و تمامی مستندات به همراه تصویربرداری‌ها تحویل پاسگاه انتظامی دمچنار شده است و البته کلیپ‌های منتشره از اقدامات جدید این اداره و قول مساعد مدیران این دستگاه در برخورد با آبدار گویای این واقعیت بوده که قصوری در پوشاندن حوضچه‌های منشعب از مخزن اصلی صورت گرفته است.

بنا به اخبار واصله آبفای روستایی تلاش داشته که در هنگام حضوربرای پر کردن حوضچه‌ها عشایر منطقه را مقصر در شکستگی لوله‌ها اعلام کند و سعی در تهیه کلیپ‌هایی نموده ولی با واکنش تند اهالی مواجه شده است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد با تایید خبر پیدا شدن لاشه دو قلاده گرازگفت: البته این حوضچه آب شرب نیست بلکه دریچه منهول بوده که به دلیل سهل انگاری آبدار با توجه به عدم اعلام شکستگی برخورد می‌کنیم.

علمدار آرمین با تاکید بر اینکه هم اکنون آب شرب منطقه دمچنار هیچ گونه مشکلی ندارد، افزود: این حوضچه آب شرب نیست بلکه دریچه منهول بوده و هیچ ربطی به منبع آب شرب منطقه ندارد.

وی با تاکید بر اینکه منبع ذخیره آب دمچنار 3 متری و سرپوشیده است، ادامه داد: آب منطقه مشکلی بهداشتی ندارد و هر فردی در این زمینه بحث دارد بیاید تا با هم برویم و خودم از آن بنوشم.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان بویراحمد افزود: دریچه‌های منهول منطقه از جمله دریچه‌ای که لاشه گرازها در آن پیدا شد را با خاک پر کردیم.

انتهای پیام/د

پیدا شدن دولاشه گراز در مخزن آب آشامیدنی دم چنار

نظر شما